تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحلیل رسانه روسی از مذاکرات بایدن و پوتین

به نقل از خبرگزاری تاس، پوتین از اقامتگاه رسمی خود در شهر بندری سوچی در ساحل دریای سیاه با بایدن گفت و گو می کند.

 در دستور کار مذاکرات سران روسیه و آمریکا، مساله اوکراین، پیشروی ناتو به شرق، مسائل مروبط به ثبات راهبردی و موضوعات دوجانبه روابط روسیه و آمریکا قرار دارد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رdیس جمهوری روسیه گفت که مذاکرات سران روسیه و آمریکا هر قدر که لازم باشد به طول می انجامد.  

در همین حال  منابع غربی با پوشش غیرمستقیم مواضع واشنگتن به نقل از منابع آمریکایی نوشتند که بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به ولادیمیر پوتین همتای روس خود هشدار خواهد داد که در صورت حمله به اوکراین، روسیه با تحریم‌های شدید اقتصادی روبه رو خواهد شد.

مقام‌های آگاه پیشتر به رسانه‌های آمریکایی خبر داده بودند که تحریم شخصیت‌های نزدیک به پوتین، بانک‌ها و شرکت‌های انرژی و قطع دسترسی این کشور به شبکه مالی جهانی سوییفت از جمله تدابیری است که در صورت حمله احتمالی به اوکراین اعمال خواهد شد.

سخنگوی کاخ سفید هم اعلام کرده که بایدن بر حمایت آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین نیز تأکید خواهد کرد.

علاوه بر اوکراین که  موضوع  اصلی گفت‌وگوهای امروز پوتین و بایدن خواهد بود، موضوع‌های فراوان دیگری نیز روی میز مجازی مذاکرات قرار دارد که به نوشته منابع غربی، حملات سایبری و حقوق بشر از جمله آنهاست.

پیشرفت در کنترل تسلیحات هسته‌ای، بررسی اوضاع سوریه، افغانستان، کره شمالی، روند صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان و موضوع هسته‌ای ایران در میان موضوع‌هایی است که به گفته رسانه‌های غربی به آنها پرداخته خواهد شد. پیگیری موضوع‌هایی که اواخر خرداد در اجلاس سران ژنو بررسی شد نیز در کنار بررسی مسائل جاری قرار دارد.

در پی آزمایش اخیر موشک ضد ماهواره روسیه که به اعتراض آمریکا انجامید، رسانه‌های غربی گمانه‌زنی کرده‌اند که بایدن، ثبات راهبردی در حوزه‌های هسته‌ای و فضایی را از این دریچه به میان خواهد کشید.

آزادی تفنگداران دریایی آمریکایی که واشنگتن اتهام‌های وارد شده به آنها را ناعادلانه خوانده، از دیگر موضوع‌هایی است که در قالب بررسی روابط دوجانبه مسکو و واشنگتن بررسی خواهد شد. کاخ سفید و کرملین پیشتر اعلام آمادگی کرده بودند که این دو در چهارچوب تبادل زندانیان آزاد شوند.

از دیگر مسائلی که بر روابط دو کشور سایه انداخته، اختلاف‌نظر در مورد فعالیت نمایندگی‌های دیپلماتیک است. گر چه چندین ماه است که گفت‌وگوهایی برای کاهش تنش‌ها در این زمینه برگزار می‌شود، با این وجود در ماه‌های اخیر بار دیگر اختلافات دو طرف درزمینهٔ روادید دیپلمات‌های آمریکایی در روسیه افزایش یافته است. به گفته مقام‌های آمریکایی امکان دستیابی به توافقی برای کاهش تنش‌ها در گفت‌وگوی امروز وجود دارد.

23311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحلیل رسانه روسی از مذاکرات بایدن و پوتین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..