تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فیلم | شیرعلی‌مردان بختیاری در کلام رهبری

همزمان با ۱۷ آذرماه، سالروز شهادت شیر بیشه ایران، شیرعلی مردان‌خان بختیاری، بیانات مقام معظم رهبری در توصیف این شخصیت مبارز تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

علیمردان بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری همزمان با ۱۷ آذرماه، سالروز شهادت شیر بیشه ایران، شیرعلی مردان‌خان بختیاری که در سال ۱۳۱۳ در زندان قصر با دستور رضاشاه اعدام شد، بیانات مقام معظم رهبری در توصیف این شخصیت مبارز که در جمع اعضای ستاد نکوداشت شیرعلی‌مردان بختیاری در تاریخ ۲۶ اسفندماه سال ۹۲ ایراد فرمودند تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

ایشان در بخشی از بیانات خود فرمودند: مهم‌ترین برجستگی علیمردان‌خان حضور در جنگ بختیاری‌ها در مشروطه نیست -آن‌وقت یک جوانی بوده، هجده نوزده سال یا بیست سالش بوده - مهم‌ترین کارش مبارزه‌ با رضاخان است که بعد هم دستگیر شد و بعد هم اعدام شد به دست رضاخان و ایستادگی کرد. البتّه اشاره کردند آقای رضایی، مادر او - بی‌بی - ضد انگلیسی و ضد بیگانه بوده؛ واقعاً این هم نشان‌دهنده‌ این است که چگونه تربیت مادر، شخصیت فرزند را اصلاً شکل می‌دهد؛ یعنی این مادر توانست این بچه را این‌جور بار بیاورد که یک شخصیت برجسته‌ای بشود. تجلیل از شخصی مثل علیمردان‌خان و مادر او و شخصیت‌هایی از این قبیل که مبارزه کردند با استبداد و با رضاخان و با سلسله‌ پهلوی، کار شایسته‌ای است، کار خوبی است. و جهت‌گیری‌های اینها هم روشن بشود؛ این پرچم «لااله‌الاالله»ای که گفتند، به نظر من چیز مهمی است که معلوم باشد که اینها کسانی بودند که با عقاید دینی و با احساسات برخاسته‌ از عقیده‌ دینی و تأیید شده‌ به‌وسیله‌ عقاید دینیشان مبارزه می‌کردند و می‌جنگیدند».

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فیلم | شیرعلی‌مردان بختیاری در کلام رهبری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..