تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس‌جمهور کره جنوبی از سمت خود تعلیق شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان کره جنوبی با اکثریت آراء، استیضاح «پارک گئون هی» رئیس‌جمهور این کشور را تصویب کرد.

بعد از رسوایی رئیس‌جمهور کره جنوبی در دادن اختیارات حکومتی به افراد خارج از دولت، مقرر شد پارلمان کره جنوبی وی را استیضاح کند.

رسانه‌های کره جنوبی اخیرا گزارش دادند که یکی از دوستان نزدیک رئیس جمهوری، با استفاده از نفوذ خود بر خانم پارک و موقعیتی که در دفتر ریاست جمهوری ایجاد کرده بود در بعضی انتصابات مداخله و احتمالا از موقعیت خود بهره‌برداری اقتصادی هم کرده است.

این رسوایی خشم مردم کره جنوبی را برانگیخت و طی اعتراضات متعددی خواستار استعفای وی شدند. در پی اعتراضات مردمی خانم پارک از مردم عذرخواهی کرد و برخی از اعضای کابینه و مشاوران وی استعفا کردند.

همچنین خانم پارک از پارلمان خواسته بود تا در این باره تصمیم‌گیری کند و روز سه‌شنبه خطاب به مردم گفت نظر پارلمان هرچه باشد، آن را می‌پذیرد اما از سمتش کناره‌گیری نکرد.

با تصویب استیضاح رئیس‌جمهور کره جنوبی در پارلمان، دادگاه قانون اساسی درباره برکناری خانم پارک از این سمت و یا ابقای وی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

در حال حاضر رئیس‌جمهور کره جنوبی از سمت خود تعلیق شده و تا رأی نهایی دادگاه قانون اساسی، نخست‌وزیر کره جنوبی به عنوان رئیس‌جمهور موقت فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام/.

http://fna.ir/APBDWV



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس‌جمهور کره جنوبی از سمت خود تعلیق شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..