تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ستایشگری صحیفه سجادیه در باب چهارمین امام شیعیان

پنجمین برگ از صحیفه سجادیه در باب حضرت زین العابدین(ع) و نزدیکان آن امام معصوم آمده است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پنجمین دعا از ادعیه های صحیفه سجادیه، درود می فرستیم بر نگارنده صحیفه سجادیه و نزدیکان آن حضرت که همگان از مقربین درگاه الهی هستند و در نزد پروردگار از منزلت و شان والایی برخوردارند.

وَ كانَ مِنْ دُعائِهِ عليه‏السلام لِنَفْسِه وَ لِاَهْلِ وَلايَتِهِ‏: 

و از دعاهای امام زین العابدین(ع) برای خود و دوستانش: 

يا مَنْ لاتَنْقَضى عَجآئِبُ عَظَمَتِهِ، صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَالِهِ، وَاحْجُبْنا عَنِ الْاِلْحادِ فى عَظَمَتِكَ.

اى كسى كه شگفتى‏هاى عظمت‌ات پاتمامی ندارد. ، بر محمد و آلش درود فرست، و ما را از عذاب خود رهایی ده.

وَ يا مَنْ لاتَنْتَهى مُدَّةُ مُلْكِهِ، صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَالِهِ، وَاَعْتِقْ رِقابَنا مِنْ نَقِمَتِكَ. وَ يا مَنْ لاتَفْنى‏ خَزآئِنُ رَحْمَتِهِ، صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَالِهِ، وَاجْعَلْ لَنا نَصيباً فى رَحْمَتِكَ.

اى آن كه دوران فرمانروائيت را نهايت پذیر نيست، بر محمد و آلش درود فرست، و ما را از بند عذاب خود رهايى بخش. اى كسى كه گنجينه‏هاى رحمتت را فنا نيست، بر محمد و آلش درود فرست، و براى ما از رحمتت نصيب و بهره‏اى قرار ده.

وَ يا مَنْ تَنْقَطِعُ دُونَ رُؤْيَتِهِ الْاَبْصارُ، صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَالِهِ، وَاَدْنِنا اِلى‏ قُرْبِكَ. وَ يا مَنْ تَصْغُرُ عِنْدَ خَطَرِهِ الْاَخْطارُ، صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ، وَ كَرِّمْنا عَلَيْكَ.

اى كه چشمها و ديده‏ها از ديدنت فرو ماند، بر محمد و آلش درود فرست، و ما را به عرصه‏گاه قربت خویش نزديكمان كن. و اى كسى كه در برابر قدر و منزلت‌ات تمام منزلتها كوچك است، بر محمد و آلش درود فرست، و ما را در پيشگاهت گرامى دار.

وَ يا مَنْ تَظْهَرُ عِنْدَهُ بَواطِنُ الْاَخْبارِ، صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ، وَ لاتَفْضَحْنا لَدَيْكَ. اَللَّهُمَّ اَغْنِنا عَنْ هِبَةِ الْوَهّابينَ بِهِبَتِكَ، وَاكْفِنا وَحْشَةَ الْقاطِعينَ بِصِلَتِكَ، حَتّى‏ لانَرْغَبَ اِلى‏ اَحَدٍ مَعَ بَذْلِكَ، وَ لانَسْتَوْحِشَ مِنْ اَحَدٍ مَعَ فَضْلِكَ.

اى آن كه خبرهاى نهانى در نزدت آشكار است، بر محمد و آلش درود فرست، و ما را نزد خود رسوا مكن. الها ما را به بخشش که خود از بخشش ديگران بى‏نياز ساز، و ترس گسستن ديگران را از ما با پيوستن ما به خودت كفايت فرما، تا با وجود عطاى تو از ديگرى نخواهيم، و با احسان تو از احدى نهراسيم.

اَللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ، وَ كِدْ لَنا وَ لاتَكِدْ عَلَيْنا، وَ امْكُرْ لَنا وَ لاتَمْكُرْبِنا، وَ اَدِلْ لَنا وَ لاتُدِلْ مِنّا.

بارخدايا بر محمد و آلش درود فرست، و در هر كار به نفع ما چاره ساز و بر زيان ما چاره مساز، و به سود ما تدبير كن و به ضرر ما تدبير مفرما، و ما را چيره‏گى ده و ديگران را بر ما چيره مساز.

اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ، وَ قِنا مِنْكَ، وَاحْفَظْنا بِكَ، وَاهْدِنا اِلَيْكَ، وَ لاتُباعِدْنا عَنْكَ، اِنَّ مَنْ تَقِهِ يَسْلَمْ، وَ مَنْ تَهْدِهِ يَعْلَمْ، وَ مَنْ تُقَرِّبْهُ اِلَيْكَ يَغْنَمْ.

بار خدايا بر محمد و آلش درود فرست، و ما را از غضب خود حفظ كن، و به عنايت خويش 

نگاه‏دار، و به سوى خود هدايت كن، و از پيشگاه خود دور منما، آن را كه تو حفظ كنى سالم ماند، و آن را كه تو هدايت كنى دانا شود، و آن را كه تو به خود نزديك سازى غنيمت برد.

اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَالِهِ، وَ اكْفِنا حَدَّ نَوآئِبِ الزَّمانِ، وَ شَرَّ مَصآئِدِ الشَّيْطانِ، وَ مَرارَةَ صَوْلَةِ السُّلْطانِ. 

بار خدايا بر محمد و آلش درود فرست، و ما را از سختى مصائب زمان، و شرّ دامهاى شيطان، و تلخى قهر سلطان حفظ فرما.

اَللَّهُمَّ اِنَّما يَكْتَفِى الْمُكْتَفُونَ بِفَضْلِ قُوَّتِكَ، فَصَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَالِهِ، وَاكْفِنا، وَ اِنَّما يُعْطِى الْمُعْطُونَ مِنْ فَضْلِ جِدَتِكَ، فَصَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ، وَاَعْطِنا، وَ اِنَّما يَهْتَدِى الْمُهْتَدُونَ بِنُورِ وَجْهِكَ، فَصَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ، وَاهْدِنا.

بار خدايا بدون شك بى‏نيازان به فضل قوّت تو بى‏نيازند، پس بر محمد و آلش درود فرست، و ما را از هر چه غير خودت كفايت كن، و به حقيقت كه بخشندگان از افزونى داده‏هاى تو مى‏بخشند، پس بر محمد و آلش - درود فرست، و از نعمتت بر ما عطا كن، و همانا كه - راه يافتگان - در پرتو نور ذات تو راه مى‏يابند، پس بر محمد و آلش درود فرست، و ما را هدايت نماى.

اَللَّهُمَّ اِنَّكَ مَنْ والَيْتَ لَمْ‏يَضْرُرْهُ خِذْلانُ الْخاذِلينَ، وَ مَنْ اَعْطَيْتَ لَمْ‏يَنْقُصْهُ مَنْعُ الْمانِعينَ، وَ مَنْ هَدَيْتَ لَمْ‏يُغْوِهِ اِضْلالُ الْمُضِلّينَ، فَصَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ، وَامْنَعْنا بِعِزِّكَ مِنْ عِبادِكَ، وَاَغْنِنا عَنْ غَيْرِكَ بِاِرْفادِكَ، وَاسْلُكْ بِنا سَبيلَ الْحَقِّ بِاِرْشادِكَ.

بارالها هر كه را تو يارى دهى هيچ خوار كننده‏اى قدرت خوار كردن او را ندارد، و هر كه را تو ببخشى هيچ بازدارنده‏اى قدرت كاستن از عطايت به او را ندارد، و هر كه را تو هدايت فرمايى گمراه ساختن گمراه كنندگان او را از راه بدر نبرد، پس بر محمد و آلش درود فرست، و بعزّت خود ما را از شر بندگانت بازدار، و به عطايت از غير خود بى‏نياز فرماى، و به وسيله ارشادت ما را به راه حق ببر.

اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَالِهِ، وَاجْعَلْ سَلامَةَ قُلُوبِنا فى‏ذِكْرِ عَظَمَتِكَ، وَفَراغَ اَبْدانِنا فى شُكْرِ نِعْمَتِكَ، وَانْطِلاقَ اَلْسِنَتِنا فى وَصْفِ مِنَّتِكَ.

بارالها بر محمد و آلش درود فرست، و سلامت قلوب ما را در ذكر عظمتت، و آسايش بدنهامان را در شكر نعمت‌ات، و روانى زبان ما را در وصف عطايت قرار بده.

اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَالِهِ، وَاجْعَلْنا مِنْ دُعاتِكَ الدّاعينَ اِلَيْكَ، وَ هُداتِكَ الدّآلّينَ عَلَيْكَ، وَ مِنْ خآصَّتِكَ الْخآصّينَ لَدَيْكَ، يا اَرْحَمَ الرَّاحِمينَ. 

بارالها بر محمّد و آلش درود فرست، و ما را در زمره دعوت‏كنندگان به سويت قرار بده، و از جمله راهنمايانى كه به تو دلالت و راهنمايى مى‏كنند قرار ده، و در حلقه خاصان از بندگانت درآر، اى مهربان‏ترين مهربانان. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ستایشگری صحیفه سجادیه در باب چهارمین امام شیعیان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..