تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




10 میان وعده ساده و معمولی با جو پَرک (2)

کد خبر: ۴۳۲۸۲۹

۲۸۲  بازدید

مجله آشپزی مثبت: اغلب ما بارها و بارها جوي پرك نيمه آماده را در سوپرماركت ها و فروشگاه هاي بزرگ در بسته بندي هاي مختلف ديده ايم ولي نهايت استفاده اي كه از آن مي كنيم زماني است كه اهالي خانه هوس سوپ جو كرده اند و ما هم وقت نداريم كه با جوي معمولي برايشان سوپ بپزيم. در حالي كه اين ماده   پرخاصیت  را مي شود ماده اولیه  بسياري از انواع پوره هايي كرد كه همراه با میوه ها و مغزهای مختلف  یک میان وعده کامل و  تقویت کننده  است  که باب طبع بچه ها و البته بزرگترهاست. 

10 دوپينگ پيش مدرسه اي (2)  پوره جو همراه با هلو، تمشک و گردو

زمان آماده سازه 10 دقیقه. زمان پخت 40 دقیقه

مواد لازم برای 4 نفر:


4 پیمانه پوره جو 2 عدد هلو 4/1 پیمانه عسل 2/1 پیمانه  مغز گردوی خردشده 4/1 پیمانه شکر 2/1 پیمانه تمشک  

 طرز تهیه:


1. فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید. هلوها را بعد از شست‌وشو بگذارید تا کاملاً آب شان گرفته ‌شده و خشک شوند، سپس آنها را به‌صورت حلقه‌های باریک خرد کنید. تکه‌های هلو را داخل ظرف موردنظر بچینید. عسل را هم روی آنها بریزید. روی ظرف را بپوشانید و سپس آن را به مدت 35 دقیقه داخل فر قرار دهید.


2.  بعد از زمان ذکرشده روی ظرف را بردارید، سپس تکه‌های گردو را داخل آن بریزید. ظرف را دوباره داخل فر قرار داده و 5 دقیقه صبر کنید تا گردوها برشته شوند.

3. در این فاصله زماني پوره جو  را مطابق دستور آماده کنید، سپس شکر را به آن اضافه کرده و هم بزنید. هلوهای پخته را از وسط نصف کنید و همراه با گردو به پوره اضافه کنید. مقداري از گردو و هلو هاي پخته را براي تزيين روي پوره كناري بگذاريد .


4. پوره را داخل ظرف‌های موردنظرتان بریزید و با مواد كنار گذاشته شده براي تزيين و تمشك تزیین کرده و سرو کنید.

از كجا بخريم


اگر تمشك تازه پيدا نكرديد، از تمشك خشك شده يا همان رزبري  استفاده كنيد. اين تمشك را مي توانيد از آجيل فروشي هاي بزرگ تهيه كنيد.
پوره جو + کمپوت سیب عسلی و بيسكويت

زمان آماده‌سازی 10 دقیقه. زمان پخت 10 دقیقه

مواد لازم برای 4 نفر:


4 پیمانه پوره  جو 400 گرم کمپوت سیب 1 ق چ پودر دارچین 20 گرم کره 4 ق س عسل 8 عدد بیسکویت خردشده 1 عدد سیب خردشده

طرز تهیه:


1. سیب‌های کمپوت را خرد کنید،چند تكه را براي تزيين كناري بگذاريد و بقيه را  همراه با کره، پودر دارچین و نیمی از عسل داخل تابه یا قابلمه بریزید و  روي شعله ملايم اجاق گاز قرار دهيد . فقط حواستان باشد كه در طول مدت حرارت دادن بايد مرتب مواد را به‌آرامی هم بزنید. حدود 2 دقیقه صبر کنید تا کره آب شود، سپس آن را از روی حرارت بردارید.


2. در این  فاصله زماني پوره جو را آماده کنید، سپس مخلوط سیب و عسل و دارچين  را اضافه کنيد و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند.

3. پوره را داخل ظرف‌های موردنظرتان بریزید. بیسکویت‌های خردشده، بقیه عسل و تکه‌های سیب را هم روی پوره بریزید، سپس سرو کنید.

يه جور ديگه


مي توانيد به جای كمپوت سيب ازكمپوت گلابي هم استفاده كنيد.
پوره جو با نارگیل و شاتوت

زمان آماده‌سازی 5 دقیقه. زمان پخت 10 دقیقه

مواد لازم برای 4 نفر:


4 پیمانه پوره  جو 500 گرم شاتوت 2/1 پیمانه نارگیل خردشده 3/1 پیمانه شکر 4 پیمانه شیر 250 گرم آناناس خردشده

طرز تهیه:


1. يك قابلمه مناسب آماده كنيد و شاتوت  و شكر را در آن بريزيد  و آن را روی حرارت ملايم قرار دهيد. اين مخلوط را مدام  هم بزنید تا شکر حل شود. بعد از اينكه شكر حل شد، حرارت را زیاد کنید تا مواد جوش بیاید، حالا حرارت را کم کنید و حدود 10 دقیقه صبر کنید تا  مارمالادي از شاتوت  حاصل شود.


