تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کردستان؛ آبستن حوادث ناگوار در اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی

ساعت: 15:01 منتشر شده در مورخ: 1395/09/20 شناسه خبر: 973226

شیخ خود فروخته در میان استقبال نیروهای ضد انقلاب که از سراسر ایران خود را به کردستان رسانده بودند، در بالکن اداره کشاورزی میدان آزادی شهر سنندج و در میان سوت و کف و تراندازی هوایی هواداران خود، خودمختاری برای کردستان را به اطلاع مردم رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، اسفندماه سال 1357 یکی از شیوخ خود فروخته کردستان که در دام گروهک های ضد انقلاب گرفتار شده بود، وارد شهر سنندج می شود و در میدان اصلی شهر به سخنرانی مشغول می شود و در میان سخنان خود خبر خودمختاری برای کردستان را اعلام می کند.

 

گروهک های ضد انقلاب افرادی هم چون این شیخ ساده لوح را به این بهانه که بتوانند در میان اقشار مردم نفوذ کنند، به عضویت تشکیلات خود در می آوردند. در واقع گروهک های ضد انقلاب به درستی پیش بینی کرده بودند که مردم مسلمان کردستان در برابر صحبت ها و خطابه های شخصیت های دینی، انعطاف بیشتری از خود نشان می دهند و برای صحبت های شخصیت های دینی ارزش بیشتری قایل هستند. به همین دلیل این شیخ به شدت مورد حمایت گروهک های ضد انقلاب قرار گرفت.

 

شرایط پیچیده استان کردستان که از همان اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، این نقطه از ایران اسلامی را آبستن حوادث و اتفاقات ناگواری کرده بود، باعث شد که نمایندگان حضرت امام خمینی(ره) و هم چنین دولت موقت برای بررسی شرایط کردستان وارد استان شوند و با افراد با نفوذ شهر دیدار و ملاقات داشته باشند. البته حضرت امام خمینی(ره) درباره این دیدارها و ملاقات ها معتقد است: مقصود آن نیست که با سران جنایتکار گروه های سیاسی مذاکره کنید؛ آنها باید سرکوب شوند. بلکه هدف تأمین آرامش منطقه می باشد.

 

داریوش فروهر که مسئولیت وزارت کار و امور اجتماعی دولت موقت را بر عهده داشت، برای ملاقات با سران گروه های سیاسی وارد کردستان می شود و با تعدادی از سران گروهک های ضد انقلاب که نماینده واقعی مردم کردستان نبودند به گفت و گو می نشیند. در این جلسه یک طرح هشت ماده ای که مبتنی بر خود مختاری برای کردستان بوده به تسلیم فروهر در می آید. فروهر در این جلسه با این طرح مخالفت می کند ولی در نهایت اظهار نظر در این باره را خارج از صلاحیت خود می داند و بعد از این جلسه راهی تهران می شود.

 

در شرایطی که حکومت مرکزی ایران هیچ تصمیمی درباره نشست نمایندگان دولت با سران گروهک های ضد انقلاب که خود را نماینده مردم عنوان می کردند اتخاذ نکرده بود، شیخ خود فروخته در میان مردم سنندج حاضر می شود و دم از خودمختاری برای کردستان می زند.

 

گروهک های ضد انقلاب که از مدت ها قبل این نقشه شوم را طراحی کرده بودند، به نیروهای ضد انقلاب در سراسر کشور دستور می دهند که خود را برای روز موعود به کردستان برسانند. کهنه ساواکی ها، تفاله های ارتش پهلوی و گارد شاهنشاهی، چریک های فدایی خلق، دموکرات، کومله، رزگاری و بسیاری از افرادی که هیچ سنخیتی با مردم کردستان نداشتند وارد کردستان می شوند و با به تن کردن لباس کردی به توطئه چینی و تحریک مردم بر علیه انقلاب اسلامی مشغول می شوند.

 

شیخ خود فروخته در میان استقبال نیروهای ضد انقلاب که از سراسر ایران خود را به کردستان رسانده بودند، در بالکن اداره کشاورزی میدان آزادی شهر سنندج و در میان سوت و کف و تراندازی هوایی هواداران خود، خودمختاری برای کردستان را به اطلاع مردم می رساند.

 

هوادارن گروهک های ضد انقلاب تا سه روز به جشن و پایکوبی و سر دادن شعارهایی بر ضد حکومت مرکزی مشغول می شوند تا اینکه بعد از سه روز حضرت امام خمینی(ره) خبر مخالفت خود با خودمختاری برای کردستان را اعلام می دارند.

 

با اعلام مخالفت حضرت امام خمینی(ره) با خودمختاری کردستان، گروهک های ضد انقلاب با راه اندازی میتینگ های سیاسی و حتی ضد دینی در سطح شهر سنندج، مخالفت خود با مبانی انقلاب اسلامی ابراز می دارند. در این میان نیز تعدادی از نیروهای انقلابی شهر سنندج که همواره گوش به فرمان امام خمینی(ره) بوده اند به دست گروهک های سیاسی به شهادت می رسند.

 

رویارویی گروهک های ضد انقلاب با هواداران انقلاب اسلامی در سنندج ادامه داشت، تا اینکه پادگان لشکر 28 پیاده کردستان در روز 28 اسفندماه سال 1357 مورد حمله گروهک های ضد انقلاب قرار گرفت و تعداد 21 نفر از بهترین فرزندان این سرزمین در دفاع از پادگان لشکر 28 به شهادت رسیدند، اما هیچ گاه حاضر نشدند که در برابر گروهک های ضد انقلاب کوتاه بیایند.

 

در این درگیری تعداد زیادی ـ طبق برخی روایات تعداد 150 نفر ـ از نیروهای ضد انقلاب که در تلاش برای ورود به محوطه پادگان ارتش بودند، کشته و تعدادی نیز زخمی می شوند. شهید فیض الله امانی از جمله نیروهای بومی کادر ارتش بوده که در طول این درگیری ها با رشادت و مجاهدت فراوان به دفاع از پادگان مشغول می شود. این شهید بزرگوار بعدها به اسارت گروهک های ضد انقلاب در می آید و به شهادت می رسد.

 

حضرت امام خمینی(ره) در روز 28 اسفندماه با صدور پیامی خطاب به مردم کردستان می فرماید: هر گونه حمله به ارتش و ژاندارمری از نظر ما مردود است و ما با برادران اهل سنت خود هیچ اختلافی نداریم و همه اهل ملت واحد و قرآن واحد هستیم.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کردستان؛ آبستن حوادث ناگوار در اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..