تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه سس تارتار + 3 روش تهیه برای سس خوشمزه تارتار

سس تارتار یکی از سس های بسیار خوشمزه و غلیظ است که با استفاده از سس مایونز تهیه می شود. این سس را خیلی راحت می توانید در منزل تهیه کنید و در ادامه این مطلب 3 روش تهیه سس تار تار را توضیح داده ایم با ما همراه باشید.

طرز تهیه سس تارتار خوشمزه

تهیه سس تار تار خیلی راحت است. به همین دلیل می توان این سس را با 2 روش متفاوت در منزل تهیه کنید. این سس در قرن نوزدهم وارد کتاب آشپزی شد و در واقع از سس فرانسوی گرفته شده است.

مواد لازم سس مایونز: سه چهارم پیمانه آبلیمو: یک چهارم پیمانه پیاز یا پیازچه: یک قاشق غذاخوری ترخون: نیم قاشق غذاخوری کیپر: نیم قاشق غذاخوری خیار شور: یک قاشق غذاخوری جعفری: ۲ قاشق غذاخوری نمک و فلفل: به میزان لازم

این سس خوشمزه در واقع سس تار تار میگو است و برای سرو میگو سوخاری از آن استفاده می شود. ادویه و چاشنی های مختلف در این نوع سس بسیار اهمیت دارند. این سس را می توانید برای طعم متفاوت ناگت هم استفاده کنید.

طرز تهیه سس تارتار دستورالعمل تهیه سس

برای تهیه سس در ابتدا سس مایونز را آماده کنید. می توانید سس مایونز را هم به سبک خانگی و خودتان تهیه کنید. سس مایونز را در ظرفی بریزید و روی آن آبلیمو بریزید. خیارشور را هم بردارید و خرد کنید.

حالا به اندازه یک قاشق غذاخوری از خیارشور بردارید و با سس و آبلیمو مخلوط کنید. در مرحله بعد، پیاز را بردارید و خرد کنید، سپس پیاز را به دیگر مواد اضافه کنید.

برای شروع ابتدا باید سس مایونز فراهم کنید. می توانید سس مایونز را نیز به سبک خانگی آماده و تهیه بفرمایید. سس مایونز را در ظرفی ریخته و بر روی آن آبلیمو بریزید. خیار شور را نیز برداشته و خرد کنید. کیپر، سبزیجات معطر مانند جعفری و ترخون را نیز خرد کرده و به باقی مواد اضافه کنید.

کل مواد را با هم مخلوط کنید و در آخر هم در صورت لزوم نمک و فلفل اضافه کنید. حالا سس را در ظرف شیشه ای بریزید و درون یخچال قرار دهید. باید توجه کنید که این نوع سس حداقل باید به مدت 1 ساعت در یخچال قرار بگیرد تا طعم تمام مواد سس با هم ترکیب شود. هر چه زمان بیشتری در یخچال بماند بهتر است. این نوع سس برای غذاهای دریایی سوخاری توصیه می گردد.

مواد لازم خیار شور: یک چهارم پیمانه سس مایونز: سه چهارم پیمانه نمک و فلفل: به میزان لازم جعفری: یک قاشق غذاخوری پیاز یا پیازچه: ۲ قاشق غذاخوری

مطالب مرتبط

طرز تهیه سس تارتار

روش درست کردن سس تارتار ساده

برای تهیه سس تارتار در ابتدا پیاز و جعفری را خرد کنید و به سس مایونز اضافه کنید. در صورت تمایل یک حبه سیر رنده کنید و به مواد اضافه کنید. در مرحله بعد مقداری آبلیمو به دیگر مواد اضافه کنید. حالا کل مواد را با هم مخلوط کنید و مخلوط مواد را یک الی دو ساعت در یخچال قرار دهید. شما با سه چهارم سس مایونز یک پیمانه سس تارتار دارید. بهتر است این سس را هر بار به اندازه مصرف یک وعده تهیه کنید زیرا ماندگاری زیادی ندارد.

آموزش تهیه کردن سس تارتار با طعم بی نظیر

سس تارتار را می توانید با روش های مختلف تهیه کنید که ساده و خوشمزه است، در ادامه دستور تهیه آن را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید خیلی راحت و در مدت زمانی کم آن را تهیه کنید و میل نمایید.

مواد لازم : خیار شور : صد گرم سس مایونز : صد و پنجاه گرم آب لیوی تازه : دو قاشفق غذا خوری جعفری خرد شده : دو قاشق غذا خوری سیر رنده شده : یک جبه شکر : یک قاشق چای خوری فلفل قرمز : یک قاشق چای خوری پیاز خرد شده : دو قاشق غذا خوری نمک : به مقدار کم آموزش تهیه :

در روش تهیه این سس خوشمزه و محبوب در ابتدا با استفاده از یک کارد تیز کل مواد را خرد کنید سپس به میزان مورد نیاز آن را درون یک ظرف بریزید. حالا کل مواد را به موادی که خرد کرده اید اضافه کنید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید سپس سس را درون یخچال بگذارید و اجازه دهید به مدت یک تا دو ساعت درون یخچال بماند.

در مرحله آخر از طرز تهیه سس تارتار، آن را از یخچال خارج کنید و سپس میل کنید و در صورت تمایل با استفاده از گوشتکوب برقی و یا غذاساز سس تارتار را پوره کنید و در کنار انواع غذا میل کنید.

نکات تکمیلی

این سس به دلیل داشتن طعم بی نظیر با غذاهای فینگر فود طعمی عالی دارد.

سس تارتار را می توانید به مدت یک هفته در ظرف در بسته درون یخچال نگهداری کنید.

در صورت تمایل در تهیه این سس می توانید از زعفران و یا چغندر هم استفاده کنید.

شکر در تهیه این سس طعم ملس به آن می دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه سس تارتار + 3 روش تهیه برای سس خوشمزه تارتار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..