تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه شیرینی لقمه ای ترکیه ای بسیار خوشمزه

در این مطلب تاپ ناز برای شما عزیزان علاقمند به هنر آشپزی، دستور و روش تهیه نوعی شیرینی خوشمزه ترکیه ای را به شما آموزش می دهیم و می توانید با خواندن این مطلب طر تهیه شیرینی لقمه ای را یاد بگیرید.

طرز تهیه شیرینی لقمه ای

تهیه شیرینی های خوشمزه و جذابی مانند شیرینی کشمشی، شیرینی لطیفه، شیرینی قیطونی و شیرینی شطرنجی ایده های جذابی برای پذیرایی از مهمان ها به خصوص در مراسم های کوچک می باشد. در ادامه مطلب با دستور پخت شیرینی لقمه ای آشنا شوید و پس از پختن آن در منزل، به عنوان عصرانه به همراه چای میل کنید و یا در مهمانی های خود استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه این شیرینی آرد سمولینا : ۳۰۰ گرم روغن مایع : ۳ قاشق غذاخوری ماست : ۱۵۰ گرم وانیل : ۱ قاشق چای خوری تخم مرغ : ۳ عدد آب : ۳ پیمانه مواد برای تهیه شربت شکر : ۳ پیمانه آب لیمو ترش : ۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه شیرینی لقمه ای ترکیه ای

دستور تهیه و پخت شیرینی لقمه ای

در ابتدا درون یک ظرف مناسب، آرد سمولینا، ماست، تخم مرغ و روغن را می ریزیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم، سپس در حدود 10 دقیقه مخلوط را استراحت می دهیم. حالا سراغ تهیه شربت می رویم، ظرف حاوی محلول شکر و آب را روی حرارت می گذاریم و فرصت می دهیم تا آماده گردد، پس از جوشیدن و غلیظ شدن شربت، آن را از روی حرارت برمیداریم و کمی آب لیمو ترش را اضافه می کنیم، حالا شربت را کنار می گذاریم تا سرد شود.

در مرحله بعد به سراغ خمیر می رویم و به اندازه یک گردو از آن جدا کنید، سپس آن را گلول کنید و در روغن سرخ کنید، سپس شیرینی داغ را در داخل شربت خنک شده، قرار بدهید و ده دقیقه صبر کنید.

می توانید پس از قالب زدن خمیر، آنها را درون سینی فر که سطح آن را با کاغذ روغنی پوشانده اید، بچینید و در فر با دمای 150 درجه سانتی گراد به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید. می توانید در این روش هم شیرینی ها را به شربت آغشته کنید و یا در پودر قند بغلتانید. حالا پس از اینکه با طرز تهیه شیرینی لقمه ای ترکیه ای آشنا شدید، آن را در منزل تهیه کنید و سپس میل کنید.

دستور تهیه نان لقمه ای بدون فر

همان گونه که گفتیم لوکما یا شیرینی ترکیه ای از شیرینی های محبوب ترکیه است که در صبحانه یا به عنوان میان وعده سرو می شود، در این مطلب با دسترو پخت نان لقمه ای خوشمه بدون فر آشنا می شوید.

مواد لازم آرد قنادی/ یک و نیم پیمانه ماست/ نصف پیمانه تخم مرغ/ یک عدد بیکینگ پودر/ یک قاشق غذا خوری نمک/ یک پنس روش تهیه نان لقمه ای خانگی

در ابتدا تخم مرغ را درون کاسه ای جداگانه بشکنید و سپس ماست را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید، سپس مخلوط آرد، بکینگ پودر و نمک را که دو بار الک کرده اید به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با قاشق یا دور کند همزن بزنید، برای بهتر شدن طعم نان می توانید در صورت دلخواه کمی پودر هل به آن اضافه کنید.

در مرحله بعد از روش تهیه شیرین لقمه ای، خمیر را خوب ورز بدهید و چنانچه شل و چسبناک بود، کمی دیگر آرد اضافه کنید تا خمیر یکدست و منسجم به دست آید، سپس سطح کار را آردپاشی کنید و خمیر را روی آن به شکلی یکدست و به قطر یک سانتی متر با وردنه پهن کنید و سپس با کاتر دلخواه قالب بزنید، برای این کار می توانید از درب شیشه مربا یا پیاله های کوچک استفاده کنید.

حالا تابه ای را روی حرارت قرار دهید و روغن داخل آن بریزید و به اندازه ای که نان ها بتوانند درون آن شناور باشند، حالا خمیرهای قالب زده را درون روغن داغ بریزید و پس از اینکه نان های طلایی رنگ شدند پف کردند از روغن خارج کنید و روی توری فلزی یا دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی شان گرفته بشود و سپس می توانید این نان ها را همراه با شکلات صبحانه، مربا و … میل کنید.

طرز تهیه نان لقمه ای شکم پُر

چنانچه مایل هستید نان لقمه ای شکم پر تهیه کنید، می توانید پس از قالب زدن خمیرها، مواد مورد نظر مانند شکلات، گوشت، مرغ و … را در وسط خمیر قرار دهید و خمیر را بپیچید، سپس در روغن سرخ کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه شیرینی لقمه ای ترکیه ای بسیار خوشمزه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..