تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تب و درد همراه با مشکلات گوا

سلامت نیوز: رئیس کمیته تخصصی بهداشت مواد غذایی جامعه دامپزشکان ایران با بیان این که دامپزشکان به دقت روی سلامت مرغ های مصرفی مردم نظارت دارند، گفت: خطر ابتلا به آنفلوآنزای مرغی هنوز از بین نرفته است و برخی افراد هم بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند و با وجود نظارت دائم دامپزشکان روی مرغ ها، احتیاط شرط عقل است و به مردم توصیه می کنیم از تماس با پرندگان مشکوک و مرده خودداری کنند.

به گزارش سلامت نیوز، آراسب دباغ مقدم در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: افرادی که در حوزه محیط زیست فعالیت می کنند یا با پرندگان مرده در تماس هستند، بیش از کسانی که در مناطق شهری زندگی می کنند و به طور کلی با پرندگان سر و کار ندارند، در معرض خطر ابتلا به آنفلوآنزای مرغی هستند.

وی در ادامه به گروهی که بیش از همه در معرض خطر ابتلا به آنفلوآنزای مرغی قرار دارند، اشاره کرد و گفت: شکارچیانی که در مناطق شمالی کشور اقدام به شکار پرندگان مهاجر می کنند، خطر ابتلا به این بیماری تهدیدشان می کند و بنابراین بهتر است به توصیه های پزشکی توجه داشته باشند.

رئیس کمیته تخصصی بهداشت مواد غذایی جامعه دامپزشکان ایران همچنین با اشاره به راه انتقال و علائم بیماری آنفلوآنزای مرغی گفت: راه انتقال این بیماری از طریق تماس با قطرات تنفسی پرنده بیمار است. علائمش نیز شبیه سرماخوردگی است، البته از سرماخوردگی شدیدتر است. بدن درد شدید، تب ناگهانی بالا، بی اشتهایی، علایم گوارشی، درد عضلانی و درد استخوانی از جمله علایمی هستند که در صورت ابتلا به آنفلوآنزای مرغی در بیمار مشاهده می شود.

دباغ مقدم به مردم توصیه کرد در صورت مشاهده علایم مشکوک همچون گوشه گیری پرنده، آبریزش از چشم های پرنده و ژولیده شدن پرها در پرندگان، موضوع را به دامپزشک اطلاع داده و از نزدیک شدن به پرنده خودداری کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تب و درد همراه با مشکلات گوا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..