تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عدس جوانه زده با بوی نامطبوع و کباب کوبیده سوخته سهم دانشجویان دانشگاه دولتی گیلان!

ساعت: 09:20 منتشر شده در مورخ: 1395/09/20 شناسه خبر: 972024

یکی از دانشجویان دانشگاه گیلان با ارسالی تصاویری از مواد غذایی سلف مرکزی دانشگاه گیلان از کیفیت نامناسب آن ابراز ناراحتی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیک دانشجو یکی از دانشجویان دانشگاه گیلان با ارسالی تصاویری از مواد غذایی سلف مرکزی دانشگاه گیلان از کیفیت پایین آن ابراز ناراحتی کرد. این دانشجو در یکی از تصاویری ارسالی خود عکسی را فرستاده است که در خوراک موجود عدس های آن جوانه زده اند و بوی نامطبوع  و کیفیت بدی را دارد.

photo_2016-12-08_14-53-11

همچنین عکسی از کباب سوخته ایی را برای پایگاه خبری پیک دانشجو ارسال کرد که نشان از عدم کیفیت مناسب سلف مرکزی این دانشگاه دولتی می باشد.

photo_2016-12-08_14-55-52

نکته قابل ذکر این است که گوشت سوخته یکی از عواملی سرطان های گوارشی می باشد.دو گونه اصلی از مواد سرطان‌زا در ارتباط با گوشت سوخته وجود دارد:

مورد اول، هیتروسیکلیک آمینه‌ها (HCAها) زمانی بوجود می‌آیند که گوشت عضلانی حیواناتی مثل گاو، خوک، ماهی و مرغ در دمای بالا پخته شود. در گرمای شدید، کراتین گوشت (ماده‌ای که برای ذخیره انرژی در بدن استفاده می‌شود) با اسیدهای آمینه و قند به شکل HCAها در می‌آیند، که موجب تغییر در DNA شده و ریسک ابتلا به سرطان را در بعضی از افراد افزایش می‌دهد.

 گروه دوم از مواد سرطان‌زا مربوط به هیدروکربن‌های آروماتیک چند حلقه‌ای (PAHها) می‌شود. این مواد زمانی تشکیل می‌گردند که آتش چربی‌های گوشت را هنگام پختن شعله‌ور کرده و دود تولید می‌کند و نکته دیگر درباره کوبیده های سلف دانشگاه گیلان ، این است که برای نرم و چرب شدن آن از روغن خوراکی استفاده میشود!

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عدس جوانه زده با بوی نامطبوع و کباب کوبیده سوخته سهم دانشجویان دانشگاه دولتی گیلان!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..