تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاکتیک های تازه ارزی برای مهار دلار   

این چیزی است که در 40 سال تازه سپری شده د رایران اتفاق افتاده است و شگفت انگیز است که مدیران سیاسی و اقتصادی دولت این منطق ساده را نمی پذیرند یا اینکه درباره عرضه ارز وعده می دهند که به زودی وضعیت عرضه بهتر می شود. در سمت دیگر بازار ارز نیز دولتها سعی می کنند راهتقاضای واقعی را با سدها و بندها ببندند. به نظر می رسد حالا نوبت تیم دونفره احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و علی صالح‌آبادی رییس کل بانک مرکزی در سخنرانی های جداگانه درباره سیاسته و نیز تاکتیک های بازار ارز سخن گفتند . علی صالح‌آبادی با مردم در محل اصلی بازار ارز در تهران مردم حرف زد. وی که در محل صرافی ها حاضر شده بود بر راه‌اندازی سامانه‌ای تاکید کرد که وظیفه آن پوشش دادن نیازهای خرد شهروندان به ارز خواهد بود. او در ادامه صحبت‌هایش با ارائه آماری از حجم ارز عرضه‌شده در سامانه نیما بر مناسب بودن وضعیت ارزی کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، رئیس کل بانک مرکزی در بازدید میدانی خود اعلام کرد که تا دو ماه آینده سامانه‌ای به بهره‌برداری خواهد رسید که هموطنان با ورود به این درگاه نیاز خرد ارزی خود را اعلام و سپس با مراجعه به صرافی های مجاز ارز موردنیاز را دریافت می‌کنند؛ با این کار به زودی صف‌های طولانی در برابر صرافی‌ها برچیده خواهد شد.صالح‌آبادی در ادامه به این مساله پرداخت که منابع ارزی ورودی در بازارمتشکل ارزی در وضعیت مناسبی قرار دارد و برای دسترسی آسان‌تر مردم به حواله و اسکناس دلار، اصلاح قوانین و مقررات در برنامه و دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است.صالح‌آبادی در نهایت از بهبود وضعیت ارزی کشور خبرداد و گفت: خوشبختانه امسال دسترسی ‎بانک مرکزی و سیستم اقتصادی کشور به منابع ارزی، بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است و از نظر ورود ارز به کشور در شرایط بسیار خوبی هستیم و پیش‌بینی این است که در آینده نزدیک اوضاع رو به بهبود خواهد رفت.

وزیر اقتصاد از حذف تدریجی ارز ۴۲۰۰ پرده‌برداری کرد و از کاهش لیست کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند، خبر داد و گفت حذف ارز تدریجی یک تکلیف قانونی است؛ اما با این حال ارز ترجیحی دارو حذف نمی‌شود. خاندوزی در ادامه بر مقررات‌گذاری حوزه رمزارزها تاکید کرد. احسان خاندوزی درباره آینده ارز ۴۲۰۰تومانی گفت: دولت عزم حذف ارز ترجیحی را دارد؛ اما از طرفی نگرانی اثر تورمی این اقدام است. از همین رو دولت قصد دارد که حذف این ارز را به‌صورت تدریجی انجام دهد تا شوکی را متوجه جامعه نکند. البته در این زمینه سعی می‌شود تا با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به بیماران ضربه وارد نشود و ارز ترجیحی داروها حذف نخواهد شد. وزیر اقتصاد در صحبت‌هایش اعلام کرد اکنون به غیر از دارو و گندم فقط برای ۵ قلم کالا اختصاص یافته است. خاندوزی با بیان اینکه حذف ۴۲۰۰ حتما به افزایش قیمت‌ها می‌انجامد، گفت: برای رفع وابستگی به واردات باید در تولیدات کالاهایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی به آنها تعلق می‌گیرد، متنوع‌سازی صورت بگیرد. او به تاثیر منفی ارز ۴۲۰۰ بر تولید کشور نیز اشاره کرد و گفت: یکی از علت‌هایی که تولیدکنندگان به سمت تولید نهاده‌های دامی در کشور نمی‌روند به این دلیل است که نمی‌توانند با واردات نهاده‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی رقابت کنند و تولید آنها به صرفه نیست. خاندوزی اگرچه به تاثیر تورمی حذف ارز ۴۲۰۰ تاکید داشت، اما به این نکته مهم نیز تاکید داشت که مشکل اصلی ایجاد تورم، غیر از ضعف نظارت بر خلق پول، کسری بودجه دولت‌هاست. او افزود در این زمینه باید هزینه‌های جاری دولت کم و کنترل شود؛ زیرا افزایش هزینه‌های جاری دولت موجب رشد تورم و کسری بودجه می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاکتیک های تازه ارزی برای مهار دلار   »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..