تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بذر سبزی چگونه در کیسه پلاستیکی پرورش می‌یابد؟

بهترین راه برای جوانه زدن بذرها، استفاده از کیسه‌های پلاستیکی است.

به گزارش گروه وب‌گردی خبرگزاری صدا و سیما، بذر‌های موجود در کیسه‌های پلاستیکی، در یک گلخانه کوچک قرار دارند که آن‌ها را مرطوب و گرم نگه می‌دارد تا سرعت جوانه زدن آن‌ها سریع‌تر شود. این روش، روی بیشتر سبزی‌ها، به‌خصوص حبوبات، عالی بوده و برای گیاهان یک‌ساله و سایر گیاهان نیز قابل استفاده است.

بذر سبزی چگونه در کیسه پلاستیکی پرورش می‌یابد؟

از یک کیسه پلاستیکی شفاف که دارای زیپ است، می‌توانید استفاده کنید، به شرطی که سوراخ نداشته باشد. به یاد داشته باشید که دو مورد مهم برای جوانه‌زنی بذر، رطوبت و گرما هستند. با قرار دادن بذر‌ها در یک کیسه، می‌توانید به راحتی هر دو را فراهم کنید. اگر تنوع بذر آن گونه‌ای باشد که به نور حساس است، میزان نور را نیز تنظیم کنید.

علاوه بر کیسه، به موادی نیاز دارید که نسبتاً جذب شوند. این ممکن است دستمال حوله، فیلتر قهوه، حوله کاغذی یا حتی خزه باشد.

بذر سبزی چگونه در کیسه پلاستیکی پرورش می‌یابد؟

مواد جاذب را مرطوب کنید. آن را خوب خیس کنید، سپس آب اضافی را فشار دهید. آن را صاف بگذارید و دانه‌ها را در یک طرف مواد قرار دهید و سپس تا کنید. دانه‌ها را در کیسه پلاستیکی قرار دهید و به نحوی درِ آن را ببندید. اگر دانه‌ها به نور نیاز دارند، آن‌ها را کنار یک پنجره روشن قرار دهید. اگر نه، آن‌ها را در کشو یا کمد، جایی که گرم است، قرار دهید.

در صورت تمایل می‌توانید از بستر مخصوص جوانه‌زنی بذر استفاده کنید، زیرا دمای نسبتاً پایینی تولید می‌کند و نباید کیسه‌ها را ذوب کند. اگر چنین است، قبل از قرار دادن کیسه‌ها روی بستر، ابتدا یک حوله ظرف‌شویی روی آن قرار دهید.

بذر سبزی چگونه در کیسه پلاستیکی پرورش می‌یابد؟

زمان جوانه‌زنی در هنگام استفاده از روش کاشت بذر در پلاستیک بگ، متفاوت خواهد بود، اما به‌طور کلی، سریع‌تر از کاشت خاکی خواهد بود. هر پنج تا هفت روز، کیسه را باز کنید تا رطوبت اضافی، آزاد شود. در صورت نیاز، مواد جاذب را نسبتاً مرطوب نگه دارید.

بذر سبزی چگونه در کیسه پلاستیکی پرورش می‌یابد؟

برخی از متخصصان توصیه می‌کنند، از محلول ۱:۲۰ آب / پراکسید هیدروژن، برای اسپری روی بذر‌ها و جلوگیری از کپک زدن، استفاده شود. هنگامی که آن‌ها جوانه زدند، از خلال دندان استفاده کنید و نهال‌ها را به دقت، به خاک انتقال دهید تا رشد کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بذر سبزی چگونه در کیسه پلاستیکی پرورش می‌یابد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..