تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در دوران بارداری با جنین حرف بزنید -آکا

,آواز خواندن برای جنین,بارداری,جنین,[categoriy] در دوران بارداری با جنین حرف بزنید

در دوران بارداری با جنین حرف بزنید -آکاآواز خواندن برای جنین,بارداری,جنین,در دوران بارداری با جنین حرف بزنید,بارداری و زایمان

آکاایران: در دوران بارداری با جنین حرف بزنید

آکاایران: آیا می دانید حرف زدن با جنین در دوران حامگی فوایدی هم برای نوزاد پس از تولد و هم برای والدین دارد؟ در این مقاله اثرات حرف زدن با جنین در دوران بارداری ذکر شده اند.

به گزارش آکاایران: تقریبا از اواسط دوران بارداری، جنین شروع به شنیدن صدای مادر می کند. هیچ راه و روشی برای ما وجود ندارد که در این زمینه و اینکه جنین چه صداهایی را می تواند بشنود، مطمئن شویم.

هیچ یک از ما دوران قبل از تولد خود را به هیچ وجه به خاطر نداریم، ولی تحقیقات دانشمندان نشان می دهند که جنین در داخل شکم مادر به صداهای پیرامونش از همان دوران اواسط بارداری واکنش نشان می دهد.

یک صدای بلند باعث می شود که جنین یک حرکت ناگهانی کند حتی جنین می تواند نسبت به صدای موسیقی نیز واکنش نشان دهد.

بسیاری از مادران می گویند وقتی که موزیک گوش می دهند، جنین داخل شکمشان شروع به تکان خوردن می کند.

پزشکان تا مدت های طولانی بر این باور بودند که وقتی نوزادان متولد می شوند، هیچ شناخت و درکی از دنیای خارج از رحم مادر ندارند اما تحقیقات اخیر نشان می دهند که آنها بعد از تولد برخی چیزها را به یاد می آورند.

در واقع در ۳ ماهه آخر زندگی در رحم مادر، شروع به یادگیری خیلی چیزها راجع به دنیای اطرافشان و حتی رشد و تقویت حواسشان می کنند.

جنین نه تنها می تواند صدای مادرش را بشنود بلکه می تواند صداهایی که در اطراف مادرش هستند را نیز بشنود. صدای قلب مادر، صدای شکم او، صدای عطسه و سکسکه اش و سایر صداها.

البته مهم ترین و قابل تشخیص ترین صدا برای جنین، صدای مادرش است. بدون شک نوزادانی که تازه متولد می شوند حس شنوایی فوق العاده ای برای شنیدن برخی صداهای خاص دارند.

آنها نخستین درس ها را از زبان مادری شان را در همان دوران جنینی یاد می گیرند.

وقتی که به دنیا می آیند به صداهایی که مربوط به زبان مادری شان است، واکنش بیشتری نشان می دهند تا زبان های دیگری مثلا سریع تر و قوی تر سینه مادر را می مکند.

چرا باید با جنین داخل رحم حرف بزنید؟
– این کار باعث تحریک حس شنوایی آنها می شود. حس شنیداری کودکان در ۱۴ هفتگی از زندگی شان یعنی زمانی که در شکم مادر هستند، شکل می گیرد، یعنی دو هفته مانده به مرحله دوم بارداری.

به همین دلیل پزشکان مادران را تشویق به حرف زدن با جنین داخل شکمشان می کنند.

حرف زدن با جنین نه تنها باعث تحریک حس شنوایی می شود بلکه باعث ساخت و ایجاد سیناپس ها و عصب های متصل به مغز می شود که همگی مسئولیت شنیدن را برعهده دارند.

– این کار باعث تقویت مهارت تکلم می شود: صحبت کردن با جنین داخل شکم باعث می شود کودک بعد از تولد، سریع تر حرف زدن را یاد بگیرد و به رشد مهارت های اجتماعی برسد.

– ایجاد نوعی حس امنیت می کند: شما هر کاری می کنید که تمام کارهای درست را برای فرزندتان انجام دهید خوب غذا می خورید، خوب می خوابید، استراحت می کنید و حتی متناسب با شرایط تان ورزش می کنید، اما به خاطر داشته باشید، حس امنیت ارزش بیشتری نسبت به تمام این موارد دارد.

