تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رانندگی در آب و هوای بارانی را جدی بگیرید

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سرهنگ  پناهی ،رئیس پلیس راه استان قم گفت: با توجه به این که شاهد بارندگی‌های فصل پاییز در سطح معابر شهری و محور‌های برون شهری هستیم، به رانندگان وسایل نقلیه توصیه می‌شود رانندگی درآب و هوای بارانی را جدی بگیرند .

او افزود: در هوای بارانی، معابر لغزنده است به توصیه‌های پلیس راه استان توجه کنید و سرعت مطمئن را فراموش نکنید.

سرهنگ پناهی ادامه داد: هنگام بارندگی دقت بیشتری به خرج دهید و مواظب باشید مناظر زیبا، هوای خوش و بوی نم باران حواستان را از رانندگی پرت نکند.

رئیس پلیس راه استان قم گفت: از سالم بودن برف پاک کن‌های خودرو مطمئن باشید و بسته به شدت باران، سرعت برف پاک کن را تنظیم کنید.

او تاکید کرد: اگر هنگام بارش باران مجبور به گرفتن ترمز شدیدی شدید، چند بار به طور پیایی پا را روی ترمز فشار دهید، با این کار از لیز خوردن ماشین جلوگیری خواهید کرد، البته رانندگان ماشین‌هایی که به ترمز ABS مجهزند، خیالشان از این بابت راحت‌تر است زیرا این ترمز‌ها برای لیز نخوردن در چنین شرایطی طراحی شده اند.

سرهنگ پناهی اضافه کرد: رانندگان حتماً سرعت مجاز و مطمئن را رعایت کنند و در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری است.

او توصیه کرد: در جاده‌های بارانی از سبقت گرفتن بپرهیزید، چرخاندن فرمان به مقدار زیاد، ضربه‌ای به عقب خودرو می‌زند که موجب سر خوردن آن می‌شود و خودرو در جهت عکس حرکت برمی گردد.

رئیس پلیس راه استان قم هشدار داد: منبع آب شیشه شوی خودرو را به طور مرتب کنترل کنید، در یک جاده گل آلود، حتی پس از باران، ماشین‌های جلویی آن را گلی خواهند کرد.

انتهای پیام/ش




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رانندگی در آب و هوای بارانی را جدی بگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..