تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوش‌ آمدگویی بورس کالا به خودروهای لوکس

رسول علی‌محمدی کارشناس بورس کالا در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بازارسرمایه(سنا) در مورد صحبت های اخیر رئیس سازمان بورس مبنی بر ورود خودروهای لوکس به بورس کالا، گفت: از آنجایی که تا کنون خودروهای لوکس مشمول قیمت گذاری دستوری نشدند و از طرفی دیگر مکانیزم مشخصی نیز برای کشف قیمت ندارند بورس کالا می تواند به سبب زیرساخت ها و ابزارهایی که دارد مکانیزمی برای شفافیت قیمت این دست از خودروها فراهم آورد.

او با اشاره به همکاری وزارت صمت برای انجام این کار تصریح کرد: وزارت صمت این بار به منظور ارتقاء شفافیت در نرخ قیمت خودرو های لوکس با سازمان بورس و بورس کالا همکاری های لازم را به عمل آورده تا این طرح با شکست مواجه نشود.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: اگر ورود خودروهای لوکس به بورس کالا با مدیریت و نظارت درستی صورت گیرد به نحوی که قیمت این خودروها براساس عرضه و تقاضا مشخص شود به طور قطع جذابیتی که برای فروشنده و سهامداران به دنبال می‌آورد می تواند سبب ترغیب  ورود سایر تولیدکنندگان خودرو به این بازار شود.

این کارشناس بورس کالا بیان کرد: با وجود شفافیتی که در بورس وجود دارد، متأسفانه قیمت خودرو براساس مکانیزم عرضه و تقاضا مشخص نمی‌شود، در حالیکه به نظر می‌رسد با وجود مصائبی مانند تحریم‌های متعدد، وجود دلالان، لاتاری خودروسازها و سایر موارد، بهترین مسیر شفاف برای کشف نرخ خودرو عرضه این محصول در بورس کالا باشد.

علی‌محمدی تصریح کرد: خودرو هنگامی که در بورس کالا عرضه می شود به سبب رقابتی که به دنبال خود می‌آورد، می‌تواند کمی از بحث حضور دلالان در این صنعت بکاهد اما این امر به طور صددرصد رخ نمی‌دهد، زیرا تمام متقاضیان می‌آیند و درخواست خود را ثبت می‌کنند و سپس  با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، در این میان  دیگر نمی‌توان به تشخیص چنین مسئله ای پرداخت که آیا  اشخاص دلال در لیست خریداران هستند یا خیر؟ بنابراین ادعایی مبنی بر اینکه این امر می‌تواند حضور دلالان را به صفر برساند اظهار نظر اشتباهی است اما قطعا منفعت عرضه این کالا در بورس کالا به مراتب بیشتر از اشکالات احتمالی  است.

او بیان کرد: عرضه خودرو در بورس کالا به سبب قیمت مطلوب با استقبال خوبی از سمت اشخاص مواجه خواهد شد که لازمه آن تامین زیر ساخت های اساسی و وجود دستورالعمل های خاص است بنابراین مکانیزمی که اکنون در بورس کالا وجود دارد نیاز به تغییرات و اصلاحاتی برای پاسخ‌گویی به عرضه و تقاضا این محصول دارد.

خبرنگار : یاسمن خانکش زاده

این رسانه پذیرای دیدگاه‌های کارشناسی مختلف در خصوص بازار سرمایه است اما دیدگاه‌های ارائه شده توسط کارشناسان لزوما دیدگاه این رسانه یا دیدگاه سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر ارکان بازار سرمایه نیست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوش‌ آمدگویی بورس کالا به خودروهای لوکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..