تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه‌اندازی مرکز تجاری مشترک ایران – قزاقستان در آینده‌ای نزدیک/ نقشه راه صادرات تدوین شد

ساعت: 11:48 منتشر شده در مورخ: 1400/10/15 شناسه خبر: 1798154

علیرضا پیمان پاک گفت: در حال راه اندازی نخستین مرکز تجاری مشترک در قزاقستان هستیم که خدمات حقوقی، توسعه بازار و ... را در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهد و ابزاری برای توسعه تجارت و بازار هدف باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، علیرضا پیمان پاک صبح امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران که در اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان برگزار شد، با بیان اینکه نقشه راه صادرات را تدوین کرده ایم، افزود: این برنامه بیشتر روی زنجیره تأمین نهاده، توسعه بازار، تنوع بخشی محصولات و بازارهای هدف، الزامات در شبکه بانکی و لجستیک، و ... است که در تمام موارد متناسب با جهش تولید سیاستگذاری را انجام دادیم.

وی بیان کرد: نکته مهم این است که الزامات طراحی شده با همکاری بخش خصوصی، اتاق اصناف، اتاق تعاون و اتاق بازرگانی در قالب هم اندیشی و تبادل نظر برنامه ریزی و دسته بندی شده است که باید عملیاتی و اجرا کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت از تشکیل کارگروهی با کمک فعالان اقتصادی گفت که در این مدت برای رفع مشکلات صادرات تشکیل شده و مهمترین آن ضوابط ارزی و تجاری بوده که در مهرماه امسال محقق شده است.

این مسوول با اظهار امیدواری از اینکه گشایش در فعالیت های اقتصادی به ویژه تلاش برای افزایش سهم ضمانت صادرات را با کمک خود بخش خصوصی دنبال می کنیم، افزود: اقدامات دیگری نیز در شرایط فعلی اقتصادی را دنبال می کنیم، از جمله اینکه برای نخستین بار توانستیم که رمزارزها را به عنوان اعتبار و نه پول به رسمیت بشناسیم تا در این تحریمها کمک کننده باشد.

پیمان پاک ادامه داد: در حال راه اندازی نخستین مرکز تجاری مشترک در قزاقستان هستیم که خدمات حقوقی، توسعه بازار و ... را در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهد و ابزاری برای توسعه تجارت و بازار هدف باشد.

وی با بیان اینکه تقریبا یک افزایش 7 تا 8 برابری را در پتانسیل های اوراسیا دیده ایم، اظهار امیدواری کرد که در یکسال آینده به پیمان اوراسیا بپیوندیم و یک بازار چندبرابری را برای مراودات اقتصادی داشته باشیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: با کشتیرانی خزر هم صحبت هایی شده و ادامه ادارد که صادرات از مسیر دریا با رفع موانع بیشتر شود، همچنین در نظر دارینم که از طریق راه آهن آکتائو - چین تجارت را توسعه ببخشیم.

این مسوول با تاکید بر اینکه باید زیرساختهای لازم براساس مطالبات فعالان اقتصادی ایجاد شود به بازار 500 تا 700 میلیون دلاری کشورهای CIS اشاره کرد که از طریق محقق شدن پیمان اوراسیا به بازار 2 تا 3 میلیارد دلاری دسترسی خواهیم داشت و آن وقت مسیر موجود ظرفیت ندارد و به همین دلیل باید از هم اکنون موانع را برطرف کنیم.

*تدارک برای برگزاری همایش اقتصادی در آستانه نوروز 1401

استاندار مازندران نیز با بیان اینکه در دنیای امروز و در گذشته اقتصاد ازموضوعات استراتژیک و مهم شمرده می شد، افزود: اینکه کشوری بازار اقتصاد دیگر کشورها را در اختیار بگیرد یک هنر اقتصادی است و امروز صادرات از روشهای سنتی و منسوخ عبور کرده و به سمت صادرات دیجیتال رفته است.

سید محمود حسینی پور ادامه داد: ما نباید در این عرصه بزرگ اقتصادی از تکنولوژی های جدید صادرات عقب بمانیم. اگر نتوانیم در این عرصه همپای کشورهای توسعه یافته حرکت کنیم محکوم به شکست هستیم.
 
