تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هزار ورزشکار روس درگیر دوپینگ هستند

کد خبر: ۴۳۸۱۹۸

۱۳۵  بازدید

خبرگزاری فارس: ریچارد مک لارن وکیل کانادایی دومین گزارش خود را در لندن در خصوص دوپینگ روس‌ها ارائه کرد. گزارش کامل وی از طریق وب‌سایت آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) منتشر خواهد شد.

براساس گزارش مک لارن وزارت ورزش روسیه دوپینگ سازمان یافته‌ای را از سال 2011 تا 2015 داشته است. دوپینگی‌ها روسیه بیش از هزار ورزشکار در 30 رشته هستند. ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه متهم ردیف اول مخفی کردن نمونه‌های تست دوپینگ روس‌هاست.

مک‌لارن در پاسخ به این سوال که ویتالی موتکو آیا درباره این اتفاقات متهم است، گفت: او یک سیاستمدار است و باید بر اساس سیاستی که به او ارائه شود کار را پیش ببرد. من تعجب نکردم.

هزار ورزشکار روس درگیر دوپینگ هستند

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است موتکو بی ‌خبر باشد، گفت: اطلاعات موجود از طریق فردی به او می‌رسیده. متهم اصلی نایب‌رئیس موتکوست. با موتکو دیدار و درباره این اتفاقات با او صحبت کردم. او به من نگفت از چیزی خبر ندارد.

نخستین گزارش وی قبل از بازی‌های المپیک ریو منتشر شد که حضور وزیر ورزش روس‌ها را در دوپینگ سیستماتیک روس‌ها نشان می‌داد که باعث شدند تا تست‌های مثبت ورزشکاران مخفی شود.

بعد از ارائه نخستین گزارش، دوومیدانی‌کاران روس‌ها از حضور در المپیک ریو محروم شدند، اما کمیته بین‌المللی المپیک حضور رشته‌های انفرادی روسیه در المپیک 2016 را بدون مشکل اعلام کرد.

حدود 100 ورزشکار روس اجازه حضور در المپیک را پیدا نکردند و با این وجود این کشور در رده‌بندی جدول چهارم شد.

دومین گزارش مک‌لارن به رشته‌های انفرادی اختصاص دارد که جزئیات بیشتری را از درگیری روس‌ها در دوپینگ فاش خواهد کرد. در گزارش اول جزئیاتی در خصوص دوپینگ روس‌ها در بازی‌های زمستانی 2014 سوچی منتشر شد. در ادامه امروز مک‌لارن از تعویض نمونه‌های دوپینگ در این بازی‌ها پرده برداشت.

همچنین اعلام شد دو ورزشکار روس که 4 طلا داشتند نمونه‌های تست دوپینگ‌شان مثبت اعلام شد و آنها باید مدال‌های خود را پس بدهند.

کمیته بین‌المللی المپیک به آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ بودجه جداگانه‌ای را در اختیار داده تا در خصوص دوپینگ روس‌ها تحقیق کنند.

پاول کولوبکوف وزیر ورزش جدید روسیه در صحبت‌های خود اعلام کرده به جنگ دوپینگ می‌رود. این احتمال وجود دارد در گزارش دوم مک‌لارن تعداد بیشتری از ورزشکاران روس دوپینگی افشا شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هزار ورزشکار روس درگیر دوپینگ هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..