تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برخی از سخنرانان روز دانشجو جاده صاف‌کن سیاست‌های استکباری آمریکا بودند

ساعت: 17:28 منتشر شده در مورخ: 1395/09/19 شناسه خبر: 972487

امام جمعه رامسر گفت: برخی‌ها در روزی که نماد مبارزه و مقابله با سیاست‌های استکباری آمریکا است، با سخنرانی در دانشگاه‌ها چهره استکباری آمریکا را تطهیر کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام سیدجعفر رضایی در خطبه‌های نماز جمعه رامسر اظهار کرد: 16 آذر در سه‌شنبه گذشته روز دانجشو بود که به همه دانشجویان این روز را تبریک عرض می‌کنیم و توصیه داریم که بصیرت دانشجویی خود را تقویت کنند.


وی افزود: امروز مسئله بصیرت دانشجویی که در تعبیر مکرر مقام معظم رهبری تحت عناوینی که امروز دانشجو باید سیاسی باشد اما از جناح بازی‌ها پرهیز کند و بینش سیاسی داشته باشد، نشان‌دهنده این است که آنچه مطلوب نظامی اسلامی می‌تواند باشد بیداری و بصیرت دانشجویی است.

امام جمعه رامسر بیان کرد: مردم ایران از سال 1332 و سال‌ها قبل از انقلاب نسبت به دولت آمریکا و استکبار تنفر داشتند و در همان سال 1332 در آذر ماه دانشجویان مبارزی بودند که در روز 16 آذر در راه مبارزه با استکبار به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: مبارزه دانشجویان در 16 آذر 1332 برای مقابله با نفوذ آمریکا و استکبار بود و این گونه باید گفت که روز دانشجو حقیقتاً روز مبارزه با استکبار به طور خاص با آمریکا است.

وی اضافه کرد: ما روز 13 آبان در برابر کل سیاست‌های استکباری تظاهرات و اعتراض می‌کنیم اما در روز دانشجو باید گفت که این روز مختص مبارزه با سیاست‌های استکباری و زیاده‌خواهی‌های دولت آمریکا است.

رضایی با انتقاد از برخی برنامه‌های روز دانشجو در برخی دانشگاه‌ها، گفت: برخی‌ها در روزی که نماد مبارزه و مقابله با سیاست‌های استکباری دولت آمریکا است، با سخنرانی در دانشگاه‌ها چهره استکباری دولت آمریکا را تطهیر می‌کنند.

وی افزود: بعضی از سخنرانان در همین امسال جاده صاف کن سیاست‌های آمریکا بودند.

وی با بیان اینکه دانشجوی امروز باید بداند که روز دانشجو، چگونه و برای چه شکل گرفت، اظهار کرد: در فضای کنونی دانشجو می‌بایست بیشتر از گذشته دارای بینش و بصیرت سیاسی و انقلابی باشد و در این راه باید تشکل‌های مختلف دانشجویی، اساتید فرهیخته و نخبگان رسالت سنگینی بر دوش دارند.

امام جمعه رامسر با اشاره به روز 19 آذر و تشکیل شورای انقلاب فرهنگی در سال 63 به دستور امام خمینی(ره) بیان کرد: نماز جمعه مهم‌ترین پایگاه فرهنگی و معنوی هر شهرستانی محسوب می‌شود و از تریبون انتظار دارم که شورای انقلاب فرهنگی در اقدامی سیاست‌های فرهنگی در کشور را یکپارچه و هدفمند کند.

وی اضافه کرد: امروز ضعف و مشکل اصلی بخش فرهنگ در عرصه‌های دینی و هنری، تعدد و کثرت نهادهای تصمیم‌گیر و سیاست‌گذار به صورت موازی در بخش‌های مشابه است که باعث شده تا در امور فرهنگی سیاست واحدی دنبال نشود و بر اثر این راه اشتباه بودجه‌ها و زمان‌های بسیاری تلف می‌شود که انتظار داریم تا شورای انقلاب فرهنگی این اقدام انقلابی را هر چه سریع‌تر به انجام رساند و به جای کارهای روبنایی، فرهنگ را به صورت زیر بنایی بسازد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم یاس در رامسر در روزهای آینده، گفت: رامسر شهری فرهنگی و هنری است اما از نداشتن حتی یک مجتمع فرهنگی و هنری رنج می‌برد که می‌طلبد مشکلات و موانع موجود در ساختمان نیمه کاره‌ای که بر همین اساس بنا شده هر چه زودتر رفع شود تا در این شهر حداقل یک مجتمع فرهنگی و هنری را برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه داشته باشیم.

رضایی در پایان با اشاره به شهدات امام حسن عسکری(ع)، ضمن تسلیت شهادت آن امام مظلوم، گفت: بعد از شهادت امام حسن عسکری(ع) آغاز امامت امام زمان (عج) است که باید همه ما شیعیان و سربازان حضرت حجت(عج) هر سال با امام زمان خود بیعت کنیم که در راه حق و حقیقت استوار می‌مانیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برخی از سخنرانان روز دانشجو جاده صاف‌کن سیاست‌های استکباری آمریکا بودند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..