تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روسیه و سازمان ملل خواستار ازسرگیری مذاکرات سوری شدند

به گزارش ایرنا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل گفت که مذاکرات سوری-سوری باید تا پایان سال جاری میلادی ازسرگرفته شود.
خبرگزاری روسیا سگودنیا روز جمعه به نقل از چورکین نوشت: تا پایان دوره دبیرکلی بان کی مون در سازمان ملل (31 ماه میلادی جاری-دسامبر)، باید برای ازسرگیری مذاکرات مربوط به حل سیاسی بحران سوریه تلاش کرد.
همچنین استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز خواستار ازسرگیری مذاکرات سوریه سوری شده است.
شبکه تلویزیونی روسی رن.تی.وی امروز به نقل از سخنان وی اعلام کرد: زمان آن فرا رسیده تا نمایندگان دولت سوریه و گروههای معارض پشت میز مذاکره بنشینند.
دی میستورا این سخنان را در پایان یک نشست غیرعلنی با موضوع سوریه در شورای امنیت سازمان ملل بیان کرد.
نماینده دبیرکل سازمان ملل در سوریه ضمن اشاره به اعلام توقف عملیات ارتش سوریه در حلب از سوی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، اظهار کرد: در شرایط کنونی نمی توانم با اطمینان بگویم همه زد و خوردها در منطقه کامل متوقف شده است. در این شرایط باید برای ازسرگیری مذاکرات سوری-سوری تلاش کرد تا ببینیم نتیجه چه می شود.
دی میستورا گفت: دولت سوریه باید برای اعزام هیاتی به ژنو اعلام آمادگی کند و مطابق مفاد قطعنامه های موجود مذاکره کند و گروههای معارض هم نباید با شرکت در گفت وگوها مخالفت کنند.
وزارت خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه نوشت: لاوروف از استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه خواست تا زمان ازسرگیری مذاکرات سوری-سوری با هدف حل سیاسی بحران این کشور را تعیین کند.
وی گفت: معارضان زیرمجموعه گروه ریاض نمی خواهند مذاکره کنند و قبل از گفت وگو خواهان تضمین لازم برای کناره گیری بشار اسد از قدرت هستند. باید بدون توجه به این مخالفت ها، زمان برگزاری مذاکرات را تعیین کرد تا بتوان به توافق رسید و آنان که نمی خواهند در این روند مشارکت کنند، باید بدانند زیان می بینند.
اروپام*391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روسیه و سازمان ملل خواستار ازسرگیری مذاکرات سوری شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..