تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معیشت مرزنشینان در گرو استفاده از کارت‌های پیله‌وری/ سهمیه دلاری وارداتی آذربایجان‌ غربی افزایش یابد

ساعت: 10:07 منتشر شده در مورخ: 1400/09/17 شناسه خبر: 1790505

مرزنشینان در نقاط مختلف کشور از جمله افرادی هستند که توانایی استفاده از کارت های پیله وری را دارند و معیشت این افراد در گرو استفاده مناسب از کارت‌های مرزنشینی است و سهمیه این کارت‌ها طی امسال در آذربایجان‌غربی ۱۲۰ میلیون دلار است که باید افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، مرز، فرصت مناسبی برای کشورها در نقاط مختلف است و می‌توان از این فرصت برای پیشرفت و آبادانی مناطق مرزی و توسعه چرخ اقتصادی کشورها از آن بهره جست.

مرزنشینان که در مجاروت مرزهای کشورمان زندگی می‌کنند، علی‌رغم اینکه در گلوگاه واردات و صادرات قرار دارند، اما همواره در محرومیت بوده اند و بعضا از دسترسی به ساده‌ترین امکانات زیرساختی و رفاهی نیز بی‌بهره‌اند.

طی سال‌های گذشته طرحی با عنوان "کارت‌های پیله‌وری" راه اندازی شده تا مرزنشینان بتوانند با امتیازی که توسط این کارت‌ها می‌گیرند، معیشت خود را تامین کنند.

علی، یکی از دارندگان کارت‌های مرزنشینان در این رابطه به خبرنگار اروم نیوز گفت: اختصاص سهمیه دلاری سالانه برای دارندگان کارت‌های پیله وری می‌تواند مشکل ما را حل کند و باید این سهمیه اکنون افزایش یابد.

رضا یکی دیگر از دارندگان کارت پیله وری به مساله گمرکی اشاره کرد و گفت: وقتی ما کالایی را وارد می‌کنیم مدتی در گمرک معطل می‌شود و این برای ما مشکل آفرین شده است.

بنابراین گزارش، کارت‌های پیله وری چنان اهمیت دارد که تعاونی مرزنشینان برای ساماندهی ارائه خدمات به مرزنشینان راه‌اندازی شده و استاندار آذربایجان‌غربی نیز بارها بر اهمیت‌ آن تأکید کرده است.

مشکلات گمرکی تعاونی مرزنشینان حل و فصل شود

چندی پیش استاندار آذربایجان‌غربی در جمع تعاونی‌های مرزنشینان گفت: مشکلات گمرکی و ترخیص کالاهای تعاونی‌های مرزی باید در سریع‌ترین زمان ممکن انجام گیرد و حمایت از این تعاونی‌ها در اولویت باید باشد.

محمد صادق معتمدیان معتقد است که ۵۰۰ هزار جمعیت مرزنشین در آذربایجان‌غربی وجود دارد و تامین رفاه مرزنشینان مهمترین مساله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مرزنشینان باید حمایت سوند و فعالبت آنها باید یودی برای مردم و منطقه داشته باشد و کالای وارداتی آنها باید به صورت مناسب توزیع گردد.

استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: باید بیشترین سود واردات و صادرات به نفع مرزنشینان استان باشد.

کالای وارداتی مرزنشینان طی ۶ روز تعیین تکلیف شوند 

ناصر صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان‌غربی گفته است: قیمت گذاری کالاهای وارداتی پیله وران در گمرکات استان و اخذ استعلام از اتحادیه طی مدت ۶ روز انجام گیرد و به نتیجه برسد.

صادقی افزود: قیمت گذاری سریع و استعلام به موقع باعث می‌شود که کالای وارداتی پیله وران ترخیص و وارد بازار شود.

وی تاکید کرد: افزایش سقف سهمیه کارت‌های پیله‌وری توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه پیگیری شود تا این سهمیه افزایش یابد.

صادقی افزود: همچنین صدور کارت به پیله وران مرزنشین تسهیل شود و کارت پیله وری در اختیار آنها قرار گیرد.

سهمیه ۱۲۰ میلیون دلاری کارت‌های پیله وری آذربایجان‌غربی 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی نیز اظهار داشت: هشت هزار و ۲۰۰ کارت پیله وری فعال در استان فعال است.

غلامرضا بابایی ادامه داد: سهمیه امسال این تعداد کارت پیله وری برای واردات ۱۲۰ میلیون دلار تعیین شده است.

وی بیان کرد: با این آمار برای هر کارت حدود ۱۸ هزار دلار سهمیه واردات تعلق گرفته است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معیشت مرزنشینان در گرو استفاده از کارت‌های پیله‌وری/ سهمیه دلاری وارداتی آذربایجان‌ غربی افزایش یابد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..