تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جان باختن ۲۳۶ زندانی در انگلیس به علت ابتلا به کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن

بنا به گزارش نهاد‌های ناظر، شرایط نگهداری زندانیان در انگلیس از جمله در دوران همه گیری کرونا نامناسب است.

جان باختن ۲۳۶ زندانی در انگلیس به علت ابتلا به کرونابه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از لندن؛ گزارش‌های وزارت دادگستری انگلیس نشان می‌دهد، تا دو ماه پیش، دست کم ۲۳۶ زندانی، ۲۸ روز پس از ابتلا به کرونا در زندان‌های این کشور جان باختند.

دولت انگلیس، بیماران کرونایی را که تا ۲۸ روز پس از ابتلا به کرونا جان ببازند قربانی کرونا محسوب می‌کند؛ بر این اساس کارشناسان معتقدند، شمار جان باختگان کرونا در زندان‌های انگلیس بیشتر از آمار اعلامی وزارت دادگستری این کشور است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در انگلیس، هزاران زندانی در ۱۱۷ زندان این کشور نگهداری می‌شوند که بنا به گزارش نهاد‌های ناظر، شرایط نگهداری زندانیان از جمله در دوران همه گیری کرونا نامناسب است.

گزارش‌های رسمی هم که سال گذشته در انگلیس منتشر شد، از جان باختن ۱۲ درصد از زندانیان مبتلا به کرونا در زندان‌های این کشور حکایت داشت. نهاد‌های مدنی، شرایط زندان‌ها را از نظر امکانات و وسایل بهداشتی و درمانی نامناسب و جان زندانیان و زندانبانان را در خطر توصیف کردند.

آن‌ها با اشاره به سرعت زیاد سرایت سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون و پیشتاز بودن انگلیس در ابتلا به این ویروس در مقایسه با دیگر کشور‌های اروپایی از دولت خواستند، هر چه زودتر برای حفظ جان زندانیان تدابیر لازم پیشگیرانه را اجرا کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در انگلیس در آمار رسمی دولت، آمار جان باختگان کرونا در منازل، آسایشگاه‌های سالمندان و معلولان، زندان‌ها و دیگر اماکن به حساب نمی‌آید.

یک سازمان خیریه رسیدگی به زندانیان در انگلیس با هشدار اینکه ویروس کرونا، به بروز فاجعه در زندان‌های این کشور مبدل شده است از دولت خواستند، اگر نمی‌توانند شرایط مناسب را برای پیشگیری از ابتلای زندانیان به کرونا مهیا کند دست کم زندانیان غیرخطرناک را تا بهبود شرایط آزاد کند.

سازمان خیریه مشاوره زندانیان (Prisoners’ Advice Service) در انگلیس پیش‌تر از وزارت دادگستری این کشور خواسته بود، با آزادی زندانیان کهنسال و زندانیان غیرخطرناک و همچنین زندانیانی که بخش اعظم دوران محکومیت خود را گذرانده اند، در حفظ جان آنها اقدام کند.

این سازمان پیش‌تر اعلام کرد، هم اکنون هزار و هفتصد زندانی بالاتر از ۷۰ سال شامل مردان و زنان، در زندان‌های انگلیس به سر می‌برند.

بازرسان زندان‌ها نیز پیش تر، آزادی یا ایجاد شرایط ایمن برای زنان باردار زندانی را خواستار شدند. براساس اعلام نهاد‌های حقوق بشری، به علت تداوم زندانی ساختن زنان باردار در انگلیس، شمار نوزادانی که در زندان‌های این کشور جان می‌بازند، رو به افزایش است.

در گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس آمده است، در سپتامبر سال ۲۰۱۹، یک زن ۱۸ ساله باردار در زندان برونزفیلد (Bronzefield) در منطقه (Ashford) در استان کنت (Kent)، ناچار شد بدون کمک، نوزادش را به دنیا آورد که نوزاد وی زنده نماند. براساس این گزارش، شب پیش از زایمان، این زن ۱۸ ساله که به جرم دزدی در زندان بود، با فشردن زنگ هشدار، از زندانبانان کمک خواسته بود، اما هیچ کمکی به وی نشده بود.

نشریه گاردین پیش‌تر با درج اینکه در ۱۱ کشور جهان، از جمله در روسیه، اوکراین و برزیل، زنان باردار، زندانی نمی‌شوند افزود: مسئولان زندان‌ها در انگلیس، آمار سقط جنین، مرده زایی و مرگ نوزادان را منتشر نمی‌کنند.

در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰، مجموعا ۱۴۱ نوزاد در زندان‌های انگلیس به دنیا آمدند که ۱۱ نوزاد در بیرون از بیمارستان، در زندان یا در درون آمبولانس، زاده شدند.

به نوشته گاردین، در فاصله ماه ژوئیه پارسال تا ماه مارس امسال، ۳۱ زندانی در انگلیس، صاحب فرزند شدند که ۳ زن، در مسیر بیمارستان، فرزندشان را به دنیا آوردند. این روزنامه نوشت دومینیک راب، وزیر دادگستری و معاون نخست وزیر انگلیس، بدون توجه به درخواست‌ها برای زندانی نساختن زنان باردار، نوشته است ما در مراقبت از زنان زندانی، بهبود‌هایی پدید آورده ایم.

اما نهاد‌های حقوق بشری وضع زندان‌های انگلیس را همچنان تاسف بار می‌دانند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جان باختن ۲۳۶ زندانی در انگلیس به علت ابتلا به کرونا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..