تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با پایگاه درست کردن مهاجران برنمی گردند

اقتصاد ایران در دهه ۱۳۹۰ در همه بخش‌های اصلی به دلیل تحریم گسترده غرب و از دست رفتن درآمد حاصل از صادرات نفت و نیز انزوای تجاری آسیب جدید دید. روند نگران‌کننده و کاهنده سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی و نیز روند بلندمدت سیاست خارجی استقلال‌طلبانه که به برخورد و تزاحم با غرب منجر شده و آینده را ناروشن کرده است یکی از دلایل اصلی مهاجرت گسترده ایرانیان از هر گروه اجتماعی و با تخصص‌های گوناگون است. دقت در نوع مهاجرت و گوناگونی قشرهایی که سودای مهاجرت دارند و یا مهاجرت کرده‌اند نشان می‌دهد آنها هرگز در پایگاه‌های تاسیس‌شده برای مهاجرت عضویت نداشته و برنامه‌ریزی برای این کار وجود ندارد. شهروندان ایرانی بدون هماهنگی با هم و بدون دخالت دولت یا هیچ نهاد مدنی به صورت فردی و با سختی و دشواری راه رفتن را می‌یابند. گروه‌های مهاجر ایرانی با دانایی از اینکه در جامعه‌ای که به آن مهاجرت می‌کنند برایشان فرش قرمز پهن نشده و باید برای به دست آوردن کار و موقعیت اجتماعی مرارت بکشند اما در مقابل دافع‌هایی که در ایران می‌بینند این سختی را به جان می‌خرند. حالا اما برای بازگشت ایرانیان مهاجر هر سازمان و نهادی برای خود بودجه، اعتبارات، سازمان و تشکیلات راه می‌اندازد و می‌خواهد با حرف و سخن و بدون نشان دادن مابه‌ازای واقعی ایرانیان مهاجر را به میهن بازگرداند. به طور مثال رییس مرکز تحقیقات بین‌المللی علم و فناوری گفته است: ما نزدیک به ۱۳۰ پایگاه جذب در داخل کشور داریم که ایرانیان خارج از کشور را جذب می‌کنند که نزدیک به ۵۰ تا از دانشگاه‌های خوب کشور هستند که آمادگی پذیرش را با کمک وزارت علوم و وزارت خارجه دارند. چند روز پیش نیز مقام‌های وزارت خارجه تاکید کردند دوتابعیتی‌ها می‌توانند با آسودگی به ایران بیایند و پیش از آن نیز قانونی وضع شد که اگر فردی خارجی رقم مشخصی در ایران سرمایه‌گذاری کند به او تابعیت ایرانی داده می‌شود. به نظر می‌رسد مهاجران ایرانی خارج از کشور و نیز کسانی که برنامه مهاجرت دارند بیش از هر چیز از اینکه یک گروه در داخل کشور با تاسیس نهاد و سازمان و با در اختیار گرفتن بودجه و امکانات و گرفتن منصب و مقام و با زدن پایگاه می‌خواهند آنها را به ایران برگردانند بیشتر خشمگین می‌شوند. مهاجران ایرانی با برنامه‌ریزی سازمانی و دولتی نرفته‌اند که با برنامه‌ریزی دولتی برگردند. مهاجران ایرانی اگر باور کارشناسی داشته باشند که راه کسب‌وکار در ایران باز است و افراد نوآور و خلاق که سرمایه مادی و فکری آورده و به درآمد خوب رسیده‌اند این‌گونه با تنگنا روبه‌رو نیستند خودشان با کمال میل برمی‌گردند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با پایگاه درست کردن مهاجران برنمی گردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..