تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کوالکام احتمالا بخشی از تولید تراشه جدید خود را از سامسونگ به TSMC منتقل می‌کند

مدتی پیش اعلام شد کوالکام تأیید کرده است اسنپدراگون ۸ نسل اول، توسط سامسونگ و با استفاده از ناد پردازشی ۴ نانومتری آن تولید خواهد شد. در گذشته، کوالکام از سامسونگ و TSMC برای تولید اسنپدراگون‌های خود استفاده کرده است. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۷ تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ توسط سامسونگ و با استفاده از فرایند ۱۰ نانومتری FinFET ساخته شد و این پردازنده حاوی ۳ میلیارد ترانزیستور بود.

به گزارش فون‌آرنا، سامسونگ با استفاده از فرایند ۱۰ نانومتری FinFET خود، تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد را ساخته بود. در سال ۲۰۱۹، کوالکام بار دیگر به TSMC رجوع تا از ناد پردازشی ۷ نانومتری آن برای ساخت اسنپدراگون ۸۵۵ و اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس استفاده کند. هر دوی این پردازنده‌ها حاوی ۶٫۷ میلیارد ترانزیستور بودند.

اسنپدراگون ۸۶۵ و ۸۶۵ پلاس ۲۰۲۰ با استفاده از فرایند ۷ نانومتری نسل دوم TSMC تولید و به ۱۰٫۳ میلیارد ترانزیستور مجهز شدند. امسال، کوالکام برای اسنپدراگون ۸۸۸ و اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس بار دیگر به سمت سامسونگ بازگشته است. هر تراشه شامل ۱۰ میلیارد ترانزیستور است. انتظار می‌رود سامسونگ برای ساخت نسل اول اسنپدراگون ۸ سال آینده از ناد پردازشی ۴ نانومتری خود استفاده کند.

اما به گفته SamMobile، ممکن است تغییری در برنامه‌ها ایجاد شود. براساس گزارش امروز، کوالکام از بازده پایینی که امکانات ساخت ۴ نانومتری سامسونگ ارائه می‌کند راضی نیست. در نتیجه، کوالکام می‌تواند در صورت عدم رضایت، تولید بخشی از اسنپدراگون ۸ نسل اول خود را به TSMC منتقل کند.

TSMC بزرگ‌ترین کارخانه ریخته‌گری مستقل در جهان است و برای طراحان بزرگی مانند اپل، مدیاتک، ای‌ام‌دی، انویدیا و دیگران تراشه می‌سازد. همچنین احتمالا شرکت مذکور برای تولید تراشه‌های ۳ نانومتری به اینتل کمک کند. درست است که اینتل کارخانه ریخته‌گری خود را دارد اما در این مرحله قادر به ارائه این نوع از تراشه‌ها نیست.

تفاوت تراشه‌های ساخته شده توسط سامسونگ و TSMC

آیا تفاوت قابل توجهی بین تراشه‌های ساخته شده توسط TSMC و سامسونگ وجود دارد؟ برخی از کارشناسان صنعت توافق دارند که فرایند ساخت تراشه TSMC از نظر اندازه و کارایی انرژی نسبت به سامسونگ برتری دارد. اگر کوالکام تصمیم

مقاله‌ی مرتبط:

به تقسیم تولید اسنپدراگون ۸ نسل اول بگیرد، ممکن است باعث شود برخی از دستگاه‌ها تفاوت‌هایی در میزان عملکرد و بازده انرژی داشته باشند، حتی اگر هر دو از یک تراشه مشابه استفاده کنند.

این امر ممکن است شما را به یاد #chipgate سال ۲۰۱۵ بیاندازد. در آن سال، اپل ساخت تراشه A9 آیفون 6s و آیفون 6s پلاس را به هر دو شرکت سامسونگ و TSMC سپرده بود. سامسونگ برای تولید این تراشه از فرایند ۱۴ نانومتری و TSMC از فرایند ۱۶ نانومتری استفاده کرده بود و A9 دومی موفق شد در تست‌های بنچمارک بهتر عمل کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کوالکام احتمالا بخشی از تولید تراشه جدید خود را از سامسونگ به TSMC منتقل می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..