تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه چیز در مورد جراحی سرطان استخوان

سرطان استخوان ناشی از رشد بی رویه و تشکیل بافت غیرطبیعی توده یا تومور در بخش های استخوانی و غضروفی است. در حالت کلی تومورها در دو گروه تومورهای خوش خیم و تومورهای بدخیم دسته بندی می شوند. از مهم ترین اقدامات لازم برای مبارزه با بیماری سرطان استخوان، تشخیص درست نوع استخوان و تعیین روش درمانی درست توسط جراح سرطان استخوان است. افراد مبتلا به این بیماری، از درد در محل رشد تومور رنج می برند. از این رو در این مقاله قصد داریم با معرفی انواع سرطان استخوان، علائم و روش های درمانی آن ها، مطالب مفیدی ارائه دهیم.  برای کسب اطلاعات بیشتر و شناخت بهترین جراح سرطان استخوان تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

انواع سرطان استخوان

انواع سرطان های استخوان در دسته بندی اصلی توده های خوش خیم و توده های بدخیم قرار دارند. هر یک از توده های خوش خیم و بدخیم دارای انواع متعددی هستند که به نوبه خود دارای علائم و سن شیوع مختلفی هستند. توده های سرطانی در بافت های استخوانی و غضروفی رشد می کنند. بنا به تحقیقات انجام شده و آمار اعلام شده، تنها ۰.۰۲ از سرطان های موجود را بیماری سرطان استخوان به خود اختصاص می دهند. با تمامی این تفاسیر، سرطان های بدخیم کاملاً تهاجمی عمل می کنند و رشد غیر طبیعی در بافت های استخوانی و غضروفی دارند و می توانند خطرناک باشند. در ادامه به اسامی شایع ترین انواع سرطان استخوان اشاره خواهیم کرد.

سارکوم یوئینگ کندروسارکوم استئوسارکوم فیبروسارکوم آکوردوما علائم و نشانه های بیماری سرطان استخوان

سرطان استخوان ممکن است در مراحل اولیه دارای علائم یا نشانه های خاصی نباشد. بسته به نوع توده و با گذشت زمان، این بیماری علائمی از خود نشان می دهد. همچنین بسته به نوع توده سرطانی، شدت علائم بیشتر یا کمتر خواهد بود. این علائم می توانند مراجعه به جراح سرطان استخوان را تسریع کنند و در نتایج درمان تاثیرگذار باشند. علائم و نشانه های سرطان استخوان عبارتند از:

بیمار احساس درد شدید در محل رشد توده سرطانی دارد و این درد در ساعات شب، شدیدتر می شود. استخوان یا غضروفی که توده سرطانی در آن شروع به رشد کرده است، التهاب و تورم زیادی مشاهده می شود. به علت رشد تومور سرطانی در استخوان، بافت استخوان ضعیف تر و شکننده تر می شود و با ضربات کوچک شکستگی ایجاد می شود. بیمار به صورت ناخواسته دچار کاهش وزن می شود. فعالیت های ساده روزانه می توانند خستگی و ضعف زود هنگامی به همراه داشته باشند. مهم ترین عوامل بروز سرطان استخوان

بنا به تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است، علت قاطعی برای بروز بیماری سرطان استخوان یافت نشده است. از نظر جراح سرطان استخوان، بیشترین عواملی که با توجه به سوابق بیماری و ژنتیکی بیمار یافت شده است؛ به شرح زیر است:

افرادی که در بین اعضای خانواده خود، دارای سابقه بیماری سرطان استخوان هستند، بیشتر از دیگر افراد به این بیماری مبتلا می شوند. یکی از دلایل تضعیف شدید و شکستگی استخوان ها، وجود بیماری پاژه است. افراد مبتلا به بیماری پاژه بیشتر در خطر ابتلا به بیماری سرطان استخوان هستند. افرادی که به منظور درمان تحت اشعه های پرتو درمانی قرار می گیرند، امکان ابتلای آن ها به بیماری سرطان استخوان افزایش پیدا می کند. روش های ارزیابی بیماری سرطان استخوان

در ابتدای مراجعه به پزشک متخصص، وی معاینات لازم از ناحیه مورد نظر استخوانی را به عمل می آورد و از طریق طرح سوالات هدفمند از شرح حال بیمار و علائم بیماری او مطلع می شود. با توجه به تشخیص های اولیه، جراح سرطان استخوان، دستور اجرای دیگر روش های تشخیصی می دهد. این روش ها اطلاعاتی از قبیل میزان بافت درگیر شده، نوع توده سرطانی، پیشرفت بیماری و... در اختیار متخصص ارتوپد قرار می دهد. از جمله روش های ارزیابی بیماری سرطان استخوان عبارتند از:

