تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایجاد هاله یک عارضه مشترک پس از جراحی لیزیک چشم

shutterstock_310309007-depression-monkey-business-images-opener

متخصصان می گویند مشکلات پس از عمل روشن هستند و به طور معمول در طول زمان از بین می روند. یک مطالعه جدید نشان می دهد ۹ نفر از ۱۰ نفر بیمار عمل جراحی لیزر چشم رضایت پس از آن را گزارش کرده اند. اما در یک مطالعه تجربه درصد قابل توجهی از اختلالات بینایی جدید مانند دیدن هاله در اطراف چراغ تا شش ماه پس از عمل را نشان می دهد.

در حالی که لیزیک یک عمل است، ولی امنیت و نتیجه مؤثر آن برای چند دهه ثابت شده است.
یک زیر مجموعه کوچک ولی قابل توجه از بیماران، گزارش عوارض بعد از عمل از جمله تابش خیره کننده، هاله و خشکی چشم را داشتند که این اثرات معمولاً در طول زمان و فرآیند درمان که می تواند تا ۱۲ ماه به طول انجامد، حل و فصل می شوند. صدها نفر مورد بررسی قرار گرفتند که کمتر از یک درصد آن ها مشکل مربوط به چشم آن ها را از زندگی روزمره دور کرده است.
با این حال این نگرانی ها نسبت به آنچه قبلاً تصور می شد کم است. روش لیزیک چشم درمان ضعف بینایی دور و نزدیک و آستیگماتیسم (بیماری که تصاویر از دید اصلی منحرف می شوند) می باشد. میلیون ها نفر امیدوار هستند با این روش از عینک و لنزهای چشمی رهایی یابند.

در یک بررسی، محققان پاسخ ۲۴۰ فعال نظام وظیفه نظامی تا ۳ ماه بعد از عمل جراحی لیزیک که نیمی بزرگسال جوان بودند را ثبت کردند. در مطالعه دیگری نیز ۲۷۱ غیر نظامی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. تا ۴۶ درصد از شرکت کنندگان که در قبل از عمل هیچ علائم بصری نداشتند، بعد از عمل و تا سه ماه بعد از آن حداقل یک علامت را گزارش کردند که اغلب هاله بود.

۲۸ هم تا ۳ ماه بعد از عمل، خشکی چشم داشتند. ولی با این حال بیش از ۹۰ درصد بیماران رضایت خود را گزارش کردند و با این مطالعات پیش بینی می شود که این عمل جراحی روز به روز گسترش یابد. مطالعات و غربالگری های بیشتر، تأثیر سن و جنس برای مستعد بودن به این اختلالات را نشان می دهد و با توجه به پیچیدگی های تکنولوژی های مدرن مشخص می شود که برای برخی افراد عینک و لنز بهتر از عمل جراحی می باشد که با انجام آزمایشات نتیجه مشخص می شود.

در این باره بیشتر بخوانید: دانستنی های مهم در مورد عمل لیزیک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایجاد هاله یک عارضه مشترک پس از جراحی لیزیک چشم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..