تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جای خالی مدعیان در بازگشت زائرین پاکستانی/ قدردانی زوار پاکستانی از مهمان نوازی نیروهای بسیج مردمی ایران

ساعت: 09:14 منتشر شده در مورخ: 1395/09/20 شناسه خبر: 972901

اگرچه معاون خاص استاندار در مصاحبه خود ادعا کرده بود پذیرایی زوار را تا بازگشت و خروج از کشور را برعهده می گیرند اما اکنون جای مدعیان خدمات رسانی به زوار پاکستانی در مرز میرجاوه خالیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری لادیز، هرساله چندین هزار زائر پاکستانی برای زیارت عتبات عالیات و زیارت امام حسین(ع) از طریق مرز میرجاوه وارد خاک کشور می شوند، اما به دلیل عدم وجود زیرساخت های لازم مانند زائرسرا در مرز میرجاوه با مشکلات زیادی روبرو می شوند.

اما امسال نیروهای بسیج مردمی و سپاه پاسداران با راه اندازی موکب به استقبال زوار پاکستانی رفتند و پذیرایی شایسته ای از  زوار امام حسین(ع) به جا آوردند، اگرچه این حرکت کاملا مردمی و خودجوش انجام گرفت و عاشقان اباعبدالله از سراسر استان در این حرکت عظیم سهم داشتند اما در این میان دولتی ها سعی کردند این حرکت مردمی را به نام خود ثبت کرده و معاون استاندار در مصاحبه ای با کمرنگ کردن نقش جبهه مردمی، افتخار پذیرایی از زوار پاکستانی را از آن خود کرد.

اگرچه معاون خاص استاندار در مصاحبه خود ادعا کرد که پذیرایی زوار را تا بازگشت و خروج از کشور را برعهده می گیرند اما اکنون که با تمام شدن ایام محرم و صفر، زوار پاکستانی از طریق مرز میرجاوه در حال بازگشت به کشورشان هستند جای مدعیان خدمات رسانی به زوار پاکستانی در مرز میرجاوه خالیست و هیچ خبری از دولتی ها در مرز میرجاوه نیست و تنها نیروهای بسیج مردمی و سپاه با برپایی چادر، مشغول خدمات رسانی به زواری هستند که پس از پیمودن هزاران کیلومتر خود را به مرز میرجاوه رسانده اند.

اگرچه مدعیان با نادیده گرفتن نقش مردم در پذیرایی از زوار با مصاحبه های متعدد سعی در حذف آنان داشتند اما زوار پاکستانی خود را وام دار نیروهای بسیج مردمی ایران می دانستند و با صراحت عنوان می کردند که مردم در پذیرایی از آنها سنگ تمام گذاشتند .

مردم ایران با جان و دل از ما پذیرایی کردند

محمد علی از اهالی کویته پاکستان در گفت و گو با خبرنگار لادیز، می گوید: مردم ایران با جان و دل از ما پذیرایی کردند، وقتی می دیدم زن و مرد خالصانه از مردم پاکستان پذیرایی می کنند خیلی خوشحال شدم.

وی افزود: سفر خیلی خوبی داشتیم و بدون هیچ مشکلی به زیارت امام حسین(ع) رفتیم و در بازگشت نیز مشکلی نداشتیم، مردم پاکستان لطف و مهربانی مردم ایران را هرگز فراموش نمی کنند چراکه آسایش و راحتی که ما در خاک ایران احساس کردیم در کشور خود نداریم.

وی ادامه داد: ایران برای ما همانند بهشت بود و مشکلات ما با ورود به پاکستان آغاز می شود چرا که در خاک کشورمان جایی برای استراحت زوار وجود ندارد ، زوار باید ساعت ها در زائر سرایی به سر ببرند که مانند زندان است و هیچ آب و غذایی به ما نمی دهند و حتی جایی برای استراحت مردان وجود ندارد و تنها چند اتاق کوچک برای استراحت بانوان موجود است و ما باید ساعت ها و حتی گاهی یک روز در انجا بمانیم تا چندین اتوبوس جمع شوند و با اسکورت نیروهای ارتش پاکستان به طرف شهرهای خود حرکت کنند.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جای خالی مدعیان در بازگشت زائرین پاکستانی/ قدردانی زوار پاکستانی از مهمان نوازی نیروهای بسیج مردمی ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..