تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوارض هنوز اخذ نشده است/ شایعات را باور نکنیم!

ساعت: 12:59 منتشر شده در مورخ: 1400/09/17 شناسه خبر: 1790608

برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود، هنوز اخذ عوارض در آزادراه تبریز سهند شروع نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ تا زمانی که افتتاح نشده بود، حاشیه پشت حاشیه که چرا بیش از ۲۰ سال طول کشیده تا یک آزادراه ۴۰ کیلومتری احداث شود و اکنون که افتتاح شده، حواشی پسا افتتاحش، موجی از نگرانی را بین مردم ایجاد کرده است.

آزاراه تبریز سهند، ۱۰ ماه پیش، پس از چندین سال وقفه، افتتاح شد تا مردم شهر ۲۵۰ هزار نفری سهند، بتوانند حداقل ۴۰ دقیقه زودتر از خانه‌های خود به محل کارشان برسند. این مسیر که از همان روزهای ابتدایی با چالش‌هایی نظیر افتتاح ناقص یا وجود ایرادات ساختاری در ذهن مردم همراه بود، این روزها به یکی از دغدغه‌های اصلی اهالی سهند تبدیل شده است.

اخذ عوارض از آزادراه، موضوعی است که چندماهی مردم سهند را درگیر خود کرده‌ است. چند روزی است، نصب دوربین‌های اخذ عوارض در این آزادراه و دریافت الکترونیکی هزینه، شایعات و اخبار درست و غلط فضای مجازی سبب شده است که حرف و حدیث‌های بسیاری درباره آزادراه گفته شود.

اخذ عوارض ۶۵۰۰ تومانی رفت و ۶۵۰۰ تومانی برگشت که در مجموع، ۱۳ هزار تومان میشود یکی از موضوعات اصلی و البته حیرت انگیز درباره عوارض تبریز سهند است. انتشار این اخبار درکنار سکوت مسئولین مربوطه، پویش تحریم تردد از آزادراه را در فضای مجازی داغ کرد! بسیاری از ساکنان سهند، در اعتراض به عوارض بسیار گران قیمت مسیر از روز گذشته تردد خود را به تبریز و بلعکس، از مسیر قدیم انجام داده‌اند.

عباس مصطفوی، مدیرعامل شرکت عمران شهر سهند به عنوان اصلی ترین متولی رسیدگی به مشکلات آزادراه تبریز سهند، در گفت‌وگو با خبرنگار آناجبه شایعات ایجاد شده درباره اخذ عوارض از خودروها، واکنش نشان داده و معتقد است: هر حرف یا ادعای ما در فضای مجازی و حقیقی باید مستند باشد.

وی با رد اخذ عوارض از خودروها در مسیر جدید تبریز سهند، تاکید داشت: نمیدانم چرا این شایعات ایجاد شده است. هنوز اخذ عوارضی صورت نمیگیردو تنها دستگاه‌ها نصب شده است و در روزهای آتی پس از اطلاع رسانی، اخذ عوارض انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران سهند با تکذیب اخذ عوارض ۶۵۰۰ تومانی از خودروها گفت: طبق ابلاغیه ۹۹.۱۰.۲۲ وزارت راه و شهرسازی، پیمانکار موظف است از خودروهای سواری، ۳۰۰۰ تومان، وانت و مینی‌بوس ۴۰۰۰ تومان، کامیونت ۵۰۰۰ تومان، اتوبوس و کامیون ۶ هزار تومان و تریلر، ۹ هزارتومان عوارض اخذ نماید و افزایش این مبالغ تنها پس از مجوز کمیسون‌های مربوطه در وزارت راه و شهرسازی است و نمیدانم وقتی هنوز عوارض اخذ نمی‌شود چگونه مبلغ ۶۵۰۰ تومان را شایع کرده اند.

بابک رضی منش فرماندار شهرستان اسکو نیز با تکذیب خبر مربوط به اخذ عوارض در آزادراه تبریز سهند گفه است: در سال ۱۳۹۹ نرخ عوارضی ۳ هزار تومان تعیین شده بود ولی در سال جاری مصوبه قیمت جدید عوارض آزاد راه از طریق وزارت راه و شهرسازی تعیین و اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه برای ناوگان حمل و نقل عمومی‌۵۰ درصد تخفیف عوارض اعمال خواهد شد، افزود: برای شهروندان سهند نیز تخفیفات ویژه در نظر گرفته شده است که به محض ابلاغ مصوبه به صورت کامل از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوارض هنوز اخذ نشده است/ شایعات را باور نکنیم!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..