تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سند مالکیت وزارت نیرو بر تالاب انزلی باطل شده است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر علی سلاجقه با اشاره به خشک شدن تعدادی از تالاب‌های کشور بیان کرد: دیگر اجازه نمی‌دهیم تالاب‌های کشور به سرنوشت دریاچه ارومیه گرفتار شوند. سند مالکیت تالاب انزلی باطل شده است و به‌زودی ستاد ملی تالاب‌های کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل می‌شود و حق‌آبه‌ها تالاب‌ها مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت مصرف مازوت در برخی مواقع سال، افزود:  هرچند قطعی برق در فصل سرما ممکن است مشکل‌ساز شود اما خود مردم هم رضایت می‌دهند که درصدی از آلایندگی را برای مدتی موقت تحمل کنند اما دستگاه‌ها نباید این نگاه را بهانه‌ای برای فرار از قانون و انجام ندادن تکالیف خود تلقی کنند.

وی اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست و دولت سیزدهم در این زمینه از ابتدای استقرار با جدیت ورود کرده و حتما روند به این سمت و سو خواهد رفت که سولفورزدایی از مازوت به نحو مطلوب انجام شود یا در غیر این صورت مجوز مازوت‌سوزی صادر نشود. نیروگاه‌های تولید مازوت تا زمانی‌ که سولفورزدایی از سوخت مازوت نکنند پلمب خواهند بود مگر در مواقع اضطرار که شورای عالی امنیت ملی تصمیم به بازگشایی بگیرد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امروزه تعداد زیادی از مردم به واسطه  4.5 میلیون موتورسیکلت در کشور امرار معاش می‌کنند، افزود: دولت برای رفع معضل آلودگی این موتورسیکلت‌ها به سمت برقی کردن آن‌ها می‌رود ضمن اینکه برنامه برقی کردن اتوبوس های حمل و نقل عمومی درون‌شهری تهران و دیگر کلانشهرها نیز برای استفاده کمتر از بنزین و گازوئیل یکی از اولویت‌های دولت است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به وضعیت دیپلماسی محیط زیست در داخل و خارج از کشور اشاره کرد و گفت: در دیپلماسی داخلی محیط زیست کشور مشکل دارد زیرا حوضه‌های آبخیز کشور چالش‌برانگیز شده است. در دیپلماسی داخلی کشور به شرایطی رسیده‌ایم که اعلام کردیم آب نیست و این در حالی است که دولت مکلف است که منابع آب را برای کشاورزی، شرب و صنایع تامین کند.

سلاجقه به جایگاه محیط زیست در بعد بین‌المللی نیز اشاره کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست کشور بعد از وزارت خارجه دستگاهی است که بیشترین مراودات بین‌المللی را دارد. تا پیش از دولت سیزدهم محیط زیست کشور جایگاه مناسبی در دیپلماسی بین‌المللی نداشت به طوری‌که به پرداخت بخشی از هزینه‌ها و تعهدات عمل نکرده بود که موجب شده بود از بسیاری از کنوانسیون‌ها خارج شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سند مالکیت وزارت نیرو بر تالاب انزلی باطل شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..