تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان سرفه با چند نوشیدنی خانگی - آکا

,درمان سرفه, درمان گلودرد ,گلو درد ,[categoriy] درمان سرفه با چند نوشیدنی خانگی

درمان سرفه با چند نوشیدنی خانگی - آکادرمان سرفه, درمان گلودرد ,گلو درد , رفع گلو درد ,رفع سرفه ,نوشیدنی برای گلودرد

آکاایران: درمان سرفه با چند نوشیدنی خانگی

آکاایران: داروهای طبیعی برای درمان سرفه و بهبود گلودرد

برای درمان سرفه و گلو درد، به جای اینکه سراغ دارو ها بروید بهتر است نگاهی به کابینت های آشپزخانه تان بیندازید و دارو هایی طبیعی آماده کنید که در درمان سرفه تان واقعاً مؤثر باشند. همیشه سعی کنید از سرماخوردگی تان پیش گیری کنید تا به دردسر نیافتید و هم چنین مراقب باشید آنفولانزا نگیرید.

به گزارش آکاایران: شربت های شیمیایی را کنار بگذارید، شربت های شیمیایی سرماخوردگی و آنفلوانزا زیاد برای سلامتی خوب نیستند. در واقع مطالعات نشان داده اند که دارو های سرماخوردگی که بدون نیاز به نسخه تهیه می شوند، به صورت بالقوه برای کودکان مضرند و در کاهش نشانه ها و علائم بیماری بهتر از شربت های خانگی که با عسل تهیه می شوند، عمل نمی کنند.

شیر و یا دمنوش های گرم سرفه و گلو درد را تسکین می بخشد. همچنین سوپ ها و آش های خانگی بسیار توصیه می شوند.

سرفه علت های مختلفی دارد از جمله عفونت تنفسی مانند برونشیت، ذات الریه، واکنش به حساسیت، عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی یا آنفلوانزا و مصرف داروهایی مانند داروهای فشارخون نیز می تواند به سرفه منجر شود. علت هر چه باشد، سرفه های مداوم می تواند زندگی فرد را مختل کند به ویژه اگر هنگام خواب باشد. اگرچه شربت های سرفه متنوعی در بازار یافت می شود اما می توان از راه های طبیعی هم آن را تسکین داد.

در این جا به شما یاد می دهیم که چگونه شربت های طبیعی و خانگی برای درمان سرفه و بهبود سرماخوردگی تهیه کنید.

فلفل سیاه و عسل برای درمان سرفه ,درمان سرفه, درمان گلودرد ,گلو درد ,[categoriy] درمان سرفه با چند نوشیدنی خانگی

۱ قاشق چای خوری فلفل سیاه را به همراه ۲ قاشق چای خوری عسل در یک لیوان آب جوش حل کنید و میل بفرمائید البته باید بدانید که این محلول برای سرفه های خلط دار و تر تجویز می شود.

این گیاه جزو گیاهان لعاب دار است که با نرم کردن مجاری تنفسی و آثار خلط آوری، باعث رفع سرفه می شود.

دم کرده گل ختمی برای درمان گلودرد

گل ختمی را نیز می توان به صورت دم کرده مصرف کرد. برای این منظور مقداری از گیاه را داخل آب جوش بریزید و ۱۰ دقیقه دم کنید. عده ای معتقدند اگر این دم کرده همراه عسل مصرف شود، اثربخشی فوق العاده ای خواهد داشت.

مصرف جوشانده گل ختمی، آویشن و زنجبیل به همراه عسل و لیمو از جمله گیاهان دارویی است که برای کاهش یا درمان سرفه های شدید موثر هستند.

بارهنگ

دانه های این گیاه، لعاب دار است و باعث نرم کردن سینه و برطرف شدن سرفه می شود. دانه های آن را در آب خیس و لعاب آن را استفاده می کنند.

گل بابونه

نوشیدن دم کرده گل بابونه باعث بهبود سرفه می شود. گاهی هم آن را همراه عسل مصرف می کنند.

نشاسته

ترکیب نشاسته با آب جوش از قدیم برای تسکین سرفه های خشک به کار می رفت و اثربخشی خوبی دارد. این ترکیب نرم کننده سینه نیز است.

