تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بانوان بیشترین قربانیان جرائم هتک حیثیت/ ۷۲ درصد از مجرمان فضای مجازی گلستان مرد هستند

ساعت: 14:53 منتشر شده در مورخ: 1400/09/16 شناسه خبر: 1790346

پرسا گفت: ۷۲ درصد از مجرمان مجازی در طول هشت ماه نخست سال را آقایان تشکیل دادند و ۷۱.۶ درصد مجرمان فضای مجازی و سایبری در رده سنی بیش از ۲۶ سال قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ ابراهیم پرسا با حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما به سوالات خبرنگاران این رسانه پاسخ داد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان در این دیدار گفت: اولویت نخست جرائم سایبری استان گلستان  هتک حیثیت، جرائم علیه افراد، تهدید و مزاحمت های اینترنتی است که این جرئم ۳۷ درصد پرونده های پلیس فتا را در هشت ماه نخست سال تشکیل داده است و تقریبا شاهد رشد ۲۵ درصدی در این جرم نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

پرسا بابیان اینکه خوشبختانه ۸۰ درصد از پرونده ها هتک حیثیت، جرائم علیه افراد و تهدید و مزاحمت های اینترنتی منجر به کشف شده است، افزود: کلاهبرداری رایانه ای دومین اولویت جرائم ما را در پلس فتا تشکیل می دهد که شامل ۲۴ درصد از پرونده های ما در طول هشت ماه نخست سال بود که نسبت به مدت مشابه سال سال گذشته ۱۸ درصد رشد نشان می دهد و خوشبختانه به همت کارشناسان پلیس فتا توانستیم ۹۸ درصد از این پرونده ها را کشف کنیم.

وی یادآور شد: برداشت غیرمجاز اینترنتی همچنان از دیگر اولویت های پلیس فتا استان گلستان به شمار می رود  که این جرم ۱۶ درصد از وقوع پرونده های ما را در پلیس فتا در طول هشت ماه نخست سال تشکیل داده و خوشبختانه شاهد کاهش  ۲۸.۵ درصدی این جرم در استان هستیم و توانستیم  ۱۰۳ درصد از پرونده های این بخش را در پلیس فتا استان کشف کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: در مجموعه در طول هشت ماه نخست سال با رشد حدود ۱۸.۵ درصد در جرائم سایبری رو به رو بودیم و ۹۱ درصد از این پرونده ها در این هشت ماه منجر به کشف شده است.

پرسا با اشاره به آمار مجرمان فضای مجازی در طول هشت ماه نخست سال گفت: ۷۲ درصد از مجرمان مجازی  در طول این هشت ماه مرد بودند و سن مجرمان حدود ۵ درصد در رده سنی زیر ۱۷ سال، ۳۲ درصد در رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال و ۷۱.۶ درصد در رده سنی بیش از ۲۶ سال قرار دارند.

وی یادآور شد: بانوان بیشترین قربانی ها در هتک حیثیت در فضای سایبری را تشکیل می دهد و جرم مهمی است که باید به آن توجه شود.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بانوان بیشترین قربانیان جرائم هتک حیثیت/ ۷۲ درصد از مجرمان فضای مجازی گلستان مرد هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..