تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشترکان فعال تلفن همراه چند نفر هستند؟

به گزارش افکارنیوز،

چندی نیست که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به همت دفتر بررسی‌های فنی - اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری خود اقدام به انتشار گزارش وضعیت ارتباطات داخلی کشور است.

در این گزارش که به صورت دوره‌ای جهت ارزیابی وضعیت ارتباطی و رقابتی اپراتورها با یکدیگر منتشر می‌شود، به صراحت در بخش مربوط به تلفن همراه گفته است که مجموع خطوط واگذار شده تا پایان شهریور ماه سال جاری (آخرین آمار) بالغ بر 150 میلیون و 230 هزار بوده است.

همین گزارش به صراحت گفته که از این میزان سیم‌کارت واگذار شده بالغ بر 78 میلیون و 805 هزار مشترک فعال شده‌اند و ضریب نفوذ نسبت به جمعیت کشور 98.9 درصد شده است.

بنابراین می‌توان طبق گزارش تحلیلی وزارت ارتباطات به این نتیجه رسید که در حال حاضر حدودا 72 میلیون سیم‌کارت غیرفعال از مجموع خطوط واگذار شده توسط اپراتورهای موبایل در کشور وجود دارد.

آمار تفکیکی و جزیی دولت نشان می‌دهد 70.39 درصد سیم‌کارت‌های فروخته شده اپراتور سوم ارتباطی (رایتل) غیرفعال است.

بعد از آن اپراتور دوم ارتباطی (ایرانسل) با 60.38 درصد خط واگذار شده غیرفعال به نسبت کل سیم‌کارت‌های فروخته شده‌اش قرار دارد.

در نهایت هم 29.59 درصد از مجموع کل سیم‌کارت‌های فروخته شده اپراتور اول (همراه اول) غیرفعال است.

با این حال، رئیس پلیس فتا اخیرا در حاشیه همایش مشترک با دادستانی اعلام کرده است که 160 میلیون سیم‌کارت فعال در کشور وجود دارد.

این اظهارنظر سردار کمال هادیانفر که در ارتباط با ساماندهی سیم‌کارت‌های بدون صاحب مطرح شده است، کلا ناقض گزارش اشاره شده وزارت ارتباطات در بخش تلفن همراه است.

وی همچنین با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی مربوط به ساماندهی سیم‌کارت‌ها گفته بود که از میان 160 میلیون سیم‌کارت فعال در کشور که 30 میلیون آن یا بدون صاحب بوده یا دارای تشابه اسمی است 20 میلیون سیم‌کارت ساماندهی شده و 10 میلیون دیگر نیز باقی است.

با قیاس اظهارات رئیس پلیس فتا با گزارش رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، چند سوال مطرح می‌شود؟

1. رقم دقیق سیم‌کارت‌های فروخته شده در کشور چقدر است؟

2. تعداد دقیق سیم‌کارت‌های غیرفعال چقدر است؟

3. مسئول ارائه گزارش‌های آماری و تحقیقی در بخش ارتباطات کیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشترکان فعال تلفن همراه چند نفر هستند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..