بادام و آب پرتقال را فراموش نکنید

بسیاری از مردمان آسیایی این محلول را موثر در درمان و تسکین گلودرد و سرفه می دانند. بادام ها را پودر کرده و در یک لیوان آب پرتقال طبیعی مخلوط کنید و بنوشید فقط آب پزتقال نباید زیاد ترش باشد.

دم کرده آویشن و پونه برای درمان گلودرد ,درمان سرفه, درمان گلودرد ,گلو درد ,[categoriy] درمان سرفه با چند نوشیدنی خانگی
آویشن و پونه به دلیل دارا بودن املاح گیاهی و خواص خاص شان از قدیم برای درمان عفونت ها و برخی بیماری ها توصیه می شدند که دم کرده این دو با هم برای درمان گلودرد و سرفه بسیار موثر است. چهار تخم دم کنید

به جرات می توان گفت چهار تخم بهترین داروی گیاهی برای درمان سرفه و گلودرد های شدید است. به دانه ی موجود در این ترکیب موجود در عطاری ها برای از بین بردن خلط مفید است.
بسیار جالب است که مصرف این دمنوش ها در کشورهای خارجی به خصوص در اروپا به طور گسترده مصرف می شوند و از آنها به جای داروها و شربت های شیمیایی مصرف می کنند.

شیربادام؛ ضدسرفه ای همه کاره

شیر بادام ، سفید، چرب، شیرین و بسیار خوش مزه است. این نوشیدنی برای درمان سرفه و خشونت سینه، حلق، حنجره و تنگی نفس و تسهیل خروج اخلاط سینه بسیار مؤثر است.

,درمان سرفه, درمان گلودرد ,گلو درد ,[categoriy] درمان سرفه با چند نوشیدنی خانگی

شیر بادام برای درمان سرفه و خشونت سینه، حلق و و تنگی نفس مفید است

طرز تهیه:
شیر بادام را از مغز بادام بو نداده و خام تهیه می کنند. مقدار ۵۰ گرم بادام پوست کنده، یک لیتر آب و ۵۰ گرم عسل یا شکر را در داخل مخلوط کن برقی بریزید و آن قدر ادامه دهید تا مایعی مانند شیر به دست آید.
برای پوست کندن بادام می توانید بادام را به مدت چند ساعت در آب جوش بگذارید تا پوستش کنده شود یا اینکه بادام را در آب، بجوشانید تا آب به جوش آید و به مدت یک دقیقه می جوشانیم.

نوع دیگر شیر بادام که برای کودکان شیرخوار و اطفال بسیار مفید است و می تواند مکمل شیر مادر باشد بدین ترتیب به دست می آید که مقدار ۵۰ گرم بادام را به مدت چند دقیقه در آب گرم قرار می دهند تا پوست آن کنده شود سپس آن را آسیاب کرده و به صورت پودر در می آورند و مقدار کمی آب (آب جوشیده بهتر است) را به آن اضافه می کنند و به هم می زنند تا به شکل خمیر در آید سپس خمیر حاصل را با یک لیتر آب مخلوط و به هم می زنند و سپس مقدار ۵۰ گرم عسل (البته عسل برای کودکان زیر یک سال منع مصرف دارد) به آن اضافه می کنند تا کاملاً حل شود. این مایع را از پارچه ململ می گذرانند تا مایعی مانند شیر از آن باقی بماند.

نوشیدنی آناناسی؛ ۵ برابر قوی تر از شربت های سرفه

در سال ۲۰۱۰ محققان هندی تأثیر شربت تهیه شده با مخلوطی از آب آناناس، نمک، فلفل سیاه و عسل را روی بیماران مبتلا به سل آزمایش کردند. نتایج نشان داد که این نوشیدنی نسبت به شربت سرفه در آرام کردن سرفه و رفع ناراحتی گلو مؤثرتر است. بروملین نوعی آنزیم با خاصیت آنتی اکسیدان و ضدالتهاب است که آزردگی گلو را کاهش می دهد. آناناس حاوی این آنتی اکسیدان و ویتامین های A و C، منیزیم، منگنز و پتاسیم است که با تقویت سیستم دفاعی بدن، مقابله با عفونت را برای بدن آسان تر می کند.