شما برای فرزند خود بهشتی را درست می کنید اما در هر صورت او در شکم شما احساس تنهای می کند.

با فرزندتان صحبت کنید و با او ارتباط برقرار کنید و به او حس امنیت بدهید. شنیدن صدای مادر به جنین امنیت می دهد.

– این کار باعث تحریک مغز می شود: نه تنها مادر بلکه پدر نیز لازم است به جنین داخل شکم مادر توجه کند.

او نیز باید از همان روزهای نخست با جنین حرف بزند تا او علاوه بر صدای مادر، صداهای متفاوت دیگری را نیز بشنود.

وقتی که پدر و مادر هر دو این کار را انجام می دهند، رشد مغزی و حواس اصلی پنجگانه نوزاد سریعتر اتفاق می افتد.

– باعث تقویت مهارت های پدر و مادر می شود: هیچ کس نمی تواند به شما آموزش بدهد که چگونه پدر یا مادر شوید.

این مهارت را در طول همین اتفاق به دست می آورید. حرف زدن با جنین به شما کمک می کند تا حس غریزی پدر یا مادر شدن در شما تقویت شود.

همه ما این غریزه را داریم ولی حرف زدن با جنین این غریزه را بیدار و روشن می کند.

– این کار به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که جنین داخل شکم تان وضعیت مناسبی دارد. صحبت کردن با جنین به شما کمک می کند تا حس خوشبختی فرزندتان را در شکم لمس کنید.

جنین نیز در این حالت احساس راحتی و آسایش می کند.

– این کار کمک می کند تا مسئولیت های فردی تان را بهتر درک کنید و بفهمید.

بارداری و وضع حمل فقط سپری کردن چند ماه به خصوص نیست، پدرها نیز باید در این اتفاقات همراه مادرها باشند.

اگر پدر نمی تواند زایمان داشته باشد، می تواند زمان بیشتری را صرف حرف زدن با جنین و فرزندش کند شما باید با کودک متولد نشده خود احساس ارتباط و نزدیکی بیشتری کنید اینکار به شما کمک می کند تا نقش و مسئولیت خود را بهتر درک کنید.

– این کار کمک می کند تا بسیاری از مشکلات و مسائل لاینحل، حل شوند.

احتمالا در اغلب خانواده ها و میان زوج ها اختلافاتی وجود دارد، حتی برخی از این اتفاقات در دوران بارداری نیز پایان نمی گیرند.

حرف زدن با جنین روزانه ۲۵ دقیقه به پدر و مادر کمک می کنند تا بهتر مشکلات خود را حل کنند و بسیاری از مسائل که قبلا حل نشدنی به نظر می رسیدند، برطرف شوند.

در سه ماهه اول و دوم بارداری، گوش های جنین رشد می کنند و تکامل می یابند گوش میانی از طریق عصب ها در داخل مغز مسئولیت پردازش صداها را دارند و استخوان گوش میانی که مسئولیت حس کردن ارتعاش امواج صوتی را دارد، نیز شکل می گیرد.

تقریبا در هفته ۱۶ بارداری این ساختار به اندازه کافی رشد کرده و به تکامل رسیده و جنین می تواند صداهای محدودی را بشنود و تشخیص دهد.

مثل صدای شکم مادر و صدای وارد شدن و خارج شدن هوا به ریه در طول چند هفته بعدی یعنی هفته ۲۴، شنوایی جنین تکامل پیدا می کند و با بسیاری از صداها سرش را برمی گرداند و تکان می خورد.

صدای مادر برای جنین شفاف ترین و واضح ترین صداست. اغلب صداها از طریق هوا انتقال می یابند و به جنین می رسند، ولی صدای مادر بدون واسطه و واضح به جنین می رسد.

آواز خواندن برای جنین و حرف زدن با او باعث می شود که بعد از متولد شدن با صدا شما ارتباط برقرار کند.

اعظم اسلامی مجد

آکا ایران




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در دوران بارداری با جنین حرف بزنید -آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..