تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطرات امواج وای فای برای سلامتی

در سال ۲۰۰۸ یکی از دانشمندان آمریکایی تحقیقی را با عنوان «کنترل مغز با گوشی تلفن همراه» ارئه داد. در این تحقیق در خصوص مضررات استفاده از وای فای صحبت شده است. افرادی که به لپ تاپ، تلفن همراه هوشمند و تبلت ‌ها معتادند باید خطرات وای ‌فای را جدی بگیرند. بررسی محققان جهانی نشان می‌دهد که استفاده از اینترنت وای ‌فای سلامت شما را تهدید می‌کند.

مضرات استفاده از وای فای:

وای ‌فای می ‌تواند اثرات منفی مختلفی را بر سلامت مغز بر جای بگذارد که این موضوع در مورد کودکان بیشتر اهمیت دارد. سردرد، خستگی، اختلالات خواب، مشکلات گوارشی، اختلال در عملکرد مغز و حافظه، استرس و حتی افسردگی را به وای فای نسبت می‌دهند. پس بعضی از خطرات را جدی بگیرید و خودتان را از صبح تا شب به اینترنت بی ‌سیم وای فای وابسته نکنید.

۱- وای فای سبب بی خوابی می شود

حتما شما هم متوجه شده اید که بعد از ساعت ها کارکردن با گوشی تلفن همراه تان دچار بی خوابی شده اید. مطالعات نشان می دهد افرادی که در معرض اشعه های الکترومغناطیسی قرار دارند در الگوی خواب شان تغییرات قابل توجهی دیده می شود و نسبت به سایرین دیرتر به خواب می روند.

۲- وای فای رشد و ترمیم سلول ها را مختل می کند

برای اثبات این موضوع محققان تعدادی گیاه در اتاقی بدون وای فای و تعدادی دیگر را در اتاقی با وای فای قرار دادند و بعد از ۲ هفته نتیجه همان بود که پیش بینی می شد. گیاهان در اتاق آزاد و بدون وای فای رشد کرده بودند اما در گیاهانی که در معرض وای فای بودند رشدی رخ نداده بود.

۳- وای فای به رشد کودک آسیب می رساند

در سال ۲۰۰۹ محققان استرالیایی بعد از انجام مطالعات دریافتند که اشعه وای فای سنتز پروتئین ها را تحت تاثیر قرار می دهد و رشد کودک را تا حد قابل توجهی کند می کند.

۴- وای فای فعالیت های ذهنی زنان را ضعیف می کند

۳۰ نفر به طور داوطلبانه در این تحقیق شرکت کردند که ۱۵ نفر آنها مرد و ۱۵ نفر آنها زن بودند. آنها در ابتدا تست ساده ای از عملکرد های مغزی را انجام دادند و بعد از آن به مدت ۴۵ دقیقه در معرض کار کردن با وای فایی با قدرت ۲/۴ مگا هرتزی قرار گرفتند. نتیجه برای زنان خوشایند نبود! چرا که بعد از این مدت تست قبلی دوباره انجام شد و زنان نتیجه ای ضعیف تر نسبت به قبل داشتند.

۵- استفاده از وای فای موجب ناباروری در زنان و مردان می شود

تاثیر منفی وای فای و اشعه های الکترومغناطیسی تنها بر روی اسپرم نیست و می تواند تخمدان ها را هم مورد حمله قرار دهد. طی یک مطالعات تحقیقاتی در یک آزمایشگاه به مدت ۴۵ روز هر روز ۲ ساعت موش ها را در معرض اشعه وای فای قرار دادند و بعد از ۴۵ روز متوجه شدند که هم موش های نر و هم موشه های ماده قدرت باروری خود را تا حد قابل توجهی از دست داده اند.

۶- وای فای سرطان با سرطان ارتباط دارد

سرطان زا بودن وای فای هنوز به اثبات نرسیده و در این زمینه اتفاق نظر مشخصی در میان پژوهشگران و محققان جهانی وجود ندارد. با این وجود نتایج بررسی ها روی نمونه های آزمایشگاهی نشان می دهد قرار گرفتن در معرض اشعه های الکترومغناطیسی احتمال بروز تومور های سرطانی را افزایش می دهد.

چطور این خطرات را محدود کنیم

جوابی ساده تر و روشن تر از اینکه خود را از اشعه وای فای دور نگاه داریم وجود ندارد به نوعی از ساده ترین روش های کاهش خطرات این است که لپ تاپ، موبایل و تبلت ها را در نزدیکی بدن تان نگه ندارید و بعد از اینکه کارتان با این وسایل تمام شد، از آنها فاصله بگیرید.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطرات امواج وای فای برای سلامتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..