تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هیچ سلاحی از ایران به یمن ارسال نمی‌شود

به گزارش افکارنیوز،

صالح در پاسخ به سؤالی درمورد ارتباط با آمریکایی‌ها گفت که ائتلاف انصارالله و کنکره مردمی یمن [به ریاست صالح] با آمریکایی‌ها در ارتباطند؛ چرا که آن‌ها به دنبال راه حلی برای برون‌رفت از بحران یمن هستند.

وی ادامه داد : «ما به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که راه حل در دستان شماست؛ شما دست از حمایت نظامی، تسلیحاتی و لوجستیکی خود از عربستان و ائتلاف آن بردارید، بعد می‌توان در مورد منافع شما گفت‌وگو کرد».

رئیس جمهور سابق یمن تأکید کرد که ائتلاف آن‌ها، با آمریکا و سایر کشورهای حامی عربستان مشکلی ندارد؛ این عربستان بود که خود اختلاف ایجاد کرد و آن هم به بهانه واهی اینکه انصارالله با ایران در ارتباط هستند و همکاری دارند.

وی تصریح کرد که نیروهای تحت رهبری خود و انصارالله هیچ گونه ارتباط و همکاری‌‌ای با ایران ندارند و ای کاش با ایران همکاری داشتند؛ به ویژه اینکه یمن هم اکنون در شرایط اقتصادی و نظامی بدی قرار دارد.

خبرنگار بی‌بی‌سی در ادامه پرسید که سازمان ملل در بیانیه‌ای که منتشرکرد، ایران را به ارسال تسلیحات از طریق دریا به یمن متهم کرده است نظر شما چیست.

علی عبدالله صالح در پاسخ گفت «تا آنجایی که من می‌دانم چنین چیزی وجود ندارد، درست است که اداره کشور و سازمان‌های نظامی به دست انصارالله است. ولی ارسال سلاح از ایران به یمن صحت ندارد».

وی همچین اتهامهای برخی سازمان‌های بین‌المللی علیه انصارالله و نیروهای تحت رهبری‌اش که آن‌ها را به ارتکاب جنایت‌های جنگی متهم می‌کنند، بی‌اساس خواند و تأکید داشت: «کسی که مرتکب جنایت جنگی است آن عربستان و ائتلاف وابسته به آن است که به شهروندان غیر نظامی یمن حمله می‌کنند».

هیم پیمان انصارالله اظهار داشت که عناصر وابسته به عربستان تعز را محاصره کرده‌اند و نه انصارالله.

رئیس جمهور سابق یمن بیان داشت که مشکل دیگر یمن گروه‌های تروریستی و تکفیری داعش و القاعده‌اند که آمریکا و متحدانش آن‌ها را برای مقابله با اتحاد جماهیر شوروی ایجاد کردند و الآن از آن‌ها حمایت می‌کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هیچ سلاحی از ایران به یمن ارسال نمی‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..