,درمان سرفه, درمان گلودرد ,گلو درد ,[categoriy] درمان سرفه با چند نوشیدنی خانگی

نوشیدنی آناناس در آرام کردن و درمان سرفه و رفع ناراحتی گلو مؤثر است

مواد لازم:
آب آناناس تازه :  یک لیوان
آب لیموی تازه :  یک چهارم فنجان
زنجبیل  :  یک تکه حدودا ۶ سانتی متری
عسل  :   یک قاشق غذاخوری
فلفل کاین  :  یک دوم قاشق چایخوری

روش تهیه:
همه ی ترکیبات فوق را با هم کاملاً مخلوط کنید و روزی ۲ تا ۳ بار به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید و آثار مفیدش را مشاهده کنید.

نوسیدنی عسل پیاز؛ برای درمان سرفه ,درمان سرفه, درمان گلودرد ,گلو درد ,[categoriy] درمان سرفه با چند نوشیدنی خانگی

چای پیاز سرفه را درمان می کند و گلو درد را تسکین می بخشد.

مواد لازم:
آب :۳  لیتر
پیاز :۱ کیلو
عسل : یک قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه :  کمی

روش تهیه:
پیازها را شسته و تمیز می کنیم و به چهار قطعه برش می زنیم. قطعات را در یک کاسه ریخته، آب می ریزیم و در حرارت قرار می دهیم تا زمانی که نیمی از آب آن تبخیر شود. سپس می گذاریم خنک شود. بر روی ۵۰ میلی لیتر از مایع حاصل یک قاشق عسل و کمی آبلیموی تازه می ریزیم. معمولاً علائم سرفه بعد از دو بار خوردن کاهش می یابد.

نوشیدنی سیب برای درمان سرفه

شربت سیب بهترین دارو برای درمان سرفه و گرفتگی صداست.

مواد لازم:
سیب : یک کیلو
آب : یک لیتر
عسل : کمی

,درمان سرفه, درمان گلودرد ,گلو درد ,[categoriy] درمان سرفه با چند نوشیدنی خانگی

روش تهیه:
برای تهیه شربت سیب یک کیلو سیب را شسته و با پوست قطعه قطعه کنید و در یک لیتر آب بپزید. سپس آن را با پارچه نازکی صاف کنید و مقداری عسل یا چند حبه قند به آن اضافه کنید و دوباره روی آتش ملایم قرار دهید تا قوام بیاید و آن را از روی آتش بردارید. روزی دو تا سه قاشق غذا خوری از این شربت را میل کنید و یا آن را در یک لیوان آب رقیق کرده و سپس بنوشید.

دارچین :

دارچین پودر نشده را جوشانده و پس از صاف کردن میل کنید.

دم کرده عناب و زنجبیل برای درمان سرفه

دم کردن عناب و زنجبیل نیز در کاهش سرفه بسیار موثر است.

تنتور شیرین بیان و موم عسل

یک ترکیب دیگر اضافه کردن حدود ۴۰ ـ۳۰ قطره تنتور شیرین بیان در یک لیوان آب گرم و نیز یک قاشق موم عسل است که می تواند باعث روان شدن مخاط و کاهش سرفه شود. البته مصرف آن برای کسانی که دارای فشارخون بالا هستند، ممنوع است.

نعنا و ثعلب

ترکیبات نعنا و ثعلب نیز درمان خوبی برای سرفه های مزمن است.

مصرف به دانه برای درمان سرفه

جوشانده به دانه نیز در مواردی استفاده می شود. برای تهیه آن کمی دانه به را در آب جوش می ریزند و می جوشانند تا به صورت ژله ای دربیاید و سپس می توان آن را برای درمان سرفه مصرف کرد.

گردآوری : مجله تصویر زندگی

منابع

تبیان/آکا ایران/پارسی طب/پارسه گرد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان سرفه با چند نوشیدنی خانگی - آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..