تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۴ بیماری مقاربتی که ممکن است داشته باشید و ندانید

img_20161209_224500

مدت زمان زیادی است که در مورد برخی بیماری های مقاربتی مانند STD ها تحقیق می شود. با توجه به گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری CDC از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ موارد تشخیص داده شده بیماری کلامیدیا ۶ درصد و سوزاک ۳ درصد افزایش داشته اند.

دیوانه کننده ترین قسمت، تعداد واقعی افرادی است که احتمالاً بسیار بیشتر از گزارش CDC است و دلیلش این است که بیماری های مقاربتی هیچ نشانه قابل توجهی نشان نمی دهند. به همین علت بیماری های مقاربتی را یک اپیدمی خاموش (بیماری همه گیر خاموش) می نامند. در این جا ۴ بیماری شایع مقاربتی و آنچه که در موردشان باید انجام داد ذکر شده است.

1- سوزاک:

این بیماری باکتریایی است و از طریق واژن محافظت نشده، دهان و یا رابطه جنسی مقعد گسترش یافته و در نتیجه موجب عفونت در ناحیه تناسلی، راست روده و گلو می شود. کاندوم ۱۰۰ درصد عامل مؤثر در پیشگیری این بیماری است.

علائم سوزاک:
زنان اغلب هیچ نشانه ای ندارند، فقط ممکن است دچار عفونت کمی در مثانه شوند. اگر باکتری آلت تناسلی را هدف قرار داده باشد، ترشحات آلت تناسلی مایل به زرد یا سبز است، همرا با احساس سوزش، درد بیضه نیز احتمال ضعیف دیگری است. اما اگر التهاب بیضه ها درمان نشود ممکن است منجر به ناباروری شود.

چگونگی تشخیص:
این اغلب بستگی به شرکای جنسی شما دارد.
چطور سوزاک درمان می شود:
معمولاً با آنتی بیوتیک درمان می شود، اما برخی به آنتی بیوتیک مقاوم هستند. بنابراین برای پیگیری با دکتر خود مشورت کنید.

۲- کلامیدیا:

عفونت باکتریایی دیگری است که از طریق واژن محافظت نشده، دهان یا رابطه جنسی مقعد گسترش می یابد و مانند سوزاک، کاندوم تأثیر ۱۰۰ درصدی برای جلوگیری از گسترش آن دارد.

نشانه های کلامیدیا:
عفونت، علائم عفونت شامل ترشحات غیر عادی واژن و سوزش هنگام دفع. در موارد شدیدتر به باروری صدمه و نیاز به عمل جراحی دارد.

چگونگی تشخیص:
درخواست تست از دکتر خود.
چطور کلامیدیا را درمان کنیم:
با آنتی بیوتیک ها درمان می شود.

۳- تبخال:

هرپس سیمپلکس نوع اول ( تبخال ساد، نوع اول(HSV1) معمولاً دهان را تحت تأثیر قرار می دهد. هرپس سیمپلکس نوع دوم(HSV2) که به طور عمده اندام تناسلی را هدف قرار می دهد. تبخال تناسلی ویروسی است که می تواند گسترش پیدا کند. کاندوم تنها ۸۰ درصد برای جلوگیری از انتقال تبخال مؤثر است. این ویروس می تواند در بخش هایی از پوست که توسط کاندوم پوشش داده نمی شود زندگی کند.

علائم تبخال:
تا ۷۰ درصد افراد آلوده هیچ نشانه ای ندارند، اما تاول یا زخم روی آلت تناسلی همراه با احساس سوزش و خارش از نشانه های این بیماری است. برخی از بیماران ممکن است تب و لرز، سردرد و خستگی نیز داشته باشند.

۴- ویروس ورم پوستی انسانی (HPV ):

HPV شامل بیش از ۱۵۰ ویروس است که شایع ترین آن بر اساس STI ،CDC می باشد.
دو نوع اصلی وجود دارد:
الف): کم خطر:
که معمولاً تنها باعث زگیل تناسلی می شود.
ب): پر خطر:
که می تواند به سرطان دهانه رحم منجر شود که از طریق مقاربت، رابطه جنسی دهانی و یا حتی لمس بدن انتشار می یابد.

علائم HPV:
تقریباً هرگز قابل مشاهده نیست. کشش یا درد شدید نمی تواند علائم زگیل باشد. آن ها اغلب کوچک و ریز هستند.

در این باره بیشتر بخوانید: هرپس تناسلی – علائم، درمان، علل و گسترش

ارسال شده در 20 آذر 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع جنسی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۴ بیماری مقاربتی که ممکن است داشته باشید و ندانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..