تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نفخ با چه خوراکی هایی ایجاد می شود؟

آیا تا به حال اتفاق افتاده است که بعد از یک وعده غذای مفصل، احساس نفخ کنید؟ در مورد اینکه در دراز مدت، احساس گاز معده داشته باشید چطور؟ اگر اینطور است، علتش این است که معده شما باد کرده است و ممکن است متورم شده باشد، که این احساس، بستگی به غذایی دارد که خورده اید.
نفخ کردن می تواند دلایل متعددی داشته باشد. یکی از آنها می تواند، خوردن بیش از حد معمول باشد. دلیل بعدی، اگر شما غذاهای چرب بخورید، به نحوی که بیش از حد باشد، احساس ناخوشایندی به شما دست می دهد. در نهایت، ممکن است خیلی سریع و زیاد بخورید، که این امر نیز، موجب نفخ و تولید گاز می شود. راه حل برای این احساس ناخوشایند، ساده است.
در زمان خوردن، سعی کنید زیاد و سریع نخورید. خوردن وعده غذایی کمتر، به طور حتم، از احساس نفخ و تورم بهتر است. غذایتان را آهسته بخورید و اگر میل به غذاهای چرب دارید، از خوردن آنها اجتناب کنید. در کنار این راه کارها، باید مراقب غذا خوردنتان باشید. به این طریق شما می توانید از رخ دادن نفخ و گاز معده جلوگیری کنید.

غذاهای نفاخ

به خاطر داشته باشید که هضم غذا حدود ۳ تا ۴ ساعت به طول می انجامد و اگر غذای شما حاوی چربی زیاد باشد، ممکن است هضم غذا آهسته تر صورت بگیرد. شما باید از خوردن غذاهای ذیل نیز پرهیز کنید:

نخود و عدس

از آنجا که عدس و نخود سرشار از الیگوساکاریدها هستند، به راحتی قابل شکستن نیستند. شکر در عدس و نخود، نیاز دارد تا در روده شکسته شود، پس هضم آنها زمانبر است و موجب می شود تا شما احساس نفخ و تورم کنید.

شیرین کننده های مصنوعی

سوربیتل که در شیرین کننده ها موجود است، مصنوعیست که به راحتی قابل هضم نیست. فروکتوز نیز، می تواند در فراورده های فراوری شده یافت شود. این شکر هم به سختی هضم می شود که باعث می شود شما احساس گاز و نفخ کنید.

شگل گیری گاز سبزیجات و میوه ها

کلم، کلم بروکسل، هویچ، آلو، گل کلم و زردآلو، همه دارای شکر و نشاسته هستند. مرکبات همانند پرتقال، گریپ فروت نیز به دلیل سرشار بودن از ویتامین C و فیبر، نفاخ هستند. خوردن بیش از حد این میوه ها و سبزیجات، می تواند منجر به تولید گاز و نفخ شود.

کلیه حبوبات

ممکن است فواید زیادی داشته باشند ولی همه حبوبات ممکن است موجب ایجاد نفخ و گاز شوند. کلیه حبوبات سرشار از فیبر هستند و فیبر بیش از حد ممکن است موجب یبوست، نفخ و تولید گاز شود. به خاطر داشته باشید که فیبر آب را جذب می کند، پس زمانی که بیش از حد بخورید، آب زیادی جذب می کند و به شما احساس تورم می دهد. اگر می خواهید همه حبوبات را بخورید، آب هم به اندازه کافی بخورید تا مشکل یبوست نداشته باشید.

محصولات لبنی

لاکتوز، سخت هضم می شود اگر حاوی شکر شیر باشد. زمانیکه این شکر هضم نشده باقی می ماند، موجب نفخ و تولید گاز می شود.

نوشیدنیهای کربنی

نوشیدنیهای کربنی ، یکی از نوشیدنیهایی است که شما باید از آنها پرهیز کنید. گاز آنها به تنهایی می تواند باعث نفخ شود. همچنین حاوی مقدار زیادی شکر است که سخت هضم می شوند. بنابراین، بهترین راه این است که از خوردن آنها اجتناب کنید تا احساس نفخ و تورم به شما دست ندهد.

نمک

نمک جذاب آب است و موجب نگهداری آب می شود. رژیم غذایی سدیم کم، شما را از فشار خون و همچنین نفخ نجات می دهد.
پس اکنون می دانید که از چه چیزهایی باید اجتناب کنید، خاطر جمع شوید که تمام نکات را متوجه شدید. با این وجود، چه کسی می خواهد که مرتباً نفخ کند؟ ما مطمئن هستیم که شما نمی خواهید. همه چیز را به مقدار کم مصرف کنید و مطمئن باشید که از چنین وضعیتی خلاص خواهید شد.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نفخ با چه خوراکی هایی ایجاد می شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..