تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شنود تلفن مسافران هواپیما در ارتفاع ۱۰ هزار فوتی توسط آژانس امنیت ملی آمریکا

شنود تلفن مسافران هواپیما در ارتفاع ۱۰ هزار فوتی توسط آژانس امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرآنلاین، این روزها همه می‌دانند NSA از شهروندان جاسوسی و اغلب ارتباطات مردم را شنود می‌کند اما انتشار خبر شنود مکالمات مسافران در هواپیما توسط این سازمان و GCHQ انگلیس نوبر است!

لوموند و اینترسپت گزارش دادند از سال 2005 برنامه‌ای موسوم به Southwinds تمام دیتای شبکه‌های سلولار حین پرواز را مانیتور می‌کند. بر این اساس ارتباطات صوتی، دیتا، متادیتا و محتوای مکالمات توسط دو سازمان آمریکایی و انگلیسی شنود شده است.

هرچند مکالمات تلفن همراه در بسیاری از پروازها ممنوع است، اما بر اساس اسناد منتشرشده در فوریه 2009 مکالمه 100 هزار نفر ضبط‌شده است. برنامه مذکور هر دو دقیقه یک بر مکالمات را چک کرده و زمانی که تا ارتفاع 10 هزار فوتی باشد عملیات تعریف‌شده صورت می‌گرفته است.

وقتی هواپیما در این ارتفاع قرار می‌گیرد ارتباطات از طریق ماهواره شکل‌گرفته و سیستم مانیتورینگ از روی ماهواره رصد می‌شده است و شنود و ضبط شنود انجام می‌شده است.

Jacques Follorou در لوموند تأکید کرد که در آینده استفاده از تلفن همراه حین پرواز بیشتر و بیشتر خواهد شد درحالی‌که NSA و GCHQ انگلیس، سال‌هاست مسافران را به اسم مبارزه با تروریست رصد می‌کنند.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شنود تلفن مسافران هواپیما در ارتفاع ۱۰ هزار فوتی توسط آژانس امنیت ملی آمریکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..