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه ما در صادرات بسیاری از قوانین دست و پا گیر و تعارضات قوانین را داریم و نیازمند یک تحول اساسی در ساختار صادرات کشور هستیم، خطاب به صادرکنندگان گفت: پاشنه آشیل دشمن امروز در اختیار شماست. آخرین تیری است که شما باید به تابوت دشمن بزنید و کارش را تمام کنید این است که در همین شرایط بد اقتصادی صادرات را افزایش دهید.

وی با اشاره به ظرفیت بالای صادرات در مازندران بواسطه بنادرو پایانه هایی که داریم، افزود: آن اقدامی که باید ما مسوولان انجام بدهیم این است که صادرکننده ما نباید در داخل کشور مشغول پیچ و خم های اداری باشد بلکه باید باید به دنبال شناسایی بازارهای جدید جهانی باشد. بنابراین باید وقت آنها را در پیچ و خمهای اداری داخلی آزاد کنیم.

حسینی پور نوری با بیان اینکه نیازمند یک تعامل و ارتباط بسیار بسیار نزدیک و همدلی در مسوولان صادراتی برای رفع موانع هستیم، اظهار داشت: آنچیزی که بنده را خیلی نگران کرده است؛ تعارض منافع در برخی جریانات است که باید حل شود. نگاهها در موضوع صادرات باید یکی شود. اینکه بخشی از کشور بخاطر منافع خود می‌خواهد در مسیر برچیده شدن صادرات حرکت کند این قابل قبول نیست.  

استاندار مازندران با اشاره به تشکیل کارگروه رفع موانع صادرات و تاکید و تکلیف رییس جمهور به همه سفرا که اولویت فعالیت آنها باید موضوع صادرات باشد، اضافه کرد: بر همین اساس به طور مرتب با سفرای کشورهای مقصد صادرات در کشورهای همسایه و به ویژه حوزه خزر ارتباط داریم.

حسینی پور نوری از برنامه ریزی و تنظیم برای برگزاری یک همایش اقتصادی در آستانه نوروز 1401 خبر داد که همه سرمایه گذاران بخش خصوصی داخل و خارج از کشور دعوت خواهند شد تا بتوانیم به رشد قابل قبولی در صادرات برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و اینکه در هیچ کشوری حداقل در تاریخ معاصر سراغ ندارید که یک ژنرال رسمی نظامی را در یک سفر کاملا دیپلماسی نظامی به شهادت برسانند، تصریح کرد: کسانی مثل آمریکا که منشأ تولید تروریست در دنیا هستند و منطقه خاورمیانه را ناامن کردند؛ یکی از مهمترین ژنرالهای نظامی دنیا توسط این کشور مدعی دموکراسی ترور می شود.

حسینی پور نوری گفت: اکنون در صادرات و اقتصاد نیز همین وضعیت را داریم یعنی امپراتوری جهانی علیه ایران بواسطه پیشرفت ها به دنبال ترور و تضعیف است و حتی بدیهی ترین ابزار صادرات در دنیا که مراودات بانکی است را نیز ترور کردند.

وی ادامه داد: در مکتب سلیمانی چیزی به نام نمی توانیم وجود ندارد و تنها چیزی که سلیمانی را در بعد مقاومت توانست برتر از همه جریانات نظامی موجود قرار بدهد این بود که ایشان در تمام کارها و ازجمله در صادرات خیلی از ابعاد او برای ما هنوز شناخته شده نیست.

استاندار مازندران گفت: سردار سلیمانی نه تنها فرماندهی جنگ سخت را بر عهده داشتند بلکه فرماندهی جنگ اقتصادی را برعهده داشت؛ ایشان راه صادرات نفت را در بدترین شرایط باز می کرد و معنای پیام او این بود که ایرانی یعنی "بن بست" در برابر آن عرض اندامی نمی تواند داشته باشد.

استاندار مازندران خطاب به صادرکنندگان مازندران گفت: امروز ما نیازمند آخرین حرکت انقلابی شما صادر کنندگان هستیم و آن اینکه با اتمام مسیر مقاومت و با انگیزه بسیار بالا بتوانید این پیچ آخر برای صعود را پشت سر بگذارید و باید این اتفاق به لطف الهی بیفتد.

تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مازندران به دلیل همه گیری کرونا در سال های 1398 و 1399 برگزار نشده بود و امسال از 34 صادرکننده نمونه استان تجلیل شد که طبق روال، صادرکنندگان برتر 1400 نیز در سال 1401 مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه‌اندازی مرکز تجاری مشترک ایران – قزاقستان در آینده‌ای نزدیک/ نقشه راه صادرات تدوین شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..