تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سه هزار کردستانی در طرح جنگلانه مشارکت داشتند

کریم شریفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این طرح بیش از پنج هزار بذر درختان جنگلی شامل بادام، بلوط، داغداغان، پسته وحشی و بذر گیاهان اسپرس، ماشک و جاشیر که با آب و هوای این استان سازگاری دارند کاشته شد.
به گفته وی این طرح در گردنه صلوت آباد سنندج، سقز، سرتخت سارال دیواندره و کامیاران اجرا شد و در طول هفته گذشته در بیجار و قروه نیز اجرا شده بود.
وی اظهار کرد: در سنندج این طرح با همکاری 2 انجمن جمعیت کردستان سبز و شنه نوژین کوردستان و دوستداران طبیعت این شهرستان در پارک جنگلی آبیدر در منطقه پشت هفت آسیاب و کانی ماماتکه اجرا شد.
به گفته وی اجرای این طرح در مناطقی از جنگل یا مراتعی صورت می گیرد که به علت آتش سوزی پوشش جنگلی و مرتعی آن آسیب دیده باشد.
شریفی افزود: چند روز قبل فراخوان برگزاری این طرح در رسانه ها پخش شده و انجمن ها و دوستداران طبیعت برای مشارکت خود اعلام آمادگی کرده بودند.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: طبق هماهنگی هایی که با انجمن ها صورت گرفته آبیاری سال اول این درختان نیز توسط دوستدان طبیعت انجام می شود.
آبیدر یا 'ئاویه ر' نام کوهی است مشرف به شهر سنندج که حدود 2350 متر ارتفاع دارد و یکی از تفرجگاه های اصلی مردم شهر به شمار می رود.
برخی از مکان های گردشگری مشهور آن عبارت اند از کانی شفا، ماماتکه، گویزه کویر، خضر زنده (خیرزنه)، تاقه دار، امیریه، هفت آسیاب، بان شلانه، کچک(سنگ) قرآن، کانی کچک و قله آبیدر که پناهگاهی هم برای کوهنوردان در آنجا ساخته شده است.
استان کردستان حدود یک میلیون و 788 هزار هکتار منابع طبیعی شامل 373 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع دارد که معادل 61درصد سطح استان را شامل می شود.
3020/ 1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی /**انتشاردهنده: مسعود احمدی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سه هزار کردستانی در طرح جنگلانه مشارکت داشتند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..