تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سنای آمریکا بنیه نظامی عربستان را تقویت کرد

 خبرگزاری رویترز گزارش داد، سنای آمریکا روز سه شنبه قطعنامه‌ای را که فروش موشک‌های هوا به هوای میان برد، موشک انداز و دیگر تسلیحات و حمایت از عربستان سعودی را ممنوع کرده بود، رد کرد.

رای مخالف به این قطعنامه ۶۷ به ۳۰ بود؛ قطعنامه‌ای که جمهوریخواهانی، چون رند پال و مایک لی و نیز برنی سندرز که با دموکرات‌ها رایزنی دارد، آن را ارائه کرده بودند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تجهیزات برای دفاع در برابر حملات هوایی به ویژه برای مقابله با نیروهای یمنی برای عربستان ضروری است.

مخالفان این طرح می‌گویند این اقدام مجلس در راستای نقض آشکار حقوق بشر و مانع تراشی برای پایان جنگ چندین ساله یمن است.

برنی سندرز و رند پال، دو سناتور مخالف این طرح در مجلس آمریکا اعلام کردند صادرات موشک به عربستان چیزی جز تشدید درگیری‌ها و ریختن بنزین بر روی آتش جنگ یمن نیست.

اکثریت جمهوری خواهان با پیشنهاد دولت بایدن برای فروش بیشتر تسلیحات نظامی به عربستان موافق بودند. میچ مک کانل، رهبر اقلیت جمهوری خواه مجلس در این باره گفت: عربستان به معنای واقعی توسط تهدیدهای خشونت آمیز از سوی نیروهای مردمی در منطقه از جمله از سوی یمن احاطه شده است.

وی ادامه داد: عدم همکاری برای فروش تسلیحات نظامی به عربستان، یکی از شرکای اصلی آمریکا در منطقه را تضعیف می‌کند.

باب منندز یکی دیگر از نمایندگان مجلس آمریکا گفت: اشتباه نکنید ائتلاف سعودی یکی از مسببان اصلی ویرانی و کشتار در یمن است. با این حال من همراه با اکثر اعضای مجلس همیشه از استفاده از سیستم‌های تسلیحاتی در دفاع از مردم حمایت کرده ام.

دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا به دلیل تمایل به حمایت از ائتلاف سعودی در جنگ یمن و حمایت علنی از محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقجی، ستون نویس روزنامه واشنگتن پست در سال ۲۰۱۸ با انتقاد دموکرات‌ها و جمهوری خواهان مواجه شد. ترامپ و معاونان امنیت ملی وی مدام به کنگره فشار می‌آوردند تا از تلاش برای اعمال محدودیت بر عربستان دست بردارند.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا نیز با وضعیت مشابهی رو به روست. در اوایل سال جاری میلادی وی از اعمال تحریم علیه عربستان حتی پس از انتشار یک گزارش اطلاعاتی مبنی بر تایید دست داشتن محمد بن سلمان در قتل خاشقچی سر باز زد.

۳۱۱۳۱۱




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سنای آمریکا بنیه نظامی عربستان را تقویت کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..