تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیدار گرداب با دنباله‌دارها/عکس روز ناسا

دیدار گرداب با دنباله‌دارها/عکس روز ناسا

دانش > نجوم - کهکشان مارپیچی پرنور M51 با نام کهکشان گرداب هم شناخته می‌شود. در عکس روز ناسا می‌توان این کهشان را در سمت چپ بالای تصویر دید. این میدان دید زیبای ۴ در ۲٫۵ درجه دو دنباله‌دار را در خود جای داده است.

این دو دنباله‌دار که در ظاهر با یکدیگر تفاوت دارند، تازه به داخل منظومه‌ شمسی وارد شده‌اند و هنوز حتی برای رصد با تلسکوپ سوژه‌های کم‌نوری به حساب می‌آیند. سمت چپ پایین می‌توان گیسوی سبزرنگ دنباله‌دار NEOWISE (C/2016 U1) که تازه کشف شده را دید. در بالا سمت راست هم دنباله‌دار جانسون (C/2015 V2) در حالی دیده می‌شود که دم غباری آن نور خورشید را بازتاب کرده است.

۵۴۵۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیدار گرداب با دنباله‌دارها/عکس روز ناسا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..