تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیبایی دندان با کامپوزیت، چه مدت ماندگار است؟

مهم نیست که چه سنى داشته باشىد و یا خانم باشىد یا آقا، لبخند زیبا همیشه و در هر زمان و براى هر شخصى خوشایند و مهم است اگر به دنبال لبخند زیبا و دلخواهتان هستید، چند راه حل برای زیبایی دندان پیش روی شماست که می توانید انتخاب کنید.

این روزها دندانپزشکی زیبایی در حال پیشرفت است و در زمینه ی ترمیم و زیبایی تجربه های زیادی وجود دارد که نشان میدهد یک متخصص زیبایی میتواند زیباترین دندان و لبخند را به شما هدیه کند.

اگر زیبایی لبخندتان برایتان مهم است و نمیدانید باید کدام روش را انتخاب کنید با ما همراه باشید.

برای پاسخ به این سوال به سراغ دکتر محمد نامی رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به دکتر محمد نامی یا دریافت نوبت از مطب دکتر محمد نامی کلیک کنید.

زیبایی دندان با کامپوزیت، چه مدت ماندگار است؟

کامپوزیت ونیر چیست؟

کامپوزیت ونیر را معمولا با نام های ونیر کامپوزیت، لمینت کامپوزیتی و کامپوزیت دندان می شناسند.
دوام و کیفیت مواد کامپوزیتی به واسطه کامپوزیت های نانو چند برابر شده و استحکام این مواد باعث شده تقریبا برای رفع هر مشکل زیبایی دندان مانند رفع شکستگی و لب پریدگی دندان، بلند کردن دندان، پر کردن دندان، بستن فاصله میان دندان ها و سفید کردن دندان ها از این روش دندانپزشکی زیبایی استفاده کرد، ضمن اینکه در این روش به تراش دندان نیز نیازی نیست.

مدت زمان و نحوه انجام کامپوزیت ونیر

مدت زمان کوتاه درمان (تنها در یک جلسه)، امکان ترمیم در صورت شکستن و ترک خوردن ونیر کامپوزیت و هزینه پایین آن باعث شده این روش بسیار کاربردی و محبوب تبدیل شود.
جهت انجام نیازی به قالبگیری و ارسال به لابراتوار دندانپزشکی نیست و تماما در مطب دندانپزشکی توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی انجام می گیرد.
این روش وابستگی زیادی به هنر و تجربه دندانپزشک دارد، به طوری که معمولا تنها چند دندانپزشک توانسته اند با این روش لبخندی خاص را به وجود بیاورند و معروف شوند.
در حقیقت نحوه انجام به این صورت است که دندانپزشک یک لایه نازک از مواد کامپوزیتی را بر روی سطح بیرونی دندان قرار می دهد سپس با نور مخصوص (دستگاه لایت کیور) باعث سخت و سفت شدن مواد کامپوزیتی می شود، سپس به آن شکل و فرم می دهد.
از آنجا که این لایه کامپوزیتی قرار داده شده بسیار نازک است، نیازی به تراش دندان نیست و روش محافظه کارانه به حساب می آید.
این یک روش محافظه کارانه است، به این معنی که جهت انجام نیازی به تراش دندان ها نیست، در واقع در شرایط خاص آن هم به دلیل عقب و جلو بودن سطح دندان ها و به منظور مرتب کردن نامرتبی خفیف دندان ها شاید نیاز به تراش مقدار کمی از سطح بیرون زده باشد.

زیبایی دندان با کامپوزیت

استحکام و دوام کامپوزیت ونیر

این روش در صورتی که با مواد درجه یک و به درستی انجام شود، یکی از مقاوم ترین و با دوام ترین روش های زیباسازی دندان است، این مواد پس از سفت شدن از استحکام بالایی برخوردار هستند.
در این روش جدا شدن و یا پوسیده شدن ونیر کامپوزیت اگر توسط متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی به درستی و دقت زیاد انجام شده باشد، هرگز پوسیده و جدا نمی شود، اما در صورت شکستن و لب پر شدن به واسط جویدن جسم سخت و یا ضربه امکان ترمیم آن وجود دارد.
البته پوسیده شدن دندان طبیعی حتی پس از استفاده از این روش امکان دارد و در صورت رعایت نکردن بهداشت دندان دچار مشکلات عفونت ریشه و نیاز به درمان عصب کشی خواهید داشت.
پوسیدگی دندان طبیعی هیچ ارتباطی با بودن کامپوزیت و یا دیگر روش های زیبا سازی دندان ندارد.

سن مناسب برای انجام کامپوزیت ونیر

به دلیل محبوبیت روش های اصلاح طرح لبخند، افراد بسیاری در هر سنی تمایل دارند دندان های خود را زیبا نشان دهند.
همانطور که گفته شد کامپوزیت دندان در پوشش بدرنگی دندان و یا رفع بد شکلی دندان ها کاربرد دارد؛ بهره گیری از این روش معمولا محدودیت سنی ندارد اما استفاده از این روش در سنین پایین و قبل از سن بلوغ در کودکان و نوجوانان توصیه نمی شود.
در سنین پایین به دلیل تکمیل نشدن رشد دندان ها پس از مدتی بین لثه و دندان فاصله ایجاد می شود و ظاهر نامناسبی شکل می گیرد.
هر چند در موارد خاص مانند وجود نقص ژنتیکی که باعث بد شکل شدن مادرزادی دندان ها شده است می توان از این روش استفاده کرد، البته هر چند مدت یکبار دندان کامپوزیت شده نیاز به ترمیم دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیبایی دندان با کامپوزیت، چه مدت ماندگار است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..