تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان سریع آبله مرغان در بزرگسالی

تمام مواد طبیعی و گیاهی که موجب پاکسازی معده و کبد شده و دارای طبع خنک و معتدل هستند در درمان آبله مرغان تاثیر چشمگیری دارند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حیدر عظمایی پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آبله مرغان یک بیماری عفونی است که عامل ایجاد آن ویروس است.

وی اظهار داشت: اصلی ترین عامل ایجاد آبله مرغان انتقال آن از فردی به فرد دیگر است و اگر مراقبت های اولیه انجام شود، این عارضه بیماری خطرناکی به حساب نمی آید.

این پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: در گذشته کودکان بیشتر به آبله مرغان مبتلا می شدند اما امروزه این بیماری بیشتر در بزرگسالان مشاهده می شود و شخصی که در کودکی به این بیماری مبتلا نشده است در سنین بزرگسالی احتمال ابتلا به آن وجود دارد.

عظمایی تاکید کرد: بروز بیماری آبله مرغان بیشتر در فصل پاییز به خصوص زمستان اتفاق می افتد.

وی اشاره کرد: علائم آبله مرغان به شکل بروز دانه های قرمز، ملتهب و آبدار در بدن  است، همچنین تب، سردرد خفیف و گاهی درد معده از علائم ایجاد آن است.

این پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت: افرادی که آبله مرغان می گیرند اساسا دچار ضعف سیستم ایمنی بدن هستند و درمان آن با توجه به شدت آن متفاوت است.

عظمایی گفت: این بیماری در برخی افراد گاهی بدون درمان برطرف می شود و در برخی به دلیل شدت عوارض بیماری، بستری فرد مبتلا زیر نظر متخصص ضرورت می یابد.

وی بیان کرد: شدت آبله مرغان در کودکان خفیف و معمولا در بزرگسالان شدید است، مشکلات عفونی و سرفه های شدید، خواب آلودگی های غیر طبیعی، نداشتن تعادل و تیرگی نقاط قرمز همه نشان دهنده عفونت و تشدید عوارض این بیماری است.

این پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: افراد مبتلا به آبله مرغان باید از غذاهای سرخ شده، سنگین، فست فودها ، بودار و محرک پرهیز کنند. 

عظمایی با بیان اینکه تمام مواد غذایی که موجب پاکسازی معده و کبد می شوند و دارای طبع خنک و معتدل هستند در افراد مبتلا به آبله مرغان مفید است، تاکید کرد:استفاده از عرق شاطره کاسنی، آب خرفه به همراه سکنجبین، انواع آش ها و سوپ ها،آب لیموشیرین، هندوانه، اسفرزه، آب سیب، خاک شیر، تخم شربتی به دلیل طبع خنک و معتدل آن موجب کاهش عوارض آبله مرغان، شستشوی معده و کاهش تب می شوند.

وی افزود: همچنین مخلوط سدر و ماست به همراه شاتره و گل ختمی حدود یک ساعت بر روی پوست، موجب کاهش خارش و حساسیت در فرد می شود.

این پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: خوردن لیمو ترش تازه و جوشانده عناب ناشتا به مدت 21 روز موجب درمان افراد مبتلا به آبله مرغان می شود.

عظمایی تاکید کرد: همچنین استفاده از لباس های نخی و تحریک نکردن نواحی مبتلا به آبله مرغان در هنگام استحمام توصیه می شود.

وی یادآور شد: استفاده از روغن شترمرغ، روغن بابونه یا عصاره آلوئه ورا می تواند موج از بین رفتن جای آبله مرغان در پوست می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان سریع آبله مرغان در بزرگسالی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..