تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جنبش دانشجویی باید مطالبات مردم را پی گیری کند

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان امروز در آیین گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو گفت: ۱۶ آذر ۱۳۳۲ پس از کودتای ۲۸ مرداد (پس از چهار ماه) در پی اعتراض جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران به سفر نیکسون سفیر آمریکا به ایران رخ داد که این تجمع منجر به شهادت سه تن از دانشجویان شد.

صادقی دو عامل استبداد داخلی و استعمار خارجی را علل تحرکات دانشجویی دانست و افزود: جنبش‌های دانشجویی در تمام دوران‌ها متناسب با اقتضائات روز با بروز و ظهور‌های خاصی همراه بوده است، اما امروز علیرغم گذشته ۴۰ سال و در گام دوم انقلاب پویایی خود را حفظ کرده اند.

او یادآورشد: جنبش‌های دانشجویی در طی هفت دهه روحیه آزادی خواهی، آرمان گری و مطالبه گری خود را حفظ کرده است و در عرصه‌های فرهنگی.سیاسی، علمی، اجتماعی فعالیت‌های چشمگیری داشته اند.

رئیس دانشگاه کردستان تاکید کرد: جنبش‌های دانشجویی اصیل نباید منفک از مردم باشد بلکه باید زبان افکار عمومی جامعه و مطالبات توده مردم را پی گیری کند.

به گفته ی او، اگر جنبش‌های دانشجویی از جنس مردم و مورد تایید توده مردم نباشد مسیر را اشتباه طی خواهد کرد.

صادقی تاکید کرد: دانشجویان در جنبش‌های دانشجویی باید اسلام گرایی، عدالت محوری، آزادی خواهی، استقلال طلبی، آرمان خواهی و مطالبه گری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه جریان‌های دانشجویی باید مولد و پویا باشند و به جامعه ایده دهند اظهارکرد: جنبش‌های دانشجویی باید خود را با شرایط روز جامعه و جهان منطبق و هماهنگ کنند.

صادقی کسب علم و تحصیل و ارتقا سطح سواد را رسالت اصلی دانشگاه دانست و گفت: ارتقا سطح علمی دانشجویان سبب اقتدار دانشجو و دانشگاه می‌شود.

او افزود: جنبش‌های دانشجویی باید به افرادی که در مسیر علم و دانش تلاش می‌کنند احترام بگذارد.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که یاس و ناامیدی بلایی است که هر کسی را از فعالیت باز می‌دارد تصریح کرد: داشتن روحیه امید و انگیزه در جوانان به پیشرفت و موفقیت دانشجویان کمک می‌کند.

صادقی با اشاره به اینکه دانشگاه متعلق به دانشجویان است و بدون حضور دانشجو معنا ندارد گفت: شیوع ویروس کرونا در ۲ سال اخیر منجر به تعطیلی کلاس‌های درس و کاهش حضور دانشجویان در دانشگاه شده است.

او افزود: امید است زنجیره ویروس کرونا هر چه زودتر قطع شود و دوباره شاهد حضور انبوه دانشجویان در دانشگاه باشیم و طراوت و شادابی به دانشگاه برگردد.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جنبش دانشجویی باید مطالبات مردم را پی گیری کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..