تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه آبله مرغان را در بزرگسالی درمان کنیم؟ - آکا

,آبله مرغان,درمان آبله مرغان,درمان آبله مرغان در بزرگسالان,[categoriy] چگونه آبله مرغان را در بزرگسالی درمان کنیم؟

چگونه آبله مرغان را در بزرگسالی درمان کنیم؟ - آکاآبله مرغان,درمان آبله مرغان,درمان آبله مرغان در بزرگسالان

آکاایران: چگونه آبله مرغان را در بزرگسالی درمان کنیم؟

آکاایران: به گزارش آکاایران: Chickenpox نام لاتینی است که برای آبله مرغان انتخاب شده است.آبله مرغان یکی از بیماریهای واگیردار و خفیف میباشد که کودکان به آن بیشتر دچار میشوند.ایجاد Chickenpox توسط ویروس هرپس زوستر صورت میگیرد.سن پنج تا ده سالگی سنی است که میزان شیوع در آن زیاد است اما آبله مرغان در بزرگسالان هم بوجود می آید.

تمام مواد طبیعی و گیاهی که موجب پاکسازی معده و کبد شده و دارای طبع خنک و معتدل هستند در درمان آبله مرغان تاثیر چشمگیری دارند.

حیدر عظمایی پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آبله مرغان یک بیماری عفونی است که عامل ایجاد آن ویروس است.

وی اظهار داشت: اصلی ترین عامل ایجاد آبله مرغان انتقال آن از فردی به فرد دیگر است و اگر مراقبت های اولیه انجام شود، این عارضه بیماری خطرناکی به حساب نمی آید.

این پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: در گذشته کودکان بیشتر به آبله مرغان مبتلا می شدند اما امروزه این بیماری بیشتر در بزرگسالان مشاهده می شود و شخصی که در کودکی به این بیماری مبتلا نشده است در سنین بزرگسالی احتمال ابتلا به آن وجود دارد.

عظمایی تاکید کرد: بروز بیماری آبله مرغان بیشتر در فصل پاییز به خصوص زمستان اتفاق می افتد.

وی اشاره کرد: علائم آبله مرغان به شکل بروز دانه های قرمز، ملتهب و آبدار در بدن  است، همچنین تب، سردرد خفیف و گاهی درد معده از علائم ایجاد آن است.

این پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت: افرادی که آبله مرغان می گیرند اساسا دچار ضعف سیستم ایمنی بدن هستند و درمان آن با توجه به شدت آن متفاوت است.

عظمایی گفت: این بیماری در برخی افراد گاهی بدون درمان برطرف می شود و در برخی به دلیل شدت عوارض بیماری، بستری فرد مبتلا زیر نظر متخصص ضرورت می یابد.

وی بیان کرد: شدت آبله مرغان در کودکان خفیف و معمولا در بزرگسالان شدید است، مشکلات عفونی و سرفه های شدید، خواب آلودگی های غیر طبیعی، نداشتن تعادل و تیرگی نقاط قرمز همه نشان دهنده عفونت و تشدید عوارض این بیماری است.

این پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: افراد مبتلا به آبله مرغان باید از غذاهای سرخ شده، سنگین، فست فودها ، بودار و محرک پرهیز کنند.

عظمایی با بیان اینکه تمام مواد غذایی که موجب پاکسازی معده و کبد می شوند و دارای طبع خنک و معتدل هستند در افراد مبتلا به آبله مرغان مفید است، تاکید کرد:استفاده از عرق شاطره کاسنی، آب خرفه به همراه سکنجبین، انواع آش ها و سوپ ها،آب لیموشیرین، هندوانه، اسفرزه، آب سیب، خاک شیر، تخم شربتی به دلیل طبع خنک و معتدل آن موجب کاهش عوارض آبله مرغان، شستشوی معده و کاهش تب می شوند.

وی افزود: همچنین مخلوط سدر و ماست به همراه شاتره و گل ختمی حدود یک ساعت بر روی پوست، موجب کاهش خارش و حساسیت در فرد می شود.

این پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: خوردن لیمو ترش تازه و جوشانده عناب ناشتا به مدت 21 روز موجب درمان افراد مبتلا به آبله مرغان می شود.

عظمایی تاکید کرد: همچنین استفاده از لباس های نخی و تحریک نکردن نواحی مبتلا به آبله مرغان در هنگام استحمام توصیه می شود.

وی یادآور شد: استفاده از روغن شترمرغ، روغن بابونه یا عصاره آلوئه ورا می تواند موج از بین رفتن جای آبله مرغان در پوست می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه آبله مرغان را در بزرگسالی درمان کنیم؟ - آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..