تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۶۰پرونده ثبتی استان یزد در انتظار ثبت در فهرست آثار ملی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، علی اصغر صمدیانی گفت: آثاری که پرونده آن‌ها برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور تهیه شده است، متعلق به شهرستان‌های ابرکوه، بهاباد، اردکان، اشکذر، مهریز، خاتم و یزد هستند که ۵۰ پرونده در حوزه آثار غیرمنقول و ۱۰ مورد در حوزه آثار منقول را شامل می‌شود.

وی افزود: تاکنون هزار و ۹۲۸ اثر فرهنگی و تاریخی استان در چهار حوزه طبیعی، منقول، غیرمنقول و ناملموس در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این میان هزار و ۶۷۵ اثر در حوزه غیرمنقول، ۶۳ اثر در حوزه منقول، ۱۳۶ اثر در حوزه ناملموس و ۵۴ اثر در حوزه طبیعی است.

صمدیانی اظهار داشت: یکی از وظایف مهم ما مطالعه و بررسی آثار فرهنگی تاریخی و طبیعی به‌منظور ثبت آن‌ها در فهرست آثار ملی و بررسی، شناسایی آثار فرهنگی و تاریخی و طبیعی دارای ارزش و همچنین تهیه شناسنامه‌های فنی و سایر موارد مربوط به ثبت آثار منقول و غیرمنقول تاریخی – فرهنگی، بافت‌های تاریخی، میراث طبیعی و معنوی در فهرست آثار ملی است.

وی تأکید کرد که با ثبت این آثار، زمینه حفظ و احیای بهتر آن‌ها فراهم شود.

گفتنی است گنبد عالی شهرستان ابرکوه اولین بنای ثبت‌شده استان یزد است که در سال ۱۳۱۲ و توسط آندره گدار ثبت‌ شد.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۶۰پرونده ثبتی استان یزد در انتظار ثبت در فهرست آثار ملی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..