2. در این فاصله زماني  پوره ساده را آماده کنید و کنار بگذارید. تکه‌های آناناس را در یک کاسه بریزید. تکه‌های نارگیل و شیر را هم به آن اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید، سپس پوره را اضافه کرده و هم بزنید.

3. پوره حاصل را داخل ظرف‌های موردنظر بریزید و در صورت تمایل آ‌نها را با تکه‌های آناناس و نارگیل تزیین کرده و سرو کنید.

يه جور ديگه


اگر آناناس تازه در دسترس نداشتيد ، از كمپوت آناناس استفاده كنيد و اگر با كمبود وقت مواجه هستيد به جاي اينكه مارمالاد شاتوت را خودتان درست كنيد،آن را آماده بخريد.10 دوپينگ پيش مدرسه اي (2)


پوره جو و معجون توتي همراه با بادام

زمان آماده سازه 10 دقیقه. زمان پخت 10 دقیقه

مواد لازم برای 4 نفر:


4 پیمانه پوره  جو 500 گرم مخلوط شاتوت و تمشک 3/1 پیمانه شکر 2 ق چ پودر وانیل 3/1 پیمانه بادام خردشده مقداری پودر قند برای تزیین

طرز تهیه:

1. در یک قابلمه مخلوط شاتوت و تمشک را همراه با شکر بریزید. پودر وانیل را هم اضافه کنید، سپس آن را روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا شکر حل شود. حرارت را کم کرده و صبر کنید تا میوه‌ها نرم شوند.

2. در این میان پوره جو را آماده کنید. تکه‌های بادام را هم بریزید و مخلوط کنید. پوره را داخل ظرف‌های موردنظرتان بریزید، مخلوط شاتوت و تمشک را روی آن بریزید. مقداری بادام و کمی پودر قند هم روی پوره بریزید، سپس سرو کنید.

يه جور ديگه


به جای بادام می توانید از مغز های دیگر مانند فندق و گردو  هم استفاده کنید.
پوره پرتقال و ريواس

زمان آماده‌سازی 5 دقیقه. زمان پخت 25 دقیقه

مواد لازم برای 4 نفر:


4 پیمانه پوره جو 3 عدد ریواس 1 عدد پرتقال 3/1 پیمانه شکر 1 ق س پسته ریز خردشده

 طرز تهیه:


1. فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. آبِ پرتقال را بگیرید. پوست آن را هم ریز رنده کنید. در یک ظرف مناسب تکه‌های ریواس، رنده پوست پرتقال، آب پرتقال و شکر را بریزید و با هم مخلوط کنید. روی ظرف را بپوشانید و ظرف را به مدت 25 دقیقه داخل فر قرار دهید تا تکه‌های ریواس نرم شوند.


2. در این میان پوره  جو را آماده کنید و در ظرف‌های موردنظرتان بریزید. مخلوط ریواس را هم روی پوره بریزید. پسته خردشده را روی مواد بریزید و سپس  سرو کنید.

فوت و فن:


فصل ريواس بهار است ولي اگر شما معمولا اين سبزي خوشمزه را در فريزر خانه تان براي مصارف سالانه نگهداري مي كنيد ، آماده كردن اين پوره عملي است.


پوره کاکائویی با تکه‌های شکلات سفید

زمان آماده‌سازی 10 دقیقه. زمان پخت 10 دقیقه

مواد لازم برای 4 نفر:


4 پیمانه پوره جو 3/1 پیمانه پودر کاکائو 3/1 پیمانه شکلات سفید خردشده 4/1 پیمانه  چيپس شکلات سفید   برای تزیین سس شکلات به میزان لازم

 طرز تهیه:


1. پوره  جو  را مطابق با دستور آماده کنید، سپس پودر کاکائو و تکه‌های شکلات سفید را در قابلمه  حاوی بریزید و روی  در کتری در حال جوش قرار دهید و مدام هم بزنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند. صبر کنید تا پوره خنک شود.


2. پوره را داخل ظرف موردنظرتان بریزید، آن را با تکه‌های شکلات سفید و سس شكلات  تزیین کرده و سرو کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «10 میان وعده ساده و معمولی با جو پَرک (2)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..