تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین جعبه و کارتن بسته بندی خرما صادراتی

بهترین جعبه و کارتن بسته بندی خرما صادراتی

ایران از  جمله کشورهایی است که جزء بزرگترین صادرکنندگان خرما محسوب می شود و در رتبه سوم جهان قرار دارد این جایگاه سبب شده تا بسته بندی های خرما صادراتی اهمیت بیشتری پیدا کنند.

ولی متاسفانه تولیدکنندگان و صادرکنندگان خرما به بسته بندی این محصول توجه چندانی نمی کنند و همین امر سبب شده خرماهای صادراتی به قیمتی پایین عرضه شوند این در حالیست که کشورهای دیگر با وجود حجم کم خرمای صادراتی و فقط بدلیل بسته بندی شیک و جذاب مشتریان بیشتری داشته و درآمد بالاتری کسب می کنند، جعبه های خرما صادراتی شیک ارزش افزوده بیشتری داشته و عرضه کننده، سود بیشتری بدست می آورد.

انواع بسته بندی های خرما

خرماها در پک های کارتنی و مقوایی بسته بندی می شوند که استفاده از هر کدام این پک ها بستگی به وزن محصول دارد.کارتن بسته بندی خرما صادراتی : کارتن ها در انواع دولایه (سینگل فیسسه لایه و پنج لایه برای بسته بندی خرما تولید می شوند البته در این کارتن ها یا خرمای خشک با وزن زیاد قرار می دهند.

و یا جعبه های کوچک خرما را درون آنها می چینند تا حمل و نقلشان آسانتر شده و در طی مسیر عرضه آسیب نبینند به این کارتن ها اصطلاحاً کارتن مادر خرما هم گفته می شود و به جعبه های کوچک بچه جعبه خرما می گویند.

کارتن ها با لایه های متفاوت دارای کیفیت های مختلف هستند که باز هم بکارگیری این لایه ها در تولید کارتن، بستگی به وزن محصول و نظر مشتری دارد. برای تهیه بسته بندی خرمای صادراتی بهتر است از ورق های باکیفیت استفاده شود.

لایه های این کارتن ها از ترکیب ورق مسطح و فلوت می باشد که جنس این ورق و فلوت ها نیز متفاوت است. بهترین نوع ورق کرافت می باشد که استحکام خوبی د اشته و سبب مقاوم تر شدن کارتن های بسته بندی خرما می شود البته قیمت این ورق نسبت به ورق های دیگر بیشتر است.

بدلیل اینکه بسته بندی های خرما صادراتی در مسیر عرضه در سردخانه نگهداری می شوند که باید در کارتن آنها از فلوت ضدرطوبت استفاده کرد تا در هنگام قرار گرفتن در سردخانه نم و رطوبت به داخل پک ها نفوذ نکرده و خرماها را خراب و فاسد نکند.

بسته بندی مقوایی خرما صادراتی: از پک های مقوایی برای بسته بندی خرما در وزن کم استفاده می شود، مقواها ورق های نازکی هستند که در گرماژ(ضخامت) مختلفی عرضه می شوند این گرماژ بین 60 تا 500 گرم می باشد بهترین گرماژ برای جعبه های خرما بین 300 تا 350 گرم است.

مقواها نیز انواع متفاوتی دارند که پرمصرف ترین آنها کرافت، پشت طوسی، گلاسه و ایندربرد نام دارند. مقوای ایندربرد سفیدرنگ بوده و از نظر بهداشتی نیز مورد تأیید است و اکثر تولیدکنندگان خرما، محصول خود را در جعبه مقوایی ایندربرد بسته بندی می کنند.

مقواها قابلیت چاپ بالایی دارند و همین امر سبب شده که گزینه خوبی برای بسته بندی خرما صادراتی باشند. گاهی فروشندگان و تولیدکنندگان خرما از مقوای پشت طوسی برای بسته بندی کردن محصولشان استفاده می کنند ولی خرما را بطور مستقیم درون جعبه قرار نمی دهند یعنی در ابتدا آن را درون نایلون گذاشته و سپس در بسته بندی جای می دهند.

بهترین جعبه و کارتن بسته بندی خرما صادراتی

بسته بندی های خلاقانه خرما صادراتی

برای بسته بندی های خرما صادراتی باید خلاقیت به خرج داد وایده های جدید و مدرن در تهیه پک ها بکار برد همانطور که گفتیم ایران در جایگاه سوم صادرات خرما در جهان قرار دارد ولی مصر با داشتن کمترین میزان خرما و فقط به دلیل ارائه بسته بندی های جدید و شیک توانسته از ایران پیشی گرفته و در رتبه اول صادرات جهان قرار بگیرد.

پس اگر تولیدکنندگان ایرانی نیز به بسته بندی های خرما صادراتی اهمیت بدهند مطمئناً در بازارهای جهانی در رتبه بالاتر قرار خواهیم گرفت.امروزه پک های خرمای تک نفره یا دو نفره طرفداران زیادی دارند در این بسته بندی ها حجم کمی از خرما قرار می گیرد و افراد می توانند در زمان کم و به راحتی آنها را مصرف کنند.