انجام آزمایش خون به منظور شناسایی میزان سلول های سرطانی انجام تصویر برداری مانند سی تی اسکن، MRI، توموگرافی و... به منظور شناسایی نوع توده و محل دقیق رشد آن نمونه برداری از طریق سوزن از محل رشد توده به منظور انجام آزمایشات پاتولوژی

بهترین جراح سرطان استخوان

موثرترین روش های درمانی بیماری سرطان استخوان

جراح سرطان استخوان پس از ارزیابی دقیق نتایج به دست آمده از روش های تشخیصی، روش یا روش های درمانی متناسب با نوع سرطان استخوان را در پیش می گیرد. در ادامه بررسی کوتاهی پیرامون این روش ها خواهیم داشت.

جراحی: جراحی با هدف های تخلیه توده، نمونه برداری از توده یا قطع عضو انجام می شود. پرتو درمانی: در این روش برای از بین بردن توده های سرطانی از پرتوهای اشعه ایکس استفاده می شود. شیمی درمانی: از طریق شیمی درمانی، داروهای منهدم کننده سلول های سرطانی به رگ ها تزریق می شود. دارو درمانی: داروهای موثری برای جلوگیری از بازگشت مجدد توده های سرطانی استفاده می شود. خطرات و عوارض ناشی از سرطان استخوان

بیماران سرطانی پس از طی مسیرهای درمانی متناسب با بیماری خود، نتایج مختلفی به دست می آورند. درمان برخی از توده های سرطانی از نتایج مثبتی برخوردار هستند و بیمار می تواند به زندگی طبیعی خود بازگردد. در صورتی که تکثیر بی رویه توده های بدخیم استخوان، نتایج ناگواری مانند مرگ به دنبال دارد. از طرفی، یکی از روش های درمانی توده های سرطانی به نام پرتو درمانی می تواند باعث بروز سرطان دوم در بیمار می شود. در برخی موارد نیز سرطان دوم باعث مرگ بیمار می شود. از جمله توده های سرطانی که می توانند به استخوان سرایت کنند از نظر جراح سرطان استخوان عبارتند از:

سرطان ریه سرطان مری سرطان کبد سرطان لوزالمعده لوسمی حاد میلوئیدی مشخصات بهترین جراح سرطان استخوان

از آنجایی که بیماری سرطان استخوان از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و تشخیص و درمان آن به متخصص حاذق و با تجربه ای نیاز دارد، پس انتخاب پزشک بسیار حائز اهمیت است. بهترین جراح سرطان استخوان، دارای چندین خصوصیت برتر است و کارنامه پزشکی موفقی به همراه دارد. انتخاب یک پزشک خوب ارتباط مستقیمی در موفقیت درمان به بهترین شکل خواهد داشت. در ادامه به بررسی بارزترین مشخصات بهترین جراح سرطان استخوان خواهیم داشت.

علم و دانش او مسیر تشخیص بیماری و درمان آن را کوتاه تر و زمان آن را سریع تر می کند. تجربه و مهارت کافی پزشک متخصص، باعث انتخاب درست ترین روش درمانی می شود. رفتار صمیمانه پزشک، تشریح علائم بیماری را برای بیمار آسان تر می کند. استفاده از پیشرفته ترین امکانات پزشکی، در از بین بردن توده های سرطانی در بافت استخوانی تاثیر بسیاری دارد.

بهترین جراح سرطان استخوان

مراجعه به پزشک

در مطالب بالا پیرامون بیماری سرطان استخوان، عوارض ناشی از این بیماری و علائم آن پرداختیم. برای مبارزه با این بیماری از روش های جراحی، پرتو درمانی، شیمی درمانی و دارو درمانی با تشخیص بهترین جراح سرطان استخوان استفاده می شود. انتخاب هر یک از این روش ها برای درمان تومورهای خوش خیم و بدخیم تاثیرگذار هستند. دکتر فرشاد ابوالقاسم زاده فوق تخصص ارتوپدی، تومورهای استخوانی و عضلانی، جراح زانوی ضربدری، تجربه و تخصص کافی در زمینه تشخیص و جراحی انواع سرطان استخوان دارد. شما می توانید با مراجعه به مطب دکتر فرشاد ابوالقاسم زاده برای تشخیص این بیماری و درمان آن اقدام کنید.

آدرس و شماره تماس مطب:

تهران، انتهای سعادت آباد، روبروی بیمارستان مدرس، کنار گذر اتوبان یادگار، بعد کوچه گلستان، ساختمان یاسمن، پلاک ۱ طبقه ۴

۰۲۱۲۶۷۶۵۸۰۱-۰۲۱۲۶۷۶۵۸۲۱




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه چیز در مورد جراحی سرطان استخوان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..