تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مکمل گلوتامین، اثرات و طریق مصرف آن -آکا

1395/09/19

سایت سلامتتغذیه سالم زندگی سالم ,مکمل,گلوتامین,glutamine,[categoriy] مکمل گلوتامین، اثرات و طریق مصرف آن

مکمل گلوتامین، اثرات و طریق مصرف آن -آکامکمل,گلوتامین,glutamine,supplement,ورزش,حجم,هوازی

آکاایران: مکمل گلوتامین، اثرات و طریق مصرف آن

آکاایران: با اسم تجاری ال-گلوتامین یکی از پر مصرف ترین و فراوان ترین مکملهای است که امروزه توسط بسیاری از افراد که به تمرینات ورزشی میپردازند مورد مصرف قرار میگیرد.

به گزارش آکاایران: این مکمل دارای ساختار آمینو اسیدی غیر ضروری گلوتامین میباشد که در بدن نیز سنتز شده و در حالت عادی نیاز به مصرف خارجی آن نیز نیست. البته در برخی از منابع عنوان شده که این مکمل گاهی به عنوان یک مکمل نیمه ضرروی شناخته شده که در حالت های خاص در بدن قابل سنتز نمیباشد و باید از طریق منابع خارجی مصرف شود.

با منابع غذایی پروتئینی گیاهی و حیوانی بین 5 تا 10 گرم در شبانه روز در بدن شما تولید این اسید آمینه وجود دارد ولی در شرایط ورزشی این میزان کافی نخواهد بود و نیاز است تا از سایر منابع خارجی برای تامین آن استفاده گردد.

برخی از انواع تمرینات ورزشی طولانی مدت مانند ورزشهای استقامتی ، سه گانه و پیاده روی  در زمان تمرین باعث مشکلاتی ناشی از اختلال سیستم ایمنی که از کاهش سطح گلوتامین در پلاسمای خون میگردند که مصرف مکمل گلوتامین میتواند این نقیضه را برطرف نماید.

همچنین نشان داده شده است که گلوتامین با تحریک در پروتئین سازی میتواند مانع از تجزیه پروتئین در حین تمرین نیز گردد.

تحقیقات حاکی از آن است که گلوتامین میتواند باعث بهبود رکاوری و نیز بهبود بعد از آسیب ها گردد. در عین حال این مکمل اثراتی برای برطرف کردن بیش تمرینی و یا فرسودگی های ناشی از تمرین، بیماری های پشت سر هم ناشی از تمرین و نیز عملکرد ضعیف خواهد داشت.

مصرف 1.5 تا 4.5 گرم از این مکمل به صورت روزانه (به صورت قرص، پورد و گپسول موجود است) توصیه میشود. مصرف بالای این مکمل بین 20 تا 30 گرم باعث ایجاد یبوست و نفخ در ورزشکاران گردیده است.

گلوتامین میتواند باعث حفظ ذخایر کراتین فسفات و گلیکوژن در تمرینات گردد. مشخص گردیده است مصرف 3.5 گرم از آن یک ساعت قبل از مسابقه به همراه 50 گرم کربوهیدارت باعث شده تا تحمل ورزشکاران به تمرین افزایش یابد. در عین حال مصرف این مکمل بعد از تمرین نیز باعث بهبود در رکاوری شده است.

امیدواریم این مقاله مفید بوده باشد

مکمل گلوتامین، اثرات و طریق مصرف آن

تغذیه سالم زندگی سالم -

مکمل گلوتامین، اثرات و طریق مصرف آن



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مکمل گلوتامین، اثرات و طریق مصرف آن -آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..