پک های خرما تک نفره و دو نفره در جعبه های مقوایی شیک و زیبا عرضه می شوند این پک ها برای استفاده در مراسمات نیز مناسب می باشند. کشورهای خارجی نیز از این نمونه بسته بندی خرما استقبال می کنند.

بهترین جعبه و کارتن بسته بندی خرما صادراتی

چاپ جعبه و کارتن بسته بندی خرما

در بسته بندی خرما از دو نوع چاپ بیشتر استفاده می شود که چاپ فلکسو و چاپ افست نام دارند. چاپ فلکسو شامل یک یا دو رنگ است و بطور مستقیم بر روی کارتن های سفید و قهوه ای اعمال می شود. از چاپ فلکسو به دلیل محدودیت رنگ بیشتر در بسته بندی محصولات داخلی استفاده می کنند.

چاپ افست شامل چند رنگ بوده و بر روی مقواها انجام می شود امکان اعمال این چاپ به شکل مستقیم بر روی کارتن ها وجود ندارد بنابراین چاپ افست را بر روی مقوا انجام داده سپس مقوای چاپ شده (پوستر) را توسط دستگاههای مخصوص بر روی کارتن می چسبانند به این فرآیند لمینت می گویند.

کارتن های لمینتی تنوع رنگ و طرح خوبی داشته و مورد توجه مشتریان خارجی قرار می گیرند. جعبه های مقوایی نیز با انجام چاپ افست زیبایی و جلوه خوبی پیدا می کنند. این جعبه ها بیشتر در مدل های کشویی، تلسکوپی (زیره و رویه)، ته قفلی و … تولید می شوند. البته مدل های خاص قابل تولید نیز بنابر نظر و سلیقه مشتری در مرحله تولید قرار می گیرند

بهترین جعبه و کارتن بسته بندی خرما صادراتی

طرح جعبه و کارتن بسته بندی خرما

طرح روی بسته بندی های خرما بستگی به سلیقه مشتری دارد البته طراحان شرکت های کارتن سازی نیز در این زمینه راهنمایی لازم را انجام می دهند. امروزه شرکت های تولیدکننده بسته بندی با به کارگیری طراحان مجرب و کارآزموده طرح های مدرن و به روز را به مشتریان معرفی کرده و در تهیه بسته بندی مناسب به آنها کمک می نمایند از جمله این شرکت ها می توان زرین کارتن و کارتن سازی آوین پک را نام برد که در زمره کارتن سازی های برتر کشور قرار دارند.

استفاده از طرح هایی که با خرمای درون پک مطابقت داشته باشد مانند تصویر ظرفی که درونش خرما قرار گرفته و یا طرحی از نخل خرما و موارد مشابه که همگی نشانی از محصول درون بسته بندی می باشند و می تواند به فروش بیشتر پک های خرما در بازارهای خارجی کمک نماید.

قیمت جعبه کارتن بسته بندی خرما

برای محاسبه قیمت بسته بندی خرما ابعاد جعبه و کارتن، جنس و نوع ورق مصرفی، چاپ دار باشد یا خیر، نوع چاپ و تیراژ سفارش شده را در نظر می گیرند و سپس قیمت نهایی بسته بندی را بدست می آورند. هر چقدر تیراژ بیشتر باشد قیمت تمام شده کمتر می شود.

کارتن های فلکسویی قیمت مناسبتری نسبت به کارتن لمینتی دارند ولی برای صادرات خرما بهتر است از کارتنهای لمینتی استفاده شود زیرا این کارتن ها بدلیل تنوع رنگ جذابیت بیشتری برای مشتریان خارجی دارند البته جعبه های مقوایی خرما در ابعاد کوچک نیز قیمت مناسبی داشته و با انجام چاپ افست می توان طرح های مدرن را بر روی آنها اجرا کرد و جذابیت این جعبه ها را چندین برابر نمود.

خرما یکی از محصولات غذایی خوشمزه و مفید است که طرفداران زیادی دارد، ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان خرمای جهان می باشد ولی متاسفانه بدلیل عدم توجه به بسته بندی این محصول، تولیدکنندگان نتوانسته اند سود خوبی از ارائه آن بدست آورند و حتی در مواقعی کشورهای دیگر خرمای وارداتی از ایران را در بسته بندی های شیک با نام و برند خود و کشورشان عرضه می کنند.

بنابراین باید تولیدکنندگان ایرانی، این محصول اهمیت بیشتری به مسئله بسته بندی خرما بدهند. آنها می توانند با بکارگیری ایده های خلاقانه و استفاده از کارتن و جعبه متناسب با محصولشان، در بازارهای خارجی حرفی برای گفتن داشته باشند و نظر مشتریان کشورهای دیگر را به خرمای ایرانی جلب کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین جعبه و کارتن بسته بندی خرما صادراتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..