تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : ۷ اصل طلایی موفقیت و خوشبختی

گاهی اوقات در زندگی به‌شدت احساس ناامیدی می‌کنیم. دلیل بسیاری از این ناامیدی‌های زندگی، این است که به‌جای اینکه از «خودمان» انتظارات زیادی داشته باشیم، از «دیگران» انتظار داریم. روابط ما را همین انتظارات شکل می‌دهند. از خودتان انتظارات زیادی داشته باشید و برای برآورده کردن آنها تلاش کنید؛ خواهید دید چه احساس ارزشمند و چه رضایت دل‌نشینی به سراغ‌تان می‌آید. دیگر زمان آن فرا رسیده است که به خودتان متکی باشید و تا آنجا که می‌توانید به دیگران وابسته نباشید.
چه دلیلی برای ناامیدی وجود دارد وقتی‌ که روی خودتان حساب باز می‌کنید؟ آزاد باشید و این آزادی را به دیگران نیز هدیه دهید. از این ٧ اصل زیر کمک بگیرید و به‌سوی موفقیت و خوشبختی پیش بروید.

١. خودآگاه باشید

خودآگاهی را می‌توان این‌گونه تعریف کرد: «خودآگاهی یعنی توانایی درک درست احساسات». خود آگاه بودن یعنی اینکه بدانیم در شرایط مختلف چه احساسی داریم و آن را در هر وضعیت به‌خصوص، پیش‌بینی کنیم.
اما زمانی که خودآگاهی ندارید، واکنش‌های شدیدی خواهید داشت، عصبانی خواهید بود یا ترس بر شما چیره خواهد شد. دیگران از انتظارات شما آگاه نیستند، نمی‌توانند ذهن شما را بخوانند، احساسات شما را پیش‌بینی کنند، آنها را برانگیزند و آماده مواجهه با واکنش شما باشند! اگر این واقعیت را باور نداشته باشید، دوستان و اطرافیان خود را دلسرد خواهید کرد. تا زمانی که شروع به صحبت نکنید، دیگران نمی‌دانند که چه احساسی دارید. باید درست با دیگران ارتباط برقرار کنید و اگر بتوانید احساسات و افکار خود را با دیگران در میان بگذارید، به‌ سرعت راه موفقیت را طی خواهید کرد.

٢. از خودتان قدردانی کنید؛ ولی نه بیش از حد!

اگر همیشه از عملکردتان راضی باشید و از خودتان قدردانی کنید، راه پیشرفت را بر خودتان می‌بندید. همچنین، رابطه‌ی خودتان را با دوستان و نزدیکان‌تان به خطر می‌اندازید. به خودتان متعهد باشید و افکار، احساسات و ایده‌هایتان را پیش خودتان نگه دارید. برای اینکه احساسی لذت‌بخش داشته باشید، نیازی به تأیید دیگران ندارید.
از طرفی، قرار نیست زندگی کنید تا انتظارات دیگران را برآورده کنید. هرچقدر که بیش از خود و تصمیمات‌تان را تأیید کنید، کمتر به تأیید دیگران نیاز خواهید داشت. شهامت داشته باشید و خودتان باشید، اهداف خودتان را بدون مقایسه‌ی خودتان با دیگران، دنبال کنید.
برای موفقیت، هیچ‌گاه نباید موفقیت دیگران را ضعف پیشروی خود تلقی کنید.

حتما بخوانید :   زیباجو : دینداران شادترین آدم‌های روی زمین هستند

٣. برای خودتان ارزش قائل باشید

سعی نکنید آن‌گونه باشید که دیگران می‌خواهند؛ چراکه خود واقعی‌تان را گم می‌کنید. شاید برای برخی افراد ارزشمند نباشید، اما هیچ‌وقت تردید نداشته باشید که برای برخی دیگر، غیرقابل جایگزین خواهید بود. به‌جای اینکه اسیر افرادی شوید که شما را پس می‌زنند، ارزش خود را در همراه شدن با کسانی که قدردان حضور شما هستند نشان دهید.
فراموش نکنید که مهم نیست چقدر خوب هستید. همیشه افرادی هستند که از شما خوش‌شان نمی‌آید. اصلا هم برای‌شان مهم نیست که شما چقدر خوب و سخت‌کوش هستید. زمانی که واقعا ارزش خود را درک کردید، دیگر هیچ‌وقت برای دستیابی به یک جایگاه با دیگری رقابت نخواهید کرد. هنگامی که بحث درباره‌ی موفقیت شماست، مذاکره نخواهید کرد! یا موفق هستید و یا نیستید!

۴. از دیگران بی‌نیاز باشید

یاد بگیرید که با دستاوردها، وظایف و مسئولیت‌های خودتان زندگی کنید. منتظر نباشید که دیگران تغییر کنند. تلاش نکنید که دیگران را کنترل کنید. بر روی تغییراتی که برای رسیدن به سطح مطلوب موفقیت و اعتمادبه‌نفس نیاز دارید تمرکز کنید.
اگر منتظر تغییر شخصی دیگر باشید، انگار که فرمان زندگی خود را به‌دست او داده‌اید. منتظر نباشید که شخصی غیر از خودتان، شما را به آن سطح از موفقیتی که می‌خواهید برساند. این امر مثل زندانی تیره و تار است که خودتان و دیگران را در آن اسیر خواهید کرد. از غیر بی‌نیاز باشید. از احساسات‌تان و هرگونه انتظارات غیرواقعی که از دیگران دارید آگاه باشید.
هر چقدر بیش از شایسته و توانمند باشید، به دیگران کمتر نیاز خواهید داشت و راحت‌تر با آنها تعامل خواهید داشت.

حتما بخوانید :   کلید شادی شما در دستتان

۵. عزت نفس داشته باشید

انسان‌هایی که واقعا قدرتمند هستند هیچ‌گاه نیاز ندارند که توضیح دهند که چرا شایسته‌ی احترام‌ هستند؛ بلکه خیلی راحت کسانی را که به آنها احترام نمی‌گذارند همراهی نمی‌کنند. دیگران تنها به همان اندازه‌ای که برای خود احترام قائل هستید به شما احترام خواهند گذاشت. آزادی شخصی، اعتمادبه‌نفس و موفقیت، با پیشرفت و یادگیری فردی نتیجه می‌شوند. این را بپذیرید که برخی اوقات بهترین چیزی که می‌توانید بگویید «نه» است. مرزهایی مشخص برای عزت نفس خود در نظر داشته باشید.
اگر از دیگران انتظار احترام داشته باشید رنج خواهید کشید. به آنچه هستید ایمان داشته باشید و در همین راستا پیش بروید. هیچ‌گاه انجام کاری را که خودتان از پس آن بر می‌آیید از دیگران درخواست نکنید. زمانی که شرافت نفس را تمرین می‌کنید، به خودتان این شانس را می‌دهید که خوشحال و موفق باشید.

۶. خودتان را بپذیرید

همه‌ی ما انسانیم. با وجود همه‌ی کمبودهایی که داریم، باید خودمان را بپذیریم. زمانی که خودتان را بپذیرید، متوجه می‌شوید که دیگران هم مثل شما یک انسان هستند. دیگر از آنها انتظار نخواهید داشت که همانند آنچه تصور می‌کردید باشند. دیگر با کوتاهی آنها عصبانی نخواهید شد.
بر روی پیشرفت فردی خود متمرکز باشید. بدون در نظر گرفتن همه کمبودهایی که وجود دارد، به دنبال راه‌هایی باشید که زندگی شما را غنی، هیجان‌انگیز، تکمیل و شاداب خواهند کرد. زندگی کردن با این رویکرد، نیاز شما به کنترل کردن دیگران را کم شدن خواهد داد. درنتیجه، به شخصی سالم‌تر برای تعامل و کار تبدیل خواهید شد. بعد از اینکه دست از انتظارات بالای خود از دیگران برداشتید، شروع به قدردانی از آنها خواهید کرد و برای رسیدن به اهداف‌تان به خودتان تکیه می‌کنید.

حتما بخوانید :   راه و رسم مصرف بجا

٧. خودتان را دوست داشته باشید

زندگی چالش‌برانگیز است، چراکه هر چیزی و هر کسی در اطراف شما زودگذر خواهد بود. زندگی را همیشه روبه‌راه نخواهید! توانایی‌های خود را در آغوش بگیرید و از خصوصیات چالش‌برانگیز خود آگاه باشید. شخصیت شما همواره باید در حال رشد باشد. این پیچیدگی شماست که شما را برای دیگران جالب و الهام‌بخش می‌کند.
زندگی کردن برای خوشحال کردن دیگران، خوددوستی نیست؛ بلکه خود را کوچک و خُرد کردن است. برای شخص پست و حقیر، هیچ راهی برای موفقیت وجود ندارد.
در زندگی، با توانایی پیروزی در سختی‌ها و ناامنی‌ها سنجیده می‌شوید، نه با دوری کردن از آنها. زمانی که از خود آگاه هستید، خود را به‌عنوان کاری می‌بینید که در حال پیشرفت است. این نوع تواضع و فروتنی درکی عمیق‌تر از دیگران و انسانیت آنها به شما خواهد داد. اگر به همان نسبتی که بر روی رشد خود و اینکه چگونه با تغییر خود موفق خواهید بود، تمرکز کنید، حس کنترل و اعتمادبه‌نفس‌تان به نحو چشمگیری زیاد شدن پیدا می‌کند. موفقیت فقط به معنی خوب بودن نیست. باید زمانی که حس می‌کنید به چالش کشیده شده‌اید، به خودتان بیش ازین تعهد را داشته باشید.
هر آنچه که گفتیم، به «خودتان» خلاصه می‌شود. چراکه شما تنها شخصی هستید که می‌تواند این توانایی‌ها را پیشرفت دهد. به‌ندرت پیش می‌آید که دیگر افراد یا وضعیت‌ها، همان کسی یا چیزی باشند که شما می‌خواهید. بهترین‌ها را آرزو کنید و خود را از دلبستگی به کمال رها کنید.

برگرفته از: entrepreneur




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : ۷ اصل طلایی موفقیت و خوشبختی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..