تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جامعه‌المصطفی ۱۸ برنامه را درهفته پژوهش اجرا می‌کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا قلی‌زاده دبیر هفته پژوهش جامعه‌المصطفی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش، افزود: افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی جامعه‌المصطفی، برگزاری کرسی نقد کتاب، مناظره، وبینار‌ها و نشست‌های علمی متمرکز و خاص، همایش، بازدید از مراکز تابعه و پیوسته المصطفی، رونمایی از تولیدات پژوهشی فاخر المصطفی، اجلاسیه نکوداشت انجمن‌ها، تشکل‌ها، اساتید و مدیران پژوهشی برتر از جمله برنامه‌های هفته پژوهش است.

دبیر هفته پژوهش جامعه‌المصطفی اضافه کرد: فعال کردن سایت‌های مرتبط با هفته پژوهش، دعوت از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی برای بازدید و مشارکت در نمایشگاه، دعوت از شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی و چاپ ویژه‌نامه از فعالیت‌های مراکز پژوهشی جامعه‌المصطفی از دیگر برنامه‌های این هفته می‌باشد.

حجت الاسلام قلی زاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه متمرکز دستاورد‌های پژوهشی المصطفی است،گفت: شنبه ۲۰ آذرماه روز افتتاحیه و پنجشنبه ۲۵ آذرماه روز اختتامیه نمایشگاه همراه با تقدیر از دست‌اندرکاران نمایشگاه خواهد بود.

به گفته دبیر هفته پژوهش جامعه‌المصطفی، استفاده حداکثری از ظرفیت مدارس پیوسته، پشتیبانی و حمایت از پژوهشگران و انجمن‌های علمی، استفاده مناسب از ظرفیت پژوهشگران، بازدید‌ها دوره‌ای، ارزیابی و تحلیل فعالیت‌ها، انجام آموزش‌های لازم به کادر پژوهشی المصطفی، استفاده از ظرفیت نمایندگی‌های خارج از کشور رویکرد‌های مهم دبیرخانه هفته پژوهش جامعه المصطفی است.

حجت الاسلام قلی زاده با بیان این‌که دبیرخانه دائمی هفته پژوهش در طول سال وظیفه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هدایت برنامه‌های پژوهشی را بر عهده دارد، ادامه داد: با برگزاری جلسات تخصصی و کارشناسی همه ابعاد مورد نظر برای برگزاری هفته پژوهش منسجم، منظم و با محتوای علمی بسیار غنی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌است.

به گفته دبیر هفته پژوهش جامعه‌المصطفی، سیاست‌گذاری، جهت‌دهی، برنامه‌ریزی، هدایت، حمایت، ساماندهی، ارزیابی و تحلیل وظیفه شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش است و این شورا ۱۵۶ مصوبه داشته که بیانگر اهتمام به جزییات کار در هفته پژوهش است.

حجت الاسلام قلی زاده بااشاره به این‌که هدف اصلی دبیرخانه هفته پژوهش معرفی چهره آموزشی و پژوهشی المصطفی است، عنوان کرد: تمام فعالیت‌های هفته پژوهش مورد ارزیابی و تحلیل قرار می‌گیرد، نقاط شعف و قوت برای ارتقاء وضعیت پژوهش در المصطفی واکاوی خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی نوبخت دبیر اجرایی هفته پژوهش گفت: بیش از ۴۰ مرکز از مراکز تابعه و پیوسته جامعه المصطفی در نمایشگاه معرفی دستاورد‌های پژوهشی حضور دارند و این نمایشگاه با محوریت عرضه آثار فاخر سه سال گذشته برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوبخت دبیر اجرایی هفته پژوهش افزود: اختصاص غرفه‌ای خاص به نمایندگی استان گلستان ویژه طلاب اهل تسنن، اختصاص غرفه به کار‌های پژوهشی بانوان، نشریات علمی جامعه و نمایندگی‌های خارج از کشور و مراکز پژوهشی المصطفی از ویژگی‌های نمایشگاه امسال است.

 دبیر اجرایی هفته پژوهش یادآورشد: مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی بیش از چهار هزار اثر تالیفی و ترجمه‌ای به ۴۲ زبان و ۲۴ موضوع تخصصی نشر داده است.

او افزود: از ۱۲۰ اثر فاخر که از هفته پژوهش سال گذشته تاکنون توسط مرکز نشر المصطفی تولید شده در نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

علی الله‌اکبری مدیرکل روابط عمومی جامعه المصطفی نیز گفت: در هفته پژوهش از اثر ۱۳ جلدی آموزش گام‌به‌گام زبان فارسی با حضور مسوولان رونمایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید عبادی معاون پژوهش جامعه المصطفی در این نشست گفت: دستیابی به مرجعیت علمی به‌عنوان چشم اندازه هفته پژوهش در جامعه المصطفی مطرح است و این نهاد به‌عنوان سازمان آموزشی و پژوهشی است که عمده فعالیتش در این عرصه می‌باشد و در کنار آن به مسائل فرهنگی و تربیتی نیز توجه خاص دارد به‌ویژه اینکه از ملیت‌های مختلف در جامعه المصطفی در حال آموزش هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید عبادی با اشاره به برنامه‌ریزی برای دستیابی به مرجعیت علمی، اضافه کرد: انعکاس و احیای پژوهش‌ها، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های علمی، کارگاه‌های دانش‌افزایی و توسعه پژوهش‌های کاربردی و میدانی از جمله این برنامه‌هاست.

او ادامه داد: علوم اسلامی و علوم انسانی با رویکرد اسلامی دو عرصه مهم در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی جامعه‌المصطفی است.

به گفته معاون پژوهش جامعه المصطفی، «پژوهش، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی» شعار امسال هفته پژوهش جامعه المصطفی است.

از ۲۰ تا ۲۵ آذرماه هفته پژوهش نام‌گذاری شده است؛ شعار امسال «پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید» می‌باشد.

انتهای پیام/ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جامعه‌المصطفی ۱۸ برنامه را درهفته پژوهش اجرا می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..