تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بی‌تحرکی مسئولان پاشنه آشیل خوزستان/ میزان جذب اعتبارات ملی استان، «تقریباً هیچ»

ساعت: 14:13 منتشر شده در مورخ: 1395/09/20 شناسه خبر: 972340

خوزستان پروژه‌های نیمه‌تمام کم ندارد پروژه‌هایی که میراث کمبود اعتبار و بی‌تدبیری مسئولانی است که امروز توسعه استان را به دلیل هزینه‌های سرسام‌آور اتمام آن‌ها، کند کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب: «بر اساس گزارشات به‌دست‌آمده، عملکرد جذب اعتبارات ردیف‌های متفرقه ملی توسط دستگاه‌های استان بسیار ضعیف بوده است.» این گفته رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خوزستان است که در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح‌شده و حاکی از بی‌تحرکی مسئولان در جذب این اعتبارات است.

خوزستان پروژه‌های نیمه‌تمام کم ندارد پروژه‌هایی که میراث کمبود اعتبار و بی‌تدبیری مسئولانی است که امروز توسعه استان را به دلیل هزینه‌های سرسام آور اتمام آنها، کند کرده است.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام همیشه از دغدغه‌های مسئولان بوده و گاه برخی از این پروژه‌ها به معضلاتی حل نشدنی و گره‌های کور در شهرستانها تبدیل می‌شوند.

استان خوزستان را شاید بتوان یکی از استان‌هایی دانست که دارای حجم عظیمی از طرح‌های عمرانی نیمه تمام است. پروژه‌هایی که گویا بعضی از آنها در انتظار گشایش برجام بودند.

همواره از سوی مسئولان و کارشناسان مشکلات عدیده‌ای برای نیمه تمام ماندن پروژه‌ها ذکر می‌شود اما شاه کلید قفل این پروژه‌ها را می‌توان جذب اعتبارات آن هم اعتبارات ملی دانست که گویا در استان چیزی به نام جذب اعتبار ملی نداریم.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان در این خصوص می‌گوید: از دو سال قبل تاکنون به عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در جذب اعتبارات از ردیف‌های متفرقه و متمرکز ملی پرداخته‌ایم و به دستگاه‌های اجرایی اعلام کرده‌ایم که این موضوع به عنوان ارزیابی عملکرد شما لحاظ می‌شود اما تاکنون بر اساس گزارشات به‌دست آمده، عملکرد جذب اعتبارات ردیف‌های متفرقه ملی توسط دستگاه‌های استان بسیار ضعیف بوده است.

هر استانی با پیگیری‌های دستگاه‌های اجرایی خود سهمی را از ردیف‌های ملی جذب می‌کند و میزان جذب این اعتبارات ناخودآگاه بر شاخص‌های زندگی مردم استان تأثیر می‌گذارد. امتیازاتی که با فقدانش رنگ رخسار را از خوزستان همیشه محروم می‌گیرد و تاوان جبران اشتباهات برخی مسئولین را بر عهده مردم بی پناه می‌گذارد.

امید حاجتی همچنین با اشاره به اهمیت اعتبارات ملی بیان می‌کند: اعتبارات استانی در هر صورت در استان می‌ماند اما در خصوص اعتبارات ملی اگر دستگاه‌های اجرایی پیگیری نکنند اصلاً چیزی وارد استان نمی‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان با بیان این‌که در موضوع جذب اعتبارات از ردیف‌های ملی تنها دستگاه‌های اجرایی می‌توانند مؤثر باشند، اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته سهم خوزستان از طرح‌های ملی در لایحه بودجه 96 نسبت به بودجه 95 کاهش قابل توجهی داشته که این کاهش مختص خوزستان است.

معاون برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفته است استان در سال 95 تنها یک درصد از اعتبار طرح‌های متفرقه ملی را جذب کرده است.

استاندار خوزستان در جلسه شورای برنامه ریزی استان نیز با اشاره به عملکرد بسیار ضعیف مدیران دستگاه‌های استان در جذب منابع و اعتبارات اظهار کرد: تمامی مدیران موظف هستند از ردیف‌های استانی و ملی جذب اعتبار مناسب استان را داشته و مطالبات استان را محقق کنند و عملکرد خود در این رابطه را به لحاظ کمی و کیفی، میزان اهتمام خود و پیشرفت حاصله در دستگاه متبوع به نسبت سالانه را مورد بازبینی قرار دهند.

به گزارش رهیاب، امروزه خوزستان به علت نگاه نامهربانانه دولت یازدهم نه تنها از بودجه‌های تخصیص یافته متناسب با وضعیت خود محروم است بلکه این اندک اعتباری که برای استان در قالب اعتبارات ملی در نظر گرفته می‌شود هم به دلایل گوناگونی اعم از عدم پی گیری‌های مناسب و بی توجهی برخی از مسئولان از کف می‌رود.

لذا امیدواریم که مجمع نمایندگان، استاندار خوزستان و سایر دلسوزان این استان، فضای تحرک و پویایی در همهٔ ابعاد، به ویژه جذب اعتبارات ملی در دستگاه‌ها برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و توسعه طرح‌های عمرانی، رونق بخش‌های گوناگون صنعتی، معدنی و تجاری را فراهم کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بی‌تحرکی مسئولان پاشنه آشیل خوزستان/ میزان جذب اعتبارات ملی استان، «تقریباً هیچ»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..