تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحقق شعار تعامل صنعت و دانشگاه نیازمند فرهنگ سازی است

تحقق شعار تعامل صنعت و دانشگاه نیازمند فرهنگ سازی است

استان‌ها > البرز - رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشااورزی استان البرز گفت: سالیان دراز است که شعار ضرورت تعامل صنعت و دانشگاه در مسیر رشد و پویایی اقتصاد جامعه مطرح می شود اما به دلیل کم توجهی و عدم فرهنگ سازی تا کنون اجرای این شعار مهم و محوری در حد انتظار نبوده است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنا مولایی در چهارمین همایش تعامل صنعت و دانشگاه به میزبانی مشهد در دانشگاه فردوسی این استان افزود: برای ایجاد رابطه نزدیک ، دائمی و موثر میان صنعت و دانشگاه و بهره گیری از علم در مسیر توسعه بایستی یک سازمان مشخص و با برنامه ریزی خاص به عنوان متولی این مسئولیت خطیر را برعهده بگیرد.
وی، تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را مستلزم رعایت کامل اصول و مبانی کیفیت محوری بر پایه بهره گیری از علم و تکنولوژی در صنعت دانست .
بنا مولایی خاطرنشان کرد: در صورتی می توانیم در بازار بین المللی جایگاه مناسبی داشته باشیم که از توانایی های علمی و پژوهشی کشورمان در مسیر تولید محصولات مرغوب و قابل رقابت استفاده کنیم.
وی، برگزاری نشست های مستمر در پوشش تشکیل اتاق فکر با همکاری نزدیک بخش خصوصی، دانشگاهیان و اساتید و پژوهشگران پارک علم و فناوری را از دستاوردهای مهم سومین همایش تعامل صنعت و دانشگاه سال گذشته در استان البرز برشمرد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز گفت: برجام فرصت مناسبی است تا بخش خصوصی با ایجاد انقلاب صنعتی و بهره گیری از اصل مهم تقاضا محوری بستر را برای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش صادرات مهیا کند.
بنا مولایی در ادامه اظهاراتش بر ضرورت حاکم شدن نگاه تولید بدون کارخانه در بخش صنعت در بین جوانان تاکید کرد.
رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: این نگاه که برخی صنعتگران تصور می کنند باید صفر تا صد محصول توسط خودشان و بدون بهره گیری از سایرین تولید و به بازار مصرف عرضه شود نگاه درستی نیست و باید اصلاح شود.
وی افزود: صنعتگران باید بستر را برای مشارکت و همکاری سایر افراد توانمند در مسیر تولید محصولات مرغوب و قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی فراهم کنند.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحقق شعار تعامل صنعت و دانشگاه نیازمند فرهنگ